Eidos pr-byrå förklarar sitt agerande

Robot
Medlem
Medlem

Smarta killar!

"Kan ni vara snälla och inte lägga ut dåliga betyg om vårt spel? Vi vet nämligen att spelet förtjänar mer än 8/10"

Medlem

"Barrington Harvey has been working hard to ensure the launch scores of Tomb Raider Underworld are in line with our internal review predictions over the launch weekend - but to suggest that we can in some way "silence" reviews of the game is slightly overstating our influence."

hur kan de arbeta hårt med att se till att spelet får ett betyg som de tycker är ok, om de inte själva välja vilka recensioner som får publiceras, alternativt påverkar recensenterna direkt?
exakt hur har de arbetat hårt med att få spelet att framstå som bättre än vad media egentligen tycker?

Medlem

Eidos, aldrig mer!


signatur

Meep!

Medlem

Provade demot på 360, tyckte det var helt ok, tror t om att jag skall köpa det någon gång, kan bli det första TR-spelet sen 1996 för min del.

Fan vilka idioter, fan va korkade de är som gör en sådan tabbe, företag gör liknande saker om och om igen men lär sig aldrig av andra misstag, eller i många fall, av sina egna...


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

detta var ju inte direkt en nyhet att det före kommer ...

*points at the farcry 2 banner*

Medlem

Hur kan det vara värt 8/10, visar hon brösten i det här spelet?

Det är väl samma dynga som alla tidigare år? Har dom ens hittat på nått nytt med Underworld?

Medlem

Ho ho hoo... alltid lika kul när det baktänder!

Medlem

hm är inte detta nästan bidrägeri ?

menar de "betalar fär att få ett bätre betyg ...

Inte konstigt att kolk kopierar

Inaktiv

Det var inte så tokigt detta spel. Storyn är ganska trevlig faktiskt! den skulle nästan få 8/10 av mig iaf

Medlem

Låter som att man försöker göra ett ägg av en boll.

Medlem

Har FZ läst texten? PR-firman tonar inte ner händelsen, de dementerar helt att de har försökt hindra dåliga recensioner från att gå ut för tidigt.

Källorna i förra nyheten är bara vad någon påstår att PR-firman har sagt. PR-firman själv säger dock:

"Our original NDA stated that in order to receive an advance copy of the game, reviewers agreed not to post reviews ahead of 5:00pm, Wednesday 19th November 2008. Nothing else. No further obligations whatsoever."

Medlem
Skrivet av Exim:

hm är inte detta nästan bidrägeri ?

menar de "betalar fär att få ett bätre betyg ...

Inte konstigt att kolk kopierar

Som om det här vore en bra anledning till fildelning...

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Exim:

hm är inte detta nästan bidrägeri ?

menar de "betalar fär att få ett bätre betyg ...

Inte konstigt att kolk kopierar

Som om det här vore en bra anledning till fildelning...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Exim:

hm är inte detta nästan bidrägeri ?

menar de "betalar fär att få ett bätre betyg ...

Inte konstigt att kolk kopierar

Som om det här vore en bra anledning till fildelning...

Det är väl faktiskt en av de riktigt bra anledningarna att piratkopiera just detta spel.

när företagen som gjort spelet försöker förhindra recensenter att hjälpa oss spelare avgöra om de borde köpa spelet eller inte så känns det nästan berättigat att ladda ner.

Medlem

Spelet varkar ju någorlunda bra och jag gillar Eidos spel men deras hanterande av Tomb Raider relasen är skrattretande enligt mig.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Exim:

hm är inte detta nästan bidrägeri ?

menar de "betalar fär att få ett bätre betyg ...

Inte konstigt att kolk kopierar

Som om det här vore en bra anledning till fildelning...

Det är väl faktiskt en av de riktigt bra anledningarna att piratkopiera just detta spel.

när företagen som gjort spelet försöker förhindra recensenter att hjälpa oss spelare avgöra om de borde köpa spelet eller inte så känns det nästan berättigat att ladda ner.

Att ladda ner o testa spelet ja! eller som jag
ja tanka ner spelet för jag inte orka vänta på mitt ex av spelet 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Exim:

hm är inte detta nästan bidrägeri ?

menar de "betalar fär att få ett bätre betyg ...

Inte konstigt att kolk kopierar

Som om det här vore en bra anledning till fildelning...

Det är väl faktiskt en av de riktigt bra anledningarna att piratkopiera just detta spel.

när företagen som gjort spelet försöker förhindra recensenter att hjälpa oss spelare avgöra om de borde köpa spelet eller inte så känns det nästan berättigat att ladda ner.

Det enda rätta är egentligen att bojkotta helt....och i detta fall så finns det faktiskt ett demo...

Medlem
Skrivet av Frux:

Har FZ läst texten? PR-firman tonar inte ner händelsen, de dementerar helt att de har försökt hindra dåliga recensioner från att gå ut för tidigt.

Källorna i förra nyheten är bara vad någon påstår att PR-firman har sagt. PR-firman själv säger dock:

"Our original NDA stated that in order to receive an advance copy of the game, reviewers agreed not to post reviews ahead of 5:00pm, Wednesday 19th November 2008. Nothing else. No further obligations whatsoever."

ja, men om du läser den sista delen så ser du tydliga motsägelser i det de säger.

Medlem

All reklam är bra reklam. Jag hade ingen aning om spelet innan jag läste den första nyheten om 8/10 betyget.

Inaktiv

spelet får 4.5 av 10 från mig i alla fall. Tråkig story, Man väntade sig något mäktigare när man kommit in i enorma tempel.

Visst, spelet är snyggt, men det var spelet inte på ps1..

Spelets kamera och med sina miljoner buggar så är det inte mycket att ens få i julklapp.

Demot var helt okej, men fullversionen var hemsk.

Man insåg inte hur tråkigt det var på demot, det var snygg grafik och tombraider namnet som lockade:

"Hmm, har de gjort något nytt nu då? man är trots allt lite nyfiken så får väl prova det!"

Och efter att ha klarat spelet så kan ja konstatera att det är väldigt långtråkigt.. det är simpla baby pussel.

Man behövde inte ens tänka, det som var svårt var att hoppa rätt när kameran cpade till och från.

Medlem

Tycker Penny Arcade lyckades fånga detta rätt väl i deras senaste strip.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

som kane & lynch..skulle också få toppbetyg men visade sig vara rena skräpet..

Inaktiv

Joina gärna min PS3 bojkott!!!

Eidos gjorde ju PS3 versionen sämre och fattig på en demo så dom ska inte sponsras.

Medlem

de borde få ett bottenbetyg på Tomb Raider bara för deras agerande...

1
Skriv svar