Eidos vill flytta fram låga Tomb Raider-betyg

Robot
Medlem
Eidos vill flytta fram låga Tomb Raider-betyg

Hehe Eidos samlar pluspoäng på hög. Ingen rök utan eld brukar det ju heta.


signatur
Inaktiv

Funderade på att köpa det här om pengarna fanns men nu så köper jag det definitivt inte.

Det här säger mer än tusen 0/10 för mig

Medlem

löjligt är ett spel skit så ska det ha skit betyg

Låter som en maffia film, kan föreställa mig Vito Corleone i ett mörkt rum och säger till honom: either you put a good grade on this review or ill put your brain on it, med Luca Brasi med en pistol mot hans bakhuvud,

http://www.youtube.com/watch?v=hkTQdEZbjQA

med den här musiken i bakgrunden!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Usch, skamligt i min mening.. om det nu stämmer.

Medlem

Snacka om ruttet. Får en nästan att tro att dom själv vet att spelet är dåligt. Aja, jag ska iaf inte köpa, aldrig tänkt att göra det.

Inaktiv

Jadu... Vet inte riktigt vad man ska säga... Men det är ruskigt lågt av ett spelföretag.

Inaktiv

fyfan alltså! Jag ska börja bojkotta Eidos BARA utav princip! så JÄVLA DÅLIGT!


signatur

//Aron

Medlem

och bolagen gnäller att folk piratar när dom själva (om detta stämmer) kör med skumfasoner...

Medlem

Lite bojkottvänligt tycker jag.

För mig dog serien efter första till PS1 i vilket fall.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Är spelet dåligt förtjänar ju självklart kunderna att få veta de innan köp, med den här stilen säger jag bara, piratkopiering, ja tack.

Medlem

Om det här är sant så hoppas jag att det verkligen sprids till så många som möjligt och inte sopas under mattan vilket annars är ganska vanligt. Hatar verkligen när stora företag ska försöka styra media istället för att göra bra produkter, gäller oavsett vilken bransch det handlar om.

Redaktör
Skrivet av Mahone:

Är spelet dåligt förtjänar ju självklart kunderna att få veta de innan köp, med den här stilen säger jag bara, piratkopiering, ja tack.

Det där var en av de sämsta ursäkterna för att piratkopiera jag hört. Och jag har hört många...


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mahone:

Är spelet dåligt förtjänar ju självklart kunderna att få veta de innan köp, med den här stilen säger jag bara, piratkopiering, ja tack.

Det där var en av de sämsta ursäkterna för att piratkopiera jag hört. Och jag har hört många...

Inget demo på förhand (?) och "falska" recensioner.
Tyckte nog det var den bästa anledningen jag hört på länge. När demo uteblir och recensioner som ger dåliga betyg uteblir hur ska man då ha en chans att köpa spelet?

Dagen då alla spel släpps med demo och då recensioner som är negativa får släppas innan spelet då finns det inte så mycket orsak att piratkopiera eller "pirattesta" spelen. Eller ja om man får lämna tillbaks rent ut sagt värdelösa överhypade spel som lover mer än de kan hålla.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mahone:

Är spelet dåligt förtjänar ju självklart kunderna att få veta de innan köp, med den här stilen säger jag bara, piratkopiering, ja tack.

Det där var en av de sämsta ursäkterna för att piratkopiera jag hört. Och jag har hört många...

Inget demo på förhand (?) och "falska" recensioner.
Tyckte nog det var den bästa anledningen jag hört på länge. När demo uteblir och recensioner som ger dåliga betyg uteblir hur ska man då ha en chans att köpa spelet?

Dagen då alla spel släpps med demo och då recensioner som är negativa får släppas innan spelet då finns det inte så mycket orsak att piratkopiera eller "pirattesta" spelen. Eller ja om man får lämna tillbaks rent ut sagt värdelösa överhypade spel som lover mer än de kan hålla.

Håller med om att det är bra ursäkter. Även om det inte "rättfärdigar" piratkopiering såklart...

Men iallafall... jag tycker Tomb Raider Underworld är riktigt bra faktiskt. Underbart vackert och lagom trevliga pussel... enda jag kan tycka är dåligt är kameran/vinklarna. =/

Medlem

Medan vi ändå är inne på Tomb Raider: Underworld... Reklamen här på FZ, varför gästas den av en Ubisoft-logotyp? Är Ubisoft involverade i utvecklingen av spelet på något sätt? Eidos står väl ändå som utgivare och Crystal Dynamic, som i sin tur ägs av just Eidos, står väl som utvecklare? Eller har jag missat något?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Riktigt jävla lågt.
Grym TR reklam ni har annars, hennes kropp <3


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mahone:

Är spelet dåligt förtjänar ju självklart kunderna att få veta de innan köp, med den här stilen säger jag bara, piratkopiering, ja tack.

Det där var en av de sämsta ursäkterna för att piratkopiera jag hört. Och jag har hört många...

Inget demo på förhand (?) och "falska" recensioner.
Tyckte nog det var den bästa anledningen jag hört på länge. När demo uteblir och recensioner som ger dåliga betyg uteblir hur ska man då ha en chans att köpa spelet?

Dagen då alla spel släpps med demo och då recensioner som är negativa får släppas innan spelet då finns det inte så mycket orsak att piratkopiera eller "pirattesta" spelen. Eller ja om man får lämna tillbaks rent ut sagt värdelösa överhypade spel som lover mer än de kan hålla.

Tur att du reserverade dig för fel angående demot. För Tombraider Underworld demot har funnits att ladda hem ett bra tag nu här på FZ.

Har fortfarande förtroende för deras hitman serie...

Medlem
Medlem

Inte för att jag någonsin baserar mina spelköp på recensioner utan på "det sunda förnuftet" och min egen spelsmak... men ja det är lite fult det där

Medlem

Jag hoppas att ingen faller för trycket, speciellt med tanke på hur dåligt spelet faktiskt är.

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Jag hoppas att ingen faller för trycket, speciellt med tanke på hur dåligt spelet faktiskt är.

que?

Medlem

Det där var ju ett dumt drag, om det är sant. Folk som läser sajter som metacritic läser definitivt nyheter som denna, och det skadar nog spelet mer än eventuellt dåliga betyg -- speciellt då det ser ut som att de väntar sig ett kallt mottagande.

Jag tror inte att tomb raider kommer att få toppbetyg, men med föregångarens kvalitet i åtanke tror jag inte heller att det behöver någon hjälp att hålla ett bra medelvärde.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Skrivet av f0qnax:

Jag hoppas att ingen faller för trycket, speciellt med tanke på hur dåligt spelet faktiskt är.

Eh,, Du kan inte ens gilla genren isåfall?

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Jag hoppas att ingen faller för trycket, speciellt med tanke på hur dåligt spelet faktiskt är.

Vilka spel jämför du med?

Medlem

Ja, nu är ju det här ett ganska vanligt fenomen i spelindustrin så jag är inte förvånad. De enda som inte gör sådana här saker är väl företag som är ganska säkra på att deras spel kommer bli en hit, t ex Blizzard eller Rockstar.

Inaktiv

Tror det här är vanligare än vad man tror..

Medlem

Baaah vem bryr sig om någon annans åsikt om något spel? Det är ju bara korkat, skulle aldrig köpa tomb raider spelen på grund av dess kontroller även om det fått 64/10. Däremot älskar jag konceptet men har aldrig orkar spela igenom något på grund av kontroller:/!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Det blir bara löjligare och löjligare. :/

123
Skriv svar