Spider-Man 3 (spoilers)

Medlem
Spider-Man 3 (spoilers)

Okej, jag hade faktiskt inte speciellt höga förväntningar när jag gick och såg den här filmen. Även om de två tidigare filmerna var bra så kändes det ändå lite för mycket med att pressa in tre st villians i filmen.

Först och främst kan jag ju säga att Venom är en av mina absoluta favoriter i Marvels universum och jag är grymmt besviken på hur han porträtterades. Att sätta Topher Grace i rollen som Eddy Brock är helt fel; pipig störande röst, halvspinkig samtidigt som hans personlighet är löjligt lik den i That '70s Show. Är det bara jag som alltid sett Venom som ett stort groteskt monster med grov röst och inte hånflinande liten fjant?

Sen undrar jag vad som hände med Venoms introduktion och story, en liten skvätt som landade i en liten skog och sedan hoppade på Peter Parkers moppe.. Varför inte använda något i stil med det som hände i den tecknade serien?

Sandman tyckte jag var lite off i storyn och kändes som något de slängt dit för att underhålla tills Venom kom in i bilden.. Visst, det spelade in på det hela med Parkers mörka sida då han tog ut sin hämnd men förövrigt så tråkade han ut mig ganska mycket.. Jag tycker Green Goblin II kunde tagit Sandmans plats helt och hållet, det hade varit tillräckligt med två villians i filmen.

Hmm.. orkar inte skriva mer :P, vad tyckte ni om den?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Måste säga att jag instämmer på några punkter.

Dock så tycker jag att Topher Grace var ett ganska okej val som Venom, påminner om Parker till stor del.

Fast wtf? Varför kommer Venom nerflygande i nån liten meteorit? Kommer inte han till Jorden med astronauten MJ tänker gifta sig med i tvåan?

Och sen har jag aldrig riktigt gillat sandman, dock så var delen där han blev just sandman en av de snyggaste scenerna jag sett i en film.

I överlag tycker jag att den var bra! Inte lika bra som dom två första, men bra... Levde dock inte upp till mina förväntningar helt.

Medlem

Jag knarkar effekter och gillar alla dessa Marvelfilmer. Jag har tom "the Hulk" i SE

Jag trodde att S3 skulle vara mycket bättre än den var. Den var precis som de andra två - riktigt bra i sin genre men inte så outstanding som jag trodde...
Jag håller med föregående om att det borde varit mer venom... Sandman var pheta effekter, visst men känndes som utfyllnad.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Venom är även min favorit och jag tycker att han hade en alldeles för liten roll i filmen. Jag skulle gärna vilja sett han stretcha på sina krafter lite mer än att istället gå på spindelmannen nästan direkt.

En scen jag speciellt la på minnet var när spindelmannen precis skulle attackera Venom och Sandman, när han så lämpligt svingade sig upp på en liten höjd med världens största USA-flagga svajande i bakgrunden. Jag höll på att spy, den bara skrek "We are better then you!".

Men klart sevärd tycker jag nog ändå den är. Ser framemot 4an.

Skrivet av Fraizer:

Och sen har jag aldrig riktigt gillat sandman, dock så var delen där han blev just sandman en av de snyggaste scenerna jag sett i en film.

Håller med, när han för första gången försökte ställa sig upp och benet gick av och han föll ihop. Riktigt riktigt snyggt!


signatur

I'm a snake, follow me!

Avstängd
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Fraizer:

Och sen har jag aldrig riktigt gillat sandman, dock så var delen där han blev just sandman en av de snyggaste scenerna jag sett i en film.

Håller med, när han för första gången försökte ställa sig upp men benet gick typ av och föll ihop. Riktigt riktigt snyggt!

Mm. Håller med om det. Jag älskar den scenen. Sorglig, gripande, snygg gjord och bra musik.

I överlag tycker jag att filmen var bra. Lite störande det där med Harry och att han helt plötsligt blev god. Det hade varit mycket roligare om han också hade slagits med Spindelmannen, men iofs hade det ju kunnat bli lite väl svårt då.

Jag gillar Topher Grace och han passade bra som fotografen, men som Venom... nja... äh. Det fungerade i alla fall.

Det märks att filmen är dyr, men knappast världens dyraste.

Medlem

det som störde mej mest med filmen är allt tjafs om MJ och deras jävla känslor blablabla det blev för mycket av det, sen fick Venom för lite spotlight

Medlem

Supertank, jag minns scenen med flaggan - alla i biografen hostade till när flaggan viftade i bakgrunden. Personligen höjer jag inte på ögonbrynen, amerikansk serie, amerikansk hjälte, i den kändaste amerikanska staden av alla, amerikansk film... vad är det för konstigt med en amerikansk flagga liksom?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

precis, lite gammal hederlig nationalism är naturligt i alla länder utom sverige...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

precis, lite gammal hederlig nationalism är naturligt i alla länder utom sverige...

Där får man mer eller mindre stryk om man visar sig patriotiskt eller bli anklagad för att vara rasist.. like wtf?

Medlem

Jag håller nog mig lite skeptisk till det ändå.
Nu menar jag givetvis inte att dom skulle ta bort varenda flagga i filmen, det är ju trotts allt många flaggor i de amerikanska städerna och lite patriotism är aldrig fel. Men den scenen tycker jag dock är lite extrem.
Filmen ses ju trotts allt av fler icke-amerikaner än just amerikaner och därför kan jag tycka att den verkar lite vågat.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

En fråga till er som sett den: Jag tyckte mig skymta Gwen Stacy i en trailer, var hon med?
Venom (dräkten) kommer till jorden med Spiderman från Secret Wars som gick i Spidde 1987 eller nåt sånt. Ja, jag är en spidde-nörd

Medlem

Japp, hon är med... And she's hawt! \o/

MFC
Medlem

tyckte filmen var.. ** av ***** möjliga.. stort minus för segheten i filmen.. fast märkligt nog så kändes filmen ändå ganska full av aktion men det är en mindre prestation att väva in så mycket känslomässiga scener och samtidigt ha så mycket aktion..

en av * föll bort p.g.a bilden där Spidey rusar förbi en amerikansk flagga.. så trött på detta patriotiska skitsnacket som hollywood sysslar med där borta.. nästan obligatoriskt i alla filmer med något som anmärker på deras jävla flagga..spyr över allt som har med USA att göra snart faktiskt, fast så kan man inte hjälpa det när man är beroende av deras mög..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Fraizer:

Och sen har jag aldrig riktigt gillat sandman, dock så var delen där han blev just sandman en av de snyggaste scenerna jag sett i en film.

Håller med, när han för första gången försökte ställa sig upp men benet gick typ av och föll ihop. Riktigt riktigt snyggt!

Mm. Håller med om det. Jag älskar den scenen. Sorglig, gripande, snygg gjord och bra musik.

Ja, den scenen var nog den bästa i hela filmen. Jag tyckte inte att filmen för övrigt var särskilt bra. Den var underhållande, men inte en jättebra film.

1
Skriv svar