Jag är lite besviken

Antikvitet
Jag är lite besviken

iPad. Måste säga att jag är något besviken. Det saknas iTänk. Men jag ska förstås ändå ha en.

[ia=18175; large]

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Flakmonkey
Jag är lite besviken

Tycker den känns lite som Air dvs häftig men inte så fantastiskt användbar. Den är ju för stor för att ha i jackfickan, för liten för att använda som "TV" hemma och det är ju ingen dator så ger inte samma möjligheter som om du har en macbook som du förmodligen kan gör det mesta av det du kan göra på en iPad om än inte via touch screen. Visst kan den vara smidig att ha på längre resor men hur många reser såpass mycket att det är värt ett köp? Sen så kan du ju också använda datorn till det på resor.

Nej jag tycker det mest känns som ett sätt för Apple att återigen visa sig på styva linan och visa upp något som folk tycker är förbannat häftigt men som de sen inte väljer att köpa. Självklart kommer Apple-freaks att köpa den, men tror även att många där kommer tveka med tanke på det höga priset. Nåväl, den är ju snygg iaf om än lite trist, apples prylar har väl haft den där looken lite väl länge nu?

Skägg.
10 Chambers

Är nog mer peppad på denna än en Iphone just nu. Har använt Ipod Touch som hemmasurfare senaste dagarna och större skärm skadar ju ingen. Kombinerad med filmtittare på resor och allmän bildbläddrare, varför inte. Jag ser dock ingen mening med att ha 3G-funktion för 1300 extra, ett 3G-modem är en smartare (och billigare lösning)


signatur
Medlem

Man behöver ju verkligen planera när man tar med sig den här. Det måste man ju ifs. när man tar med sig en laptop med, men varför man skulle välja bort en laptop för en iPad förstår jag inte riktigt.

Edit
Ja det skulle vara för någon hemmasurfare då - utan flash.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skägg.
10 Chambers

Tio timmars battertid säger en del också, då snackar vi bärbar dator. Mitt största problem med netbooks är tangentbordet och undermålig pekplatta för musen. Med ett UI som är gjort för petting är jag mer hoppfull. Självklart blir det aldrig en huvuddator men helt klart en soffkamrat.


signatur
Medlem

Är den i 16:9-format, eller? Den ser rätt något kvadratisk ut, men det vore konstigt om dom inte höll sig till widescreen imo.

Edit: Nix, varken 16:9 eller 4:3. Udda.


signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar