SD = SubsidierDemokraterna?

Medlem
SD = SubsidierDemokraterna?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1071526,00...

Kan inte påstå att jag är förvånad. Det brukar ju vara som så att Högerextremister klagar på invandrare för att de får en massa bidrag och att de minsann skulle ta och skärpa sig. De bidragspengarna skall användas på annat.
Det brukar ju vara som så att de som själva är missnöjda med sina liv, klagar och skyller på andra för sitt misslyckande.

Men nu visar det sig alltså att 1 av 3 sd ledamöter är beroende av bidrag.

Inget annat än pinsamt. Snacka om att kasta sten i glashus.

Än en gång blir det bekräftat att SD och dess likar består av missnöjda, misslyckade personer som skyller på invandrarna osv för sina otillfredställda liv istället för att växa upp och ta sig i kragen och själva göra något åt sin situation.

Jag tycker det är löjeväckande. Sverigedemokraterna är vanliga jantesvenskar med en felställning åt höger. Avundsjuka på andras framgång, och istället för att rikta sin ilska på landets framstående och rika som vänstern gör, riktar man ilskan mot folk med annorlunda hudfärg/kultur.

Medlem

suck...

jag kan själv vilja hata och klaga på allt och alla... däribland mig själv... men är det något jag lärt mig så är de tusen gånger bättre att ta sig i kragen och verkligen kämpa för sina mål - speciellt istället för att bara tycka synd om sig själv (finns inget värre än folk som gör det).

(däribland därför jag är extra glad och nöjd med Moderaterna, deras politik gynnar människor som KÄMPAR för saker och ting, medan vänstern och sossarna tycker att topparna i vårat samhälle ska tvingas ner till medel och bottarna ska kunna leva på bidrag...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

hmm, jag som trodde att alla yrkespolitiker var parasiter (fast de andra partierna kan dölja sina värsta misslyckanden genom att sätta dem på nämndemannaposter)

sen skulle jag inte kalla sd för högerextremister, utan snarare sossar som dragit tillbaka klockan ett halvt sekel...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

sen skulle jag inte kalla sd för högerextremister, utan snarare sossar som dragit tillbaka klockan ett halvt sekel...

Sant.

Det finns många skäl att inte rösta på SD. Deras ställning i Migrationsfrågor är väl kontroversiell, men deras ekonomiska politik är socialdemokratisk med ett karbonpapper över. Ökat religiöst inflytande i bland annat skolan, en annan detalj som avskräcker.

Medlem

Så länge övriga riksdagspartier vägrar ta tag i invandringsfrågan på ett seriöst sätt så kommer SD tyvärr att växa. Är löjligt hur tabubelagt ämnet är, så fort det kommer upp ropas det rasist från alla håll.


signatur
Medlem

I nästa val har vi SD i riksdagen.


signatur
Medlem

Att det där var sant var ändå inte riktigt något man var förvånad över, och ja nästa val kommer vi ha SD i riksdagen, man blir så less på alla som bara skriker att vi ska sparka ut invandrarna bara för att en bråkdel är rötägg, så är det på den "svenska" sidan likaså förfan!
Man kan inte börja med att hata, såklart hat bemöts med hat.
Kommer bli som med lasermannan säkert


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Finns massa åtgärder som övriga partier kan pusha för och inte nån av dom finns med i sd partipolitik.

viktigaste imo är att det inte ska ta 3-4år för en asylsökande att få ett besked om dom får stanna eller inte , det är rent befängt idag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Att SD kommer in i riksdagen redan nästa år är väl lite överdrivet, dom kom in i några kommuner men dom har väl knappast tillräckligt med stöd för att komma till riksdagen?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

De fick nära på 3% i senaste valet, knappast en omöjlighet att få 1% mer till nästa val. Speciellt när människor ser att våra folkvalda fortsätter att blunda för den havererade flyktingpolitiken.


signatur
Medlem
Skrivet av Rissan:

Att SD kommer in i riksdagen redan nästa år är väl lite överdrivet, dom kom in i några kommuner men dom har väl knappast tillräckligt med stöd för att komma till riksdagen?

Det blir lite svårt att komma in redan nästa år eftersom det inte ens är något val då.

Det behövs inte många människor för att knuffa in SD i riksdagen. Det enda bra som det för med sig är väl att debatten angående migrationen blir mer "flexibel".

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Rissan:

Att SD kommer in i riksdagen redan nästa år är väl lite överdrivet, dom kom in i några kommuner men dom har väl knappast tillräckligt med stöd för att komma till riksdagen?

Det blir lite svårt att komma in redan nästa år eftersom det inte ens är något val då.

Det behövs inte många människor för att knuffa in SD i riksdagen. Det enda bra som det för med sig är väl att debatten angående migrationen blir mer "flexibel".

Skrev lite fel, menar givetvis inte nästa år


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar