DirectX 11 i nästa Windows

Robot
Medlem
DirectX 11 i nästa Windows

OpenGL \o/

Medlem

snyggt jobbat, Microsoft. Precis när ni har fått hälften av jordens windowsanvändare att gå över till Vista så släpper ni ett nytt operativsystem så alla måste uppdatera igen.

Denna video stämmer verkligen in på hur det är:

http://www.youtube.com/watch?v=TRpuMYC6qyE

Medlem

windows7 varför heter det så? Någon som vet?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

windows7 varför heter det så? Någon som vet?

Citat:

Talet "7" syftar med största sannolikhet på versionen av Windows NT-systemet; Windows 2000 anges som version 5.0, XP som version 5.1 och Vista som version 6.0.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Windows_7

Citat:

The decision to use the name Windows 7 is about simplicity. Simply put, this is the seventh release of Windows, so therefore Windows 7 just makes sense.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7

Medlem

Mig veterligt är Finns det mer än 7 releaser av windows.
Tror det snarare är ett nytt koncepot precis som när allt skulle heta XP.
Nu när Intels processorer heter i7 så vill nog MS mactha det.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Inte så konstigt med tanke på vilken katastrof vista är...

Och deras försök att med dx10 lura folk att byta till vista lyckades inte heller så då blir det att släppa något nytt. Bara hoppas att dom gör det rätt den här gången.

Medlem

Finns det några filmer som visar vad som är nytt med directX11?

Medlem
Skrivet av noxi:

Inte så konstigt med tanke på vilken katastrof vista är...

Och deras försök att med dx10 lura folk att byta till vista lyckades inte heller så då blir det att släppa något nytt. Bara hoppas att dom gör det rätt den här gången.

Suttit på vista ett tag nu och det funkar felfritt. Så någon katastrof är det då inte. Var väl inte direkt 100% när det släpptes, men vilket OS är det? XP ansågs suga hårt första åren oxå. Nu funkar iaf Vista riktigt bra så det börjar vara dags för alla att sluta hata och låta kärleken flöda istället


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av noxi:

Inte så konstigt med tanke på vilken katastrof vista är...

Och deras försök att med dx10 lura folk att byta till vista lyckades inte heller så då blir det att släppa något nytt. Bara hoppas att dom gör det rätt den här gången.

precis.
släppa ett OS (vista) som kräver mera av datorn utan att ge nått tillbaka, förutom sämmre stöd för program är ingen bra ide..

Blir spännande att se hur Windows 7 blir, hoppas MS har lärt sig nått av en tuff läxa.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vista är det ju då inga som helst fel med. Har aldrig haft något som helst problem med själva operativet, förstår inte vart allt hat kommer ifrån egentligen. Att släppa nytt såhär "tidigt", det gillas inte dock.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Mig veterligt är Finns det mer än 7 releaser av windows.
Tror det snarare är ett nytt koncepot precis som när allt skulle heta XP.
Nu när Intels processorer heter i7 så vill nog MS mactha det.

Jovisst finns det MÅNGA releaser av Windows... men ifall man ser till VERSIONER så är detta den SJUNDE. Därav namnet.

Medlem

Föredrar Xp framför Vista. Ska bli kul att se hur det nya Windows kommer bli...

Inaktiv

Vista är helt okej. Känns dock lite sådär att MS släpper ett nytt OS så kort tid efter Vista.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Wartex:

snyggt jobbat, Microsoft. Precis när ni har fått hälften av jordens windowsanvändare att gå över till Vista så släpper ni ett nytt operativsystem så alla måste uppdatera igen.

Denna video stämmer verkligen in på hur det är:

http://www.youtube.com/watch?v=TRpuMYC6qyE

Du behöver inte uppdatera, vi lever i ett fritt land.

Jag ser verkligen fram emot Windows 7, så många nya bra funktioner och egenskaper.

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av noxi:

Inte så konstigt med tanke på vilken katastrof vista är...

Och deras försök att med dx10 lura folk att byta till vista lyckades inte heller så då blir det att släppa något nytt. Bara hoppas att dom gör det rätt den här gången.

Suttit på vista ett tag nu och det funkar felfritt. Så någon katastrof är det då inte. Var väl inte direkt 100% när det släpptes, men vilket OS är det? XP ansågs suga hårt första åren oxå. Nu funkar iaf Vista riktigt bra så det börjar vara dags för alla att sluta hata och låta kärleken flöda istället

Tycker också Vista är ett väldigt bra OP och en spark frammåt i utvecklingen. Sitter med en Laptop med 64 bitars Vista och 4 GB DDR3 minne samt 8800m GTX och allt, inklusive spel, flyter på som i en dröm. XP på samma Laptop rinner lite segare (kan dock ha med 4 GB minnesstödet i 64 bitars OP).

I Visa kan man, om man inte är nöjd, lägga in sitt usb-minne som stöd om det skulle gå segt. Gjorde så i min gamla Laptop när jag testade Vista och det blev skillnad.

Måste man snart uppdatera sina grakikkort igen för 11 stöd?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av noxi:

Inte så konstigt med tanke på vilken katastrof vista är...

Och deras försök att med dx10 lura folk att byta till vista lyckades inte heller så då blir det att släppa något nytt. Bara hoppas att dom gör det rätt den här gången.

jag gillar inte vista heller, jabsje flr att jag inte sätta mig in i det. xp funkar för mig kör 64bitars förövrigt.

därimot så av vad jag hört så vill MS släppa ett operativt varannat år som dom en gång gjorde. XP var annorlunda eller snarare vista tog längre tid än väntat att få fram, så dom följer väl snarare sin plan än nåt annat. dock så hoppas jag på att nån konkurrent kan lyckas får fram ett operativ som är förenklat och man slipper all skit som MS slänger i som ingen vettigt person använder om dom inte måste, fast med samma stöd eller bättre för program och spel.

vad som gör win7 intressant är ryktet om ett nytt filsystem som skulle vara revolutionerande. det var tydligen nåt som inte kom med i vista även omd et var tänkt.. var länge sen jag hörde nåt om det så det ka nvara löst rykte. men vi får väl se.

Medlem

Vadå så kort efter? De håller ju samma rytm som de tidigare har haft. Windows Millennium: 2000.
XP: 2003
Vista: 2006
Vista 7: 2009

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:

Vadå så kort efter? De håller ju samma rytm som de tidigare har haft. Windows Millennium: 2000.
XP: 2003
Vista: 2006
Vista 7: 2009

XP släpptes 2001

Medlem

Microsoft har alltid släppt sina operativsystem relativt nära inpå varandra, med undantag av Vista som fick vänta betydligt längre än normalt.

Vi kan ta de lite mer kommersiella Windows-släppen som exempel. Windows 95 utkom 1995, tre år senare släpptes Windows 98, två år efter det fick vi Windows ME och bara ett år senare släpptes XP.

Räknar man även med de lite mer "avancerade" (server och business-varianterna) så har det mer eller mindre släppts ett nytt operativsystem varje år sedan i början av 90-talet.

Så jag förstår verkligen inte varför folk tycker det är så himla konstigt att Microsoft väljer att släppa nästa version c:a tre år efter Vista.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Någon information släppts vilket kvartal Windows 7 släpps?

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Någon information släppts vilket kvartal Windows 7 släpps?

Jag skulle satsa mina pengar på det sista kvartalet

Medlem

WOOOOOT är vista 3 år gammalt ? ...
Tiden går alt för snabbt


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Och XP får inte officiellt DirectX 10? Giriga M$.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Så det är alltså ingen mening att satsa på dx10 för spelutvecklare?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

dx10 är ju bara bling grafik ialla fall..
dessutom så finns det fixar som gör att man kan köra dx10 grafik som tex crysis på vanliga xp.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Finns det några filmer som visar vad som är nytt med directX11?

Knappast än.

Medlem

Om de gör det resurssnålt, modulärt och anpassningsbart så kan det vara av intresse.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Och XP får inte officiellt DirectX 10? Giriga M$.

Det beror på flera saker än bara "girighet"

Men, vad spelar det för roll att jag försöker förklara, när ni som flame'ar i nyhetstrådarna inte mera än skriver ett inlägg och sedan drar vidare för att störa i andra forum...

123
Skriv svar