Gothic 3: Forsaken Gods patchat

Robot
Medlem
Gothic 3: Forsaken Gods patchat

Mjo, dom skrev ju redan i nyhetsbrevet att patchen skulle släppas rätt snart efter så. Bra att dom håller det.

Medlem

Vore nog bättre om de kunde släppa saker i åtminstone hyfsat färdigt skick.

Medlem

Sant, tyvärr är det sällan utvecklarna som bestämmer när det ska släppas. Tycker det är bra av dom att dom fortsatte sina tester även fast utgivaren tyckte att det var klart.

Medlem

men hur var det nu. Var det Trine Games som hade utvecklat den här "expansionen" ? Har för mig att Piranha Bytes började på nåt nytt efter Gothic 3...rätta mig om jag har fel


signatur

no remorse

Medlem

Hur är det här spelet med patcharna? Är det bättre än vad det var vid releasen? Hackade sönder och kändes helt hopplöst sist jag spelade det (skitlänge sedan).

Kommentar?

Medlem
Skrivet av zgz:

men hur var det nu. Var det Trine Games som hade utvecklat den här "expansionen" ? Har för mig att Piranha Bytes började på nåt nytt efter Gothic 3...rätta mig om jag har fel

Jepp Piranha Bytes håller på med ett nytt eget spel. Enligt den info som är släppt så låter det som nya spelet är i samma stil som Gothic.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Är man förvånad?

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Mjo, dom skrev ju redan i nyhetsbrevet att patchen skulle släppas rätt snart efter så.

Kallar du november 21 2009 "snart"? inte ens årtalet kan dom få till rätt..

JoWood har tydligen hyrt något indiskt spelbolag som jobbat för typ ingenting, så skicket/kvalitén är ju ganska förutsägbar.. To.m en av moderatorerna på det officiella forumet spyr nu galla över JoWood i en tråd.

Spelvärlden är 70% mindre än Gothic3, bara en sån grej skulle få mig att avstå...


signatur
Inaktiv

2010 är det spelbart

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Steffe@Swec:

Mjo, dom skrev ju redan i nyhetsbrevet att patchen skulle släppas rätt snart efter så.

Kallar du november 21 2009 "snart"? inte ens årtalet kan dom få till rätt..

JoWood har tydligen hyrt något indiskt spelbolag som jobbat för typ ingenting, så skicket/kvalitén är ju ganska förutsägbar.. To.m en av moderatorerna på det officiella forumet spyr nu galla över JoWood i en tråd.

Spelvärlden är 70% mindre än Gothic3, bara en sån grej skulle få mig att avstå...

Fan, låter inte kul och jag som beställt spelet på megastore.se :(. Får hoppas att community patch 1.7 gör första spelet spelbart. Jag älskar trots allt spelet bättre än Oblivion trots sina buggar


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Fan, låter inte kul och jag som beställt spelet på megastore.se :(. Får hoppas att community patch 1.7 gör första spelet spelbart. Jag älskar trots alls spelet bättre än Oblivion trots sina buggar

Jag tycker det är svårt att gilla G3 efter att man spelat G1-G2 som båda var helt fantastiska. Motorn är så dålig att det finns inte, även om jag har runt 80 FPS medel så stannar ju spelet ändå upp alldeles för ofta för att ladda in sina "zoner", ännu mer än vad te.x Oblivion gör (vilket redan var illa på denna front imo). Blir aldrig något riktigt flyt i spelet :/ Sen att dom tog bort det helt suveräna stridssystmet som dom hade går inte att förlåta.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av LordOfTerror:

Fan, låter inte kul och jag som beställt spelet på megastore.se :(. Får hoppas att community patch 1.7 gör första spelet spelbart. Jag älskar trots alls spelet bättre än Oblivion trots sina buggar

Jag tycker det är svårt att gilla G3 efter att man spelat G1-G2 som båda var helt fantastiska. Motorn är så dålig att det finns inte, även om jag har runt 80 FPS medel så stannar ju spelet ändå upp alldeles för ofta för att ladda in sina "zoner", ännu mer än vad te.x Oblivion gör (vilket redan var illa på denna front imo). Blir aldrig något riktigt flyt i spelet :/ Sen att dom tog bort det helt suveräna stridssystmet som dom hade går inte att förlåta.

Jag har Gothic Universe som innehåller alla tre spelen. Inte för att vara gnällig, men jag tyckte att det var svårt att få tangenterna som jag ville och så verkar åtminstone 1:an lite ostabil under XP. Var inne på JoWoods forumsida och kollade. Det va inte lite skit dom fick ta mot för det nyligen släppta Forsaken Gods. Tyvärr så har jag redan beställt Forsaken Gods som ska vara lika hackig som första Gothic 3 enligt forumet

Om det är som folk säger så kommer jag att tanka nästa spel helt gratis. Skiter i att det är olagligt. Kan JoWood sno mina pengar så tänker jag sno deras spel


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

FML
Medlem

Hur börjar Forsaken Gods? Måste man ha spelat klart Gothic 3? Har tyvärr inte kvar mina saves direkt.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Hur börjar Forsaken Gods? Måste man ha spelat klart Gothic 3? Har tyvärr inte kvar mina saves direkt.

Forsaken Gods ska vara fristående enligt killarna som gör community patchen. Jag har avbeställt mitt exemplar av Forsaken Gods nu och ska köpa COD World at War istället.


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Nu har JoWood släppt 2 spel direkt efter varandra i ofärdigt skick. Har hört att dom bytte tillverkare på både The guild 2 och Gothic 3 och båda spelen gick åt helvete.

The guild 2 - Venice fungerar tydligen inte ens, spelet krashar konstant och det går inte att loada. Man tycker kanske att såna enorma buggar borde ha fixats innan en release, men tydligen inte. Verkar inte heller som om dom planerar att göra nånting åt det, med tanke på att det snart gått nån månad sen releasen.

Hur ospelbart får ett spel vara för att det ens ska få släppas? Finns det inga regler för sånt? När man väl öppnat förpackningen är det ju kört. Butikerna tar ju knappast tillbaks spelet.

Medlem

JoWood borde dras in i domstol


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

1
Skriv svar