Tabula Rasa läggs ner

Medlem

Tycker det va synd om Auto Assault..
Visst, det hade en jävligt brokig start, men det ordnade upp sig rätt bra..
Långt från det bästa, men jag tyckte om det..

Skönt folk som spelade..
Och, det viktigaste av allt, det va så långt ifrån alla jävla tomtar och troll (som dom flesta MMO's är knökade till bristninsgränsen med) man kunde komma..

Längtar efter ett nytt krut-och-bensin doftande MMO..

:heart:

Edit: Tabula Rasa och Lord British.. Ingen trodde väl igentligen att det nånsin skulle bli nåt av det.. Inte ens dom inblandade parterna..
LB kunde lika stannat i jymden..

Medlem

F**K! Hade jag vetat att man skulle få Aion beta och shit hade jag signat upp mig för Tabula Rasa för länge sen xD

Medlem

Inte förvånad för fem öre...
Efter lvl30 tröttnade man totalt.. Då grindade man endast controlpoints och inget annat.. Lite synd då det hade en okej inledning och allt.. Det största felet enligt mig va all WoW kopiering.. Bara glad att jag slutade spela när jag gjorde det..

Medlem

NCsoft har bra smak


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Yay, massdöd för MMO's! And then there were none.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ultima Online 2... Där har vi ett vinnande koncept

ta en titt på mortal online. svenskar som utvecklar. har massvis utav inspiration ifrån just Ultima Online. dock är det FPV så kan man ej tänka sig det bör man söka sig någon annan stans.

Medlem

Aff, skulle testat detta innan iförrgår så man fick beta access till Aion ;/.

Medlem
Skrivet av marcus_w:

Hur kommer det sig att det har gått så dåligt då? Jag har i och för sig inte spelat det sen betan men då tyckte jag det var skitcoolt!

Antagligen för att de flesta resonerar som du. Skitcoolt första intryck men det höll i ungefär en kvart. Kände samma sak när jag körde betan, och har inte saknat det en enda gång sen jag avinstallerade det. Synd, ganska bra idé och hyfsat upplägg egentligen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Crap!

Ett mycket bra lir, bästa stridssystemet jag testat i ett MMO som en tredjepersonsskjutare helt enkelt... Mycket roligare och effektivare än att sitta och klicka på ikoner.

Plus att fienderna faktiskt dog när man skjöt/högg på dom, till skillnad från vanliga MMos där man får stå och veva i en kvart.

Dessutom så slapp man hålla på med alla dessa fasansfullt irriterande gruppquest, det räckte med att vara två polare sedan kunde man spela igenom samtliga quest på spelet. Till skillnad från alla andra MMOs jag testat där man måste vara med i ett gille för att kunna spela en tredjedel av questsen.

Nej, tack för att ni försökte med något nytt, men så länge massan är hjärntvättad av WoW så går det inte att sticka ut från mängden.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Tråkigt det läggs ner, även om jag inte spelade annat än beta tyckte jag det var kul ett onlinespel som inte hade magiska skäggiga gubbar i spetsiga hattar kom ut.
Med det sagt, många har att lära hur de hanterar nedstängingen. Att erbjuda kompensation på detta sätt är mycket ovanligt. En fet eloge till NCSoft där.

Medlem

Tråkigt, men icke oväntat... konkurrensen på MMO markaden är stenhård

Inaktiv

Jag är till viss dels glad, för då kanske det skrämmer bort den fåniga mängden små MMOs man har sett på senaste dagar har dykt upp.

Folk verkar tycka av att göra MMO av någonting populärt är en bra idé. Tänk igen. När folk lär sig att ett MMO behöver vara en unik, ny experience, då kanske saker och ting kommer gå i vinst. Lite synd med tanke på att Tabula Rasa var ett av dom mer unikare.

Medlem

Synd men jag förstår varför det gick dåligt. Hoppas dom hittar tillbaka på rätt spår igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelade visserligen bara betan, men jag gillade det. Bättre än många andra spel där ute. Wow gillar jag inte alls, tyckte Tabula Rasas var mycket bättre. Synd verkligen.

12
Skriv svar