Den ultimata science fiction

Inaktiv
Den ultimata science fiction

Jag vet inte om någon har tänkt på den här saken men själv tror jag inte det finns någon mer SF än den här. Det skulle kunna vara möjligt redan om ett par hundra år säkert.

Början 2100?
I hundra år har vi suttit framför en tråkig skärm, kunnat styra med hjärnan, fått bild direkt på näthinnan, vi kan sitta hemma dygnet runt utan att behöva gå till jobbet. Vi sitter hemma med onlinespelen. Allt detta leder till att våra lemmar inte behövs mer. Innan kroppsdelarna vuxit "av" har vi förståss kunnat bygga en superdator med plats för våra liv i en enda kod. Visst grabben, spara din existens på en av datorns servrar för en liten digital slant. Vad du har gjort nu är att föreviga* ditt liv - i en fantasivärld du och alla bygger om.

Fantasivärlden
I början kommer vi att kunna importera det vi behöver in i denna fantastiska realistiska värld som växter, djur och sånt.. Här lever vi i frid och har direkta lagar som datorn alltså (guden) ser till att alla följer. Vi kommer att kunna njuta av våra intressen gratis.
Vi behöver inte denna värld längre som vi lever i nu, så varför ska man egentligen bry sig om allt som händer nu när vi kommer få rena paradiset inom kort. Varför ens forska om det finns liv i detta universum vi lever i nu när vi snabbt bygger ett nytt med nytt riktigt liv på andra planeter. Vår nya värld är byggt totalt med vår fantasi.. Visst finns det gränser på fantasin, men fantasin behövs inte längre när allt redan går att göra. Det jag menar är att den nya världen kommer se i princip lika dan ut men byggd med vår fantasi. Vi kommer att kunna färdas till andra sidan universum utan att ens behöva fundera på vilket färdmedel vi ska ha eftersom det finns en kod på hur man ska färdas till någon plats. Vi kommer inte behöva medecin eller någonting eftersom vi ändå är odödliga. Ja, jag kan hålla på hur länge som helst, men finns det något slut?

Slut
Japp, det första hotet är faktiskt vår sol i den värld vi inte längre lever i, men vi har varit smarta och skickat upp superdatorn på vift ute i rymden. Det är faktiskt datorn som är det enda fysiska av vår existens. Förstörs den av någon anledning äre slut. Eller ännu värre, att vårt tråkiga riktiga universum kollapsar. Jag har kommit fram till att inget tid och rum, mer science fiction kan det inte bli.

Tråkigt med fantasivärld? Du bestämmer..

8)


signatur

/J.

Medlem

Jag vet inte vad du har rökt men det verkar funka iaf.

Inaktiv

Vad ska du med knark till i denna värld??:)


signatur

/J.

Inaktiv

Vill inte vara otrevlig, men den här tråden borde hamna i WTF.

Medlem

Jahopp, någon annan som vill skriva om en film? Matrix är redan tagen nu då.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

hmm wtf?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av jingai:

Jag vet inte vad du har rökt men det verkar funka iaf.

som sagt, och jag vill veta vad, NU?!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Inaktiv

Fränt för jag har aldrig sett Matrix nu när jag tittade närmare på en recension så verkar det vara precis så förutom alla dessa robotar då.. Jag ska nog se den filmen inom kort. Tack då iaf.


signatur

/J.

Medlem
Skrivet av jollehojje:

Fränt för jag har aldrig sett Matrix nu när jag tittade närmare på en recension så verkar det vara precis så förutom alla dessa robotar då.. Jag ska nog se den filmen inom kort. Tack då iaf.

Några fler trådar som den här och vi behöver inte se fler science fiction-filmer.

"Den storyn har jag redan läst om på FZ!"

Där försvann ett nöje till då


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

I didnt get it.. o_O

Medlem

star trek ftw!


signatur

Meep!

Medlem

Påminner mig om Ebba Grön - Mental Istid.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

1
Skriv svar