DirectX 11 i nästa Windows

Medlem

Det finns DX10 till XP, googla bara så får ni se jag använder de och de funkar bra.

Medlem

Aa, vista höll ju länge...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Aa, vista höll ju länge...

Det är som tidigare påpekat ungefär så lång tid det har tagit mellan Windows tidigare operativsystem. Det är bara XP-perioden som varat så länge.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Mahone:

DX10 ger en rejäl ökning i prestanda

Skrivet av noxi:

tapp på runt 10 fps i genomsnitt med Vista.

Ni pratar ju inte om samma sak.

Det gör vi visst

Skrivet av Sthlmbojan:

FPS dit o FPS hit. Spara pengar till en bra GPU o sluta tjata om att det e dålig FPS i vista. Har vista själv och kör 4870x2 ligger på 60fps i nästan allt jag kör med Vertical sync på 100-150 fps utan vertical sync. Och crysis samt warhead ger mig 40-50fps men det är för att dessa spel är i en klass för sig när det kommer till grafik. Jag tänker inte skryta med resten utav min hårdvara. Men ni som spelar spel på pc o tycker att utvekligen suger och förstör för er. Då borde ni kanske hålla er till konsol spelande enbart. IF YOU CAN'T PLAY THE GAME DON'T COMPLAIN

Jag har bra grejer.
Men hur bra grejer du än har så får du alltid bättre fps i XP i alla fall. Man ökar prestandan i XP men bättre grejer oxå

Utveckling suger inte... när den går framåt!
Att pumpa ut OS och hitta på bluffargument för att vi ska handla är inte en positiv utveckling.

Vad har konsolspelande med saken att göra???

IF YOU ARNT THAT SMART, DONT TRY ACT LIKE IT

Skrivet av noxi:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Mahone:

DX10 ger en rejäl ökning i prestanda

Skrivet av noxi:

tapp på runt 10 fps i genomsnitt med Vista.

Ni pratar ju inte om samma sak.

Det gör vi visst

DX10 != Vista

Om du ska hävda att påståendet om att DX10 ger en prestandahöjning är falskt, så måste du ju jämföra de två API:erna i samma operativsystem. Och även om du gjorde det så är det inte säkert att DX10-versionen av spelet har samma grafikeffekter som DX9-versionen, och då blir det inte en rättvis jämförelse.

Det du upptäckt är att Vista är slöare än XP. Inte att DX10 är sämre.

Medlem

Största floppen i världshistorien = Vista.

Ni som skriver att vista är största floppen i världshistorien kan inte vara särskilt gamla eller erfarna.

Windows Millenium Edition är/var utan tvekan deras värsta någonsin.

Vista förtjänar inte alls dess dåliga rykte, nuförtiden är det mycket säkrare än XP


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv

Noxi om du läser det jag skrev så nämner jag inte att vista är bra. Det jag påpeka var att sluta böla som en femåring om ynka fps. Så vist du kanske får 10fps mer i xp 'so what'.

Som om 60fps inte räcker mer än nog. Dessutom så tror inte jag att programerarna på microsoft kom ut med vista bara för att man ska spela på den. Nej vista är inte bra...men inte dåligt heller bara för att man får dålig fps.

Du skrev IF YOU ARNT THAT SMART, DONT TRY ACT LIKE IT. Jag är programerare och IT chef på *World Wide Communications* Vid ålder 26...vad jobbar du med

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

Ni som skriver att vista är största floppen i världshistorien kan inte vara särskilt gamla eller erfarna.

Windows Millenium Edition är/var utan tvekan deras värsta någonsin.

Vista förtjänar inte alls dess dåliga rykte, nuförtiden är det mycket säkrare än XP

De som säger så kan dessutom omöjligen ha utvärderat Vista tillräckligt för att kunna göra en rättvis bedömning. Och säkerligen inte heller haft tillräckligt väl fungerande hårdvara.

En standard-pc av idag klarar att köra Vista helt utan problem.

Medlem
Skrivet av Sthlmbojan:

Noxi om du läser det jag skrev så nämner jag inte att vista är bra. Det jag påpeka var att sluta böla som en femåring om ynka fps. Så vist du kanske får 10fps mer i xp 'so what'.

Som om 60fps inte räcker mer än nog. Dessutom så tror inte jag att programerarna på microsoft kom ut med vista bara för att man ska spela på den. Nej vista är inte bra...men inte dåligt heller bara för att man får dålig fps.

Du skrev IF YOU ARNT THAT SMART, DONT TRY ACT LIKE IT. Jag är programerare och IT chef på *World Wide Communications* Vid ålder 26...vad jobbar du med

Eftersom du nu hävdar att det är bättre prestanda på dx10 mot dx9 så skulle jag vilja veta hur då kommit fram till det utan att blanda in vista i ekvationen...? Du säger ju själv att vista har sämre fps än xp...

Bara för att du tycker att 60 fps räcker så förstår inte jag varför man ska "skänka bort" 10 fps till operativet utan anledning.

Microsoft lanserade faktiskt Vista som ett gamer os... bl.a med bluffen att dx10 skulle ge bättre grafik och prestanda. Och därför skulle alla gamers byta till Vista.

Inte för att jag ser nån mening med att jämföra jobb, men jag har jobbat inom IT i sen -93 och bland annat haft egen firma med webhotell m.m. Just nu är jag IT ansvarig på ett stort produktions företag.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av ElyziuM:

Känns som att om inte DX11 får er att testa Winows 7 så kommer dom flesta gå över till Windows 7 ändå för det kommer ha mycket bättre SSD prestanda än Vista och XP.
Så fort SSD går ner i pris kommer jag införskaffa en eller två sånna diskar.

Det är nog många fler gamers som skulle gå över pga DX11 än SSD, då det senare knappt ger någon prestanda till spel eller nya funktioner etc.

Var mer ur alla synvinklar på w7 jag menade, inte bara som gamer.
Sitta och ladda ner samtidigt som man spelar gör nog många och vi med snabb uppkoppling vet att när vi laddar ner mycket så jobbar disken rätt hårt och spelupplevelsen blir lidande.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

äh det är bara att ha 2 hårddiskar så stör inte det det minsta


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

123
Skriv svar