USA:s armé investerar i spel

Robot
Medlem
USA:s armé investerar i spel

Hoppas det blir Bohemia Interactive som gjort OP flashpoint och ArmA.

Medlem

Är ju inte direkt något nytt att amerikanska armén investerar i nöjesbranschen. De har ju gett stöd till filmindustrin sen urminnes tider. "Fantastiska" filmer som Topgun och lite moderna "klassiker" som Black hawk down. Framställer man USA's armé på ett bra sätt och skildrar alla konflikter på "rätt" sätt så får man ju använda sig av arméns saker gratis.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bra att de lägger ner pengar på sånt här - det gör amerikanska staten rätt i, nu när landet ligger i en ekonomisk kris (och resten av världen också) *suck*


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av S.S. Viator:

Hoppas det blir Bohemia Interactive som gjort OP flashpoint och ArmA.

Jag håller tummarna för Epic. Fatta vad coolt om infanteriet skulle tränas i att använda motorsågsbajonetter.

Eller kanske Capcoms Resident Evil-team. Vi lär ju ha typ sjukt dålig beredskap mot zombieattacker i dagsläget.

Medlem

bjorsarn du lär nog se Black Hawk Down igen... filmen är full av misstag, den visar hur jävla kass de egentligen är. Massvis med strategiska misstag och snedsteg, fattar inte varför de gjorde film av det där fiaskot om det var för att rekrytera... men men det är USA.


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Är ju inte direkt något nytt att amerikanska armén investerar i nöjesbranschen. De har ju gett stöd till filmindustrin sen urminnes tider. "Fantastiska" filmer som Topgun och lite moderna "klassiker" som Black hawk down. Framställer man USA's armé på ett bra sätt och skildrar alla konflikter på "rätt" sätt så får man ju använda sig av arméns saker gratis.

I sanning.

Medlem

Jag använder VBS2 på mitt jobb, tycker det fungerar mycket bra i viss träning. Har även Steelbeasts PRO.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Minns doom-banan som de skrev om i Datormagazin eller vad det var.

Skrivet av Nocturne:

bjorsarn du lär nog se Black Hawk Down igen... filmen är full av misstag, den visar hur jävla kass de egentligen är. Massvis med strategiska misstag och snedsteg, fattar inte varför de gjorde film av det där fiaskot om det var för att rekrytera... men men det är USA.

Den är iaf tillräckligt rätt för att ha passerat Pentagons "skriva om manus så att de blir tillräckligt patriotiska-avdelning" och fått spons i form av krigsmateriel.

Edit: enligt wikipediasidan gick gick Pentagon t.ex. in och ändrade namnet på en karaktär för att den verklige soldaten har blivit dömd för sexuellt ofredande...

Inaktiv

Det är helt rätt.. kriget i Irak har kostat USA 1000 miljader dollar?

Lägg grejerna på spel istället som ej är riktiga men kommer då krigen att utlösas mot t.ex länderna som dom är arga på? Afganistan eller iran, isåfall är det fel.

Medlem

Om de tappra soladterna i västerlandet skall följa order (och sin president) så kanske valet av utvecklare faller på gänget som gjorde "Lemmings"?

Medlem
Skrivet av Krux:

Om de tappra soladterna i västerlandet skall följa order (och sin president) så kanske valet av utvecklare faller på gänget som gjorde "Lemmings"?

Haha! Skojigt.


signatur
PaZ
Medlem

Dagens språkfascistinlägg: "spel- och spelsystem" måste läsas ut "spelsystem och spelsystem", och det var nog inte vad nyhetsskribenten menade

Medlem
Skrivet av PaZ:

Dagens språkfascistinlägg: "spel- och spelsystem" måste läsas ut "spelsystem och spelsystem", och det var nog inte vad nyhetsskribenten menade

Hah. xD

Pansarknekt
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Nocturne:

bjorsarn du lär nog se Black Hawk Down igen... filmen är full av misstag, den visar hur jävla kass de egentligen är. Massvis med strategiska misstag och snedsteg, fattar inte varför de gjorde film av det där fiaskot om det var för att rekrytera... men men det är USA.

Den är iaf tillräckligt rätt för att ha passerat Pentagons "skriva om manus så att de blir tillräckligt patriotiska-avdelning" och fått spons i form av krigsmateriel.

Edit: enligt wikipediasidan gick gick Pentagon t.ex. in och ändrade namnet på en karaktär för att den verklige soldaten har blivit dömd för sexuellt ofredande...

Hade filmcrewn inte gått med på detta hade alla Black Hawks i filmen varit gamla Hueys som Hollywood köpt in efter vietnam-kriget.
Det finns en hel byrå i Washington med ett enda jobb, se till att U.S.A:s armé framstår som U.S.A vill i media och underhållning. Gör man inte som dom säger dras stödet in...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Slartibartfast du verkar tro att jag tycker filmen är dåligt gjord eller felaktig? Det var inte det jag menade.

Jag menade att de baserad en film på ett militärt misslyckande, inte om att de har fått spons. Som rekryteringsfilm är den i mina ögon helt kass, jag blir imponerad av inkompetensen av befälhavarna i filmen.


signatur

Tempus fugit.

Skrivet av Nocturne:

Slartibartfast du verkar tro att jag tycker filmen är dåligt gjord eller felaktig? Det var inte det jag menade.

Jag menade att de baserad en film på ett militärt misslyckande, inte om att de har fått spons. Som rekryteringsfilm är den i mina ögon helt kass, jag blir imponerad av inkompetensen av befälhavarna i filmen.

Jo, jag förstod vad du menade. Trots fiaskot så bedömdes den ju ändå värdig att bli sanktionerad av armen...

Medlem

Hoppas verkligen inte på att Bohemia Interactive får jobbet, vilket jag tvivlar att dom får också. Deras spel är roliga men jag anser att dom är för buggiga och att dom inte motsvarar realism så mycket som man kan tro. AIn kan vara på tok för bra ibland för att vara realistisk, dom kan se dig 100m bort i en skog på natten och sätta en kula i huvudet på dig direkt. Tycker Pandemic lyckades väldigt bra med Full Spectrum Warrior, och de är dessutom ett amerikanskt företag, så jag hoppas faktiskt lite på dom, men de finns säkert fler bra företag.

1
Skriv svar