Tabula Rasa läggs ner

Robot
Medlem
Tabula Rasa läggs ner

Ptja.. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var förvånad.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Woot!!!


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Inaktiv

Tja, ett av världens tråkigaste spel så inte så konstigt.

Medlem

Om jag förstått rätt så kommer dem inte att stänga ner servrarna för spelet, utan bara sluta utveckla det?

Medlem

Haha, ännu ett misslyckat MMO...


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Pert:

Om jag förstått rätt så kommer dem inte att stänga ner servrarna för spelet, utan bara sluta utveckla det?

Nej de ska stänga ner dem helt.

Citat:

On February 28, 2009, Tabula Rasa will be shutting down its servers, and as of January 10, 2009, the game will be free to play.

Alltså: från och med 10 jan är spelet gratis att spela men den 28 feb stänger de ner det helt.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ännu ett MMO som går i graven.

Medlem

Hur kommer det sig att det har gått så dåligt då? Jag har i och för sig inte spelat det sen betan men då tyckte jag det var skitcoolt!


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem
Medlem

Lord Brittish får ta och skärpa till sig lite nu. Hur man kan gå från att ha skapat det bästa MMO spelet nånsin till Tabula Rasa kommer jag aldrig förstå.

Nått Ultima Online 2 lär det väl inte heller bli så länge EA är med i leken.

Medlem

Detta måste ha varit en riktigt stor förlustaffär för utgivaren. Det utvecklade under många många år och sen stänger de ner det efter bara ett år. Iofs var det riktigt ruttet oxå så jag är inte förvånad.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av q0rra:

Ptja.. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var förvånad.

Så du är alltså förvånad... Dubbel negation i den meningen.

Medlem

det säger väl nåt om ncsofts kalkerpappers-mmo.

Först Auto Assault, nu TR


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag tyckte ändå att det var kul på sin tid... Vad är det som folk är så missnöjda med? Har aldrig fattat det riktigt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Verkade som ett väldigt svalt spel när det kom. Jag minns att jag skaffade betan ifrån FZ men orkade aldrig ens installera det. Sen allt man hörde om det gjorde inte det hela bättre precis.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av smuts:

Jag tyckte ändå att det var kul på sin tid... Vad är det som folk är så missnöjda med? Har aldrig fattat det riktigt.

Det är tråkigt, gammalt, fult och helt enkelt dåligt! Om det hade funnits massa positiva saker där så kanske det hade låtit annorlunda men det var det tyvärr inte!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Budskapet är solklart: Don't fuck with the WoW.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Magroth:

Haha, ännu ett misslyckat MMO...

Finns fler misslyckade singleplayer spel.

Skrivet av skribb:

Budskapet är solklart: Don't fuck with the WoW.

För WoW är ju det enda mmorpg som finns och går bra för? *suckar*


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tabula Rasa var riktigt bra och jag har spelat on and off sen betan, riktigt tråkiga nyheter.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Inte något jag fastnade för när jag testade det..

Medlem

Inte direkt oväntat. Däremot tycker jag det är fint av NCsoft att erbjuda det som listades (om det inträffar rent praktiskt!), de hade egentligen inte behövt göra ett dugg. Givetvis finns det en baktanke men ändå

Avstängd

Tyvärr så fungerar det inte att bara spotta ut en massa MMO. Det måste vara bra och nå ut till massan om det ska lyckas. :/

Medlem

Det var väl inte så många som ville vara med i Richard Garriots fanclub. Maken till person-kult har jag aldrig sett. Nästan så det känns lite skönt att det slog runt och bet dom i arslet.


signatur
Medlem

Ultima Online 2... Där har vi ett vinnande koncept

Medlem

Det var ju synd :S


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv

Heh, aldrig hört talas om spelet - är nog lika bra att det försvinner.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Magroth:

Haha, ännu ett misslyckat MMO...

Finns fler misslyckade singleplayer spel.

Skrivet av skribb:

Budskapet är solklart: Don't fuck with the WoW.

För WoW är ju det enda mmorpg som finns och går bra för? *suckar*

Nej, men det är det MMO det går bäst för, och troligen en stor anledning till varför många inte spelar andra MMO, som t.ex TR.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Synd, verkade kul, hade tänkt prova framöver, men antar att de är lika bra att hålla sig till janurai nu.
Nice plåtser på såren iaf.

Medlem

dålig marknadsföring hade aldrig hört talas om spelet innan fz skrev någon notis om det för 1år sen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar