Äter du frukost?

Medlem
Äter du frukost?

Jag är ingen frukostmänniska, ofta brukar jag inte äta något förs än 3-4 timmar efter jag vaknat. Mår sjukt illa annars. Undrar om någon lider av samma problem, eller har någon lösning?
Inte så spännande att sitta och vara hungrig till 12-tiden. Men det klår ju att må illa.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

om jag går upp riktigt tidigt, eller har sovit för lite, har jag svårt att äta mycket. då blir det bara ett glas juice och en kaffe med en macka lite senare på förmiddagen.

annars har jag mycket svårt att hoppa frukost. jag är sur, gnällig och elak fram till dagens första stora (eller lilla starka) kaffe, enorma glas juice samt 2-3 mackor. mmmm.

Medlem

Jag "led" av samma problem tidigare. Sedan började jag arbeta och då blev jag tvungen att äta frukost precis när jag vaknat för att inte avlida innan lunch.
Det handlade antagligen om att min kropp inte var beredd och inte "behövde" komma igång.
Nu är jag verkligen en frukostmänniska. Eller matmänniska all around.

Medlem

nä, går faan inte äta frukost när man går upp, vare sig det är helgdag eller jobbar dag (går upp 06:09)
så det blir inget förens vid 09:00 på jobbet, och på helgerna inget förens jag ätar mat, när det nu blir, idag blev det halv ett


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd

Jag äter alltid frukost. Det är hemskt att gå till skolan och försöka koncentrera sig när magen säger emot.

Medlem

Jag har samma fenomen som Kloster men tvärt om, får jag inte min frukost blir jag illamående och det känns som jag ska kollapsa och börja spy.

Medlem

Självklart, aldrig förstått varför man inte skulle göra det? Redig portion havregrynsgröt med hemmagjord blåbärssylt, två smörgåsar och ett glas mjölk, bästa målet mat på hela dagen


signatur
Medlem

samma här, går inte att tänka på annat än mat när man är hungrig.
för några år sen gick jag en kurs i mikrovågsteknik. En vanligt förekommande variabel där är "äta-noll" eller "eta-not" på engelska (kursen var på engelska). Många av föreläsningarna låg precis innan lunch, så det enda jag hörde när föreläsaren gick igenom något var
"bla-bla-bla ÄTA MAT (eta-not) bla-bla ÄTA MAT bla bla..."

Medlem
Skrivet av IceMan:

nä, går faan inte äta frukost när man går upp, vare sig det är helgdag eller jobbar dag (går upp 06:09)

Går upp 5.30

Medlem

gick upp 5:28 förut men sen flyttade jag 5mil närmre jobbet


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Beror på vad man menar med frukost. Brukar ta en 2-4 timmar innan jag käkar nåt efter jag vaknat, beroende på vilket skift jag jobbar. Jobbar jag förmiddag, som nu, går jag upp 05.00 och käkar 09.00.

Medlem

Hade samma problem under hela min skolgång. Mådde illa bara av att tänka på mat. Och även om jag tvingade i mig mat så blev man hungrig ungefär vid samma tidpunkt framåt lunch.. ibland tidigare... Så vad var poängen? - Tänkte man.
Man kan äta när man är hungrig... Varför trycka i sig massa mat bara för andra gör det?

Sedan kan du ju alltid ta med frukt till skolan?

Medlem

Men det är nära på omöjligt att äta något på morgonen innan jag ska iväg till skolan.
Men det händer att jag tvingar i mig lite iallafall, och då det går mycket lättare att få i sig fil än att äta mackor.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag hinner alltid äta något till frukost, även om det inte alltid är så värst mycket. Jag blir hungrig rätt ofta (nej, jag är inte överviktig ) och om jag inte äter något alls på morgonen så klarar jag knappt första lektionerna innan lunch.

Medlem

Alltid. Käkar till och med 2 st "frukostar" (heter det ens så?) innan lunch.

Inaktiv

Japp, äter alltid innan ja ska till skolan typ vid 7. annars på helgerna vid 9.

Medlem

Går bara inte att äta något när jag har vaknat. Det känns bara som om det ska komma upp igen..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Varken hungrig eller tid o lust innan man åker till jobbet men äter semi frukost på jobbet istället .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ojaa överlever inte annars!

Medlem

Känns så mycket stabilare att äta frukost var morgon, ligger någe i att det är det viktigaste målet. Man håller sig bra resten av dagen.
Men min syrra har (iaf haft, vet inte nu) samma problem, kloster. Känns som om det är ganska vanligt fenomen ändå, speciellt bland yngre?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

det är ju just på morgonen man kan äta som mest utan att det sätter sig på magen, så bara där har man ju ett bra argument för att äta frukost. att man är klarare i huvudet om man ätit frukost är ett annat.

nej, jag äter inte frukost regelbundet. när man går på universitetet är iofs tiderna helt upp och ner, så det är väl en liten ursäkt kanske


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Äter aldrig frukost. Går inte ner.

Inaktiv

Äter havregrynsgröt, 2 äggmackor och Nyponsoppa varje morgon, annars dör jag vid 10 tiden.


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

oavsett om jag jobbar eller inte så kan jag inte äta frukost - om jag skulle "råka" äta något så blir det ytterst lite - jag saknar aptit helt och hållet. min frukost brukar bestå av kaffe och cigaretter (eller starkare röka om det finns)

Inaktiv

Oavsett tid eller andra omständigheter äter jag alltid frukost så fort jag vaknar, minst 2 mackor och ett glas mjölk, annars mår jag illa om ett par timmar.

Medlem

Självklart äter man frukost, en bra rutin och så har man något vettigt att vakna upp till, förutom duschen också såklart


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Beror på. Får jag vakna när jag själv vill (dvs inte skoldagar) äter jag det, och då mycket. Men jag måste vara vaken _minst_ en halvtimma först. Och eftersom jag aldrig går upp mer än 15-20 minuter innan jag sticker till tåget på skoldagar så äter jag inte.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Två ostmackor och en kopp kaffe. Den vanliga slentrianen.

MFC
Medlem

Äter väldigt sällan frukost.. skyller på studietiden.. 6 år av pina har satt sina spår


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

brukar vara döhungrig dom första minterna jag vaknar tidigt men sen avtar det

annars så är mitt svar JA

12
Skriv svar