The end of the world.

Youtube-proffs
The end of the world.

Hittade en ganska intressant sida där man kan läsa om olika sätt som vi kan dö på.

Eller ja, som jorden kan dö på, verkligen intressant, suttit och läst i en timme nu och börjar uppleva att man måste leva var dag som de våre den sista. För de kan de mycket väl vara.

Kusligt!

Åsikter? Synpunkter? Ja tycker folk tänker för lite på hur tur vi har som bor här!

http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm

Enjoy!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

"Livet är ganska kort om man tänker på hur länge man ska vara död"


signatur
Medlem

Ska man ens tänka att varje dag kan vara den sista ska man fan inte gå till jobbet, städa upp det där skräpet o s v. Plus att jag skulle känna mig löjligt stressad.

Medlem

Jag är mest rädd för Ragnarök, Nagelfar kommer, hjääääälp?!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Ska man ens tänka att varje dag kan vara den sista ska man fan inte gå till jobbet, städa upp det där skräpet o s v. Plus att jag skulle känna mig löjligt stressad.

Håller med där. Det ska man egentligen inte tänka på, bara lev livet och njut. Händer det något så händer det bara..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Du kan dö vilken dag som helst, så känns bara dumt att oroa sig hela tiden bara försöka leva bra medans man lever.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

The End of the World - LÄNK (repris)


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Om man ser allt det där så är det oftast ganska negativt betonat, men absolut något att tänka på.

Vissa saker verkar lite för overkligt dock, men jävligt intressant och rolig (?) läsning
Han som gjort sidan verkar vara väldigt inne på det där, eller är det flera personer möjligtvis?

Om man skulle leva varje dag som om det vore ens sista dagar skulle man bli fattig riktigt snabbt, och världen skulle falla in i ett kaos som skulle förinta sig självt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Underhållande läsning i vart fall. Gillar hur de framställer allting

Youtube-proffs
Skrivet av peak_performance:

Underhållande läsning i vart fall. Gillar hur de framställer allting

ZZAP!

ne men verklig intressant läsning, o mycket av de verkar ju logiskt iaf. Mycke creds te han som gjort sidan !


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Läste precis "what if we all killed ourselves?"

Riktigt bra skrivet... verkligen fänglsande läsning som sätter igång fantasin.

*blir ett bokmärke osså*

Inaktiv

Sjukt stort tack! Det där håller mig sysselsatt vid dötid på jobbet, helt perfekt!

Kanske skulle vi dra igång en diskussion om de olika scenarion som radas upp där? Jag har inte läst igenom allt än dock.

Det där med EMP är väl inte helt otroligt men i nutid skulle det inte utrota oss. Det som jag hade väntat mig komma upp men som aldrig kom var effekten det skulle kunna ha i framtiden. Dvs när större delen av befolkningen är cyborgs och är direkt beroende av energinätet för överlevnad, typ

Sen har vi det där om utomjordingar. Artikeln avrundas med att skulle vara logiskt omöjligt, då utomjordingar inte skulle ha något motiv för att utrota oss. Men tänk om dom ser oss som ett potentiellt hot? Rymden är som bekant jävligt stor och det tar en hel drös med tid att ta sig runt i den. Träffar man på en livsform i kategorin grottmänniskor vid ett tillfälle är risken stor att man vid nästa tillfälle upptäcker att dom koloniserat halva galaxen. Kanske glider det runt en utomjordisk civilisation som haft en riktigt omtumlande upplevelse och bestämt sig för att ta det säkra före det osäkra.
Och av någon anledning så förutsätter vi att utomjordingar skulle ha någon slags känsla för etik och moral. Detta är ju något som inte bara är sällsynt i floran på jorden utan också lyser med sin frånvaro inom vår egen art. Dessutom är det kanske något som vi "växer ur" via evolution. En övergående fas så att säga.

Det där med gammablixtar är intressant och det är något jag läst mycket om förut. Något som inte nämns i artikeln är att det finns teorier som pekar på att jorden träffades av en sådan blixt för ca 450 miljoner år sen, vilket resulterade i en massutrotning av livet här. Denna blixt skulle då ha haft sitt ursprung 6000 ljusår bort, vilket är ett imponerande avstånd med tanke på skadan den orsakade.

Det där med kometer som exploderar och skuggar solen är helt nytt för mig. Men det skulle ju kunna förklara en del omfattande istider som jorden haft tidigare.

Medlem

Många fantasimonster på sidan, men kul läsning ändå


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Mellanare:

The End of the World - LÄNK (repris)

Älskar den filmen :D!

Medlem

Tycker sidan är underhållande läsning hehe läste just assimilate hehe där internet blir borg.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jävligt underhållande måste jag säga! Läsvärt helt klart.

Medlem

Ja angående scenariot med cyborgs, tänk om vi människor verkligen får hårddiskar som hjärnor istället, eller är tätt sammankopplade med det, vad händer då om vi får t.ex spyware?
Vi måste ju bli galen av det, att alltid se något poppa upp framför ansiktet där dem säger att dem säljer något crap
Om rymdvarelser skulle komma hit är jag ganska säker att det är av två skäl, hitta ett nytt ställe att leva på och därmed försöka utrota oss, vilket dem säkert klarar till sist med tanke på teknologin som krävdes i första steget att komma hit.

Det som skulle kunna få dem på fall är alla sjukdomar vi har här på jorden, som med indianerna liksom.
Andra scenariot skulle vara att dem vill ha information om hela universum, och bli ännu smartare och visare (såklart hoppas man på det senare )
Väldigt intressant att läsa alla religioners apokalyptiska berättelser, den enda jag visste något om var asatrons och fragment av islam
RoGGe, om rymdvarelser kommer hit är det ganska stor chans att dem har någon sorts etik och moral, det enda som skulle göra det svårt är möjligheten att kommunicera, men jag tror att med hjälp av kroppsspråk skulle kunna få någon information i utbyte, och eftersom vi är de enda varelserna med etik (pga våran intelligens) så lär inte det vara något som saknas för rymdvarelserna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Mja, det är ett antagande plockat löst ur luften imo eftersom vi inte har något att jämföra med. Och ja, det i slutet av det stycket som jag skrev faller inom ramarna för samma påstående.
Men jag håller fortfarande fast vid att det är dumt att anta att etik finns någon annanstans än i våra hjärnor. Och dessutom kan det vara ett grovt potentiellt misstag

1
Skriv svar