Yngwie Malmsteen i Rock Band

Robot
Medlem
Yngwie Malmsteen i Rock Band

Kunde dom inte tagit hans äldre grejjer istället..från 80-talet? Dom var ju i varje fall bra...

Medlem

aldrig hört talas om honom

Medlem

Sweet med lite Yngwie!

Medlem
Skrivet av Khorney:

Kunde dom inte tagit hans äldre grejjer istället..från 80-talet? Dom var ju i varje fall bra...

Senaste albumet har faktiskt fått rätt bra kritik.

Äntligen lite riktig frett-feber.

nya albumet är riktigt bra fast 80-talet var lite bättre.
jag älskar Yngwie´s låtar som är inspirerade av klassisk musik. T,ex (Black star. Farewell och Icarus' Dream Suite Op.4 )

kunde dom inte lagt med Crystal Ball & You dont remember, I´ll never forget.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av DreadX:

aldrig hört talas om honom

Medlem

Kan inte säga att jag direkt lyssnat på Yngwie men det jag har hört går ju inte att lyssna på. Han är ju bra på gitarr men det är ju faktiskt för mycket toner!

Redaktör
Skrivet av DreadX:

aldrig hört talas om honom

Ajaj, tänk om han blir arg nu... "You've released the fucking fury!"


signatur
Medlem
Skrivet av andman:
Skrivet av Khorney:

Kunde dom inte tagit hans äldre grejjer istället..från 80-talet? Dom var ju i varje fall bra...

Senaste albumet har faktiskt fått rätt bra kritik.

Jasså? Det var visserligen ett tag sedan jag köpte en platta eller lyssnade på honom (ironiskt nog plattan som hette "Unleash the fury"...snacka om självdistans på det namnet). Men då lät det verkligen uttjatat och trist...

Kanske får lyssna in mig lite på det nya albumet, för att se hur det är.

Medlem

Hallå! The hives är ju också med i rock band, de är ju förfan Sveriges bästa band!


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Hallå! The hives är ju också med i rock band, de är ju förfan Sveriges bästa band!

Enligt dig ja
Yngwie Malmsteen är väl den enda jag kan komma på som faktiskt skulle kunna tänkas räknas som en äkta rockstjärna, dvs hans attityd är väl en som man associerar med diviga rockstjärnor.

Personligen så gillar jag inte Yngwies spelande, av det jag hört så är det för mycket shredding där han kör igenom alla skalor som finns på gitarren, men han är duktig, det kan jag ge han.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

han e grym, klart sveriges bästa gitarist


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Inte hört hans senaste skiva men det var ju länge sedan han gjort något som ens angränsar till bra. De borde, som någon sa, i alla fall tagit någon låt från teh 80's typ Far Beyond The Sun eller Rising Force. Möjligtvis Blitzkieg om de vill ha något med mindre än 10 år på nacken.

Snabb som satan men sjukt tråkig gitarrist imo.

Medlem

Jävlar, det här blir tufft på gitarr.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Han är ju väldigt skicklig men jag tycker hans låtar alltid har varit rätt tråkiga att lyssna på.

Medlem

helvete va bra han är.

Medlem

Det man tycker synd om Rock Band och Guitar Hero är att det finns förmycket nytt crap :/

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av 6ybite:

Hallå! The hives är ju också med i rock band, de är ju förfan Sveriges bästa band!

Enligt dig ja
Yngwie Malmsteen är väl den enda jag kan komma på som faktiskt skulle kunna tänkas räknas som en äkta rockstjärna, dvs hans attityd är väl en som man associerar med diviga rockstjärnor.

Tror nog Mikey Dee (stava?) trummisen i Motörhead är mer av en rockstjärna än vad Yngwie Malmsteen någonsin varit. Turnerar man med Lemmy får man nog räkna med ett och annat.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av DreadX:

aldrig hört talas om honom

Ajaj, tänk om han blir arg nu... "You've released the fucking fury!"

Hehe jag hade igentligen tänkt länka till 100 höjdare här


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

att folk fortfarande lyssnar på rock. strange!!!

Medlem
Skrivet av stellanj:

att folk fortfarande lyssnar på rock. strange!!!

Jag tycker att du är konstig.....för äldre rock är betydligt mer levande musik än dagens massproducerade musik som är skapad för att bolagen skall tjäna pengar.

Skrivet av General_Toxer:

han e grym, klart sveriges bästa gitarist

Janne "Håll tungan rätt i min" Schaffer då?

Inaktiv
Skrivet av DreadX:

aldrig hört talas om honom

samma här


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Helt okej, men jag tänkter inte lägga pengar på låtarna

Medlem

Yngwiee är väl kanske den mest överskattade musikern i universum. Att kalla honom "bäst" antagligen baserat på okunskap i vad det innebär att lära sig ett instrument. Roligt i Guitar Hero, tråkigt att lyssna på.

Skrivet av Lonefox:
Skrivet av General_Toxer:

han e grym, klart sveriges bästa gitarist

Janne "Håll tungan rätt i min" Schaffer då?

Fredrik Thordendal äger båda.

Avstängd

"enda riktiga rockstjärna"? Jag tror nog tex Europe eller någon/några är större...

Medlem
Skrivet av zantac:

Yngwiee är väl kanske den mest överskattade musikern i universum. Att kalla honom "bäst" antagligen baserat på okunskap i vad det innebär att lära sig ett instrument. Roligt i Guitar Hero, tråkigt att lyssna på.

Kan hålla med dig till en del, jag tror att det finns mer överskattade artister. Bara man letar... Men, jag personligen tycker att det inte finns något tråkigare att lyssna på musik som bara går ut på show. I det här fallet "Titta så fort jag kan spela".

När det gäller Gitarrister tycker jag att David Gilmour slår alla. Less is more som man brukar säga.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Hallå! The hives är ju också med i rock band, de är ju förfan Sveriges bästa band!

Haha, gräv ner dig plz.

Medlem

Med "Sveriges enda _riktiga_ rockstjärna" menar jag inte hur bra eller stor han är/var (lyssnar heller inte själv på honom), utan precis som Greger säger syftar jag mer på attityd och image.

12
Skriv svar