Eidos vill flytta fram låga Tomb Raider-betyg

Medlem

Det värsta med det här är ju att siter kan känna sig tvingade att ge högre betyg för att snabbare kunna få ut sina recensioner. Att lägga ut en recension en vecka efter andra siter gör att den är rätt ointressant för många och därmed så får inte siten inte lika många besökare vilket i sin tur ger minskade reklamintäkter. Jag har inte spelat demot och kommer nog aldrig att göra det heller men det faktum att Eidos gör detta gör ju att man inte vågar lita på recensioner som kommit ut innan måndag nästa vecka. Dock så får man ju tänka på att det inte bara är Eidos som kör med skumma metoder, även Atari försökte ju styra betygen på Alone in the Dark (http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=25654) när det släpptes och fick dåliga betyg.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mahone:

Är spelet dåligt förtjänar ju självklart kunderna att få veta de innan köp, med den här stilen säger jag bara, piratkopiering, ja tack.

Det där var en av de sämsta ursäkterna för att piratkopiera jag hört. Och jag har hört många...

Inget demo på förhand (?) och "falska" recensioner.
Tyckte nog det var den bästa anledningen jag hört på länge. När demo uteblir och recensioner som ger dåliga betyg uteblir hur ska man då ha en chans att köpa spelet?

Dagen då alla spel släpps med demo och då recensioner som är negativa får släppas innan spelet då finns det inte så mycket orsak att piratkopiera eller "pirattesta" spelen. Eller ja om man får lämna tillbaks rent ut sagt värdelösa överhypade spel som lover mer än de kan hålla.

Är du hög eller, vad jag vet så finns det ett Tomb Raider underworld demo. Har spelat både demot och spelet.

Bästa Tomb Raider spelet sedan ettan i min mening. Ett helt lysande spel. Skulle ge det 9/10


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Eidos har ingen jätte respekt hos mig sedan innan. Detta gör inte allt bättre.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Det här kommer göra att ännu mindre folk köper spelet


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skrivet av The flying Meatball:

Det är tyvär nånting som utvecklarna inte fått in i sitt huvud, om man istället gjorde så att när man gjort färdigt spelet så lät ma några opartiska personer (några hundra pers.) få en kopia av spelet och spela det i ngn vecka (beroende på spelets längd) och sedan gav de utvecklarna tips om hur de skulle förbättra spelet och så de gjorde de om spelet efter tipsen, det skulle förstås ta en del extra tid men man skulle få ett mkt bättre spel.

Och sen skulle man, liksom, kunna göra en nedskalad variant av spelet där man får spela typ en bana, och sen ge bort denna hel gratis så att man kan provspela och kolla om man gillar spelet eller inte innan man köper. Utvecklarna är så dumma som inte tänker på det.
Kanske till och med ge bort spelet GRATIS till tidningar och sajter så att de kan provspela och ge något slags omdöme.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Molle.se:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mahone:

Är spelet dåligt förtjänar ju självklart kunderna att få veta de innan köp, med den här stilen säger jag bara, piratkopiering, ja tack.

Det där var en av de sämsta ursäkterna för att piratkopiera jag hört. Och jag har hört många...

Sämsta ursäktera ?! nu får du utveckla, Om företagen inte agerar rätt, så tappar de rätten själv att kräva det av nån annan.

Om man ska straffa ett företags agerande gör man det genom bojkott. Piratkopiering är inte bojkott, det är att avnjuta produkten utan att betala för den. Och företagen lär inte dra några som helst läxor utifrån det, de vet redan att det mesta piratkopieras. En snabb titt på valfri nedladdningssajt visar hur poppis spelet är.

Om folk ignorerar produkten lär företaget inse att de har gjort något fel. Antingen ett skitspel (vilket detta inte verkar vara) eller att de har tagit ett riktigt, riktigt dåligt beslut. Om folk inte köper (eller warezar) en hyfsat attraktiv produkt trillar kanske poletten ner hos någon där uppe i chefssfären.

Förmodligen ger det inte så mycket med en bojkott. Men det ger garanterat mer än att piratkopiera, för det gör folk ändå.

Jag förstår fortfarande inte hur folk kan se det som en rättighet att konsummera underhållning. För det är ju någonstans i den föreställningen som alla ursäkter för piratkopieringen grundar sig. Att helt och hållet avstå finns av någon anledning inte som alternativ.

dmn
Medlem
Skrivet av Hannu87:

löjligt är ett spel skit så ska det ha skit betyg

Jag ger din förmåga att uttrycka dig på svenska 0/10.

dmn
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mahone:

Är spelet dåligt förtjänar ju självklart kunderna att få veta de innan köp, med den här stilen säger jag bara, piratkopiering, ja tack.

Det där var en av de sämsta ursäkterna för att piratkopiera jag hört. Och jag har hört många...

Riktiga pirater behöver ingen ursäkt för att kopiera - precis som riktiga alkisar inte behöver nån ursäkt för att supa!

Medlem
Skrivet av blajban:

Fattar inte riktigt hur folk kan klaga på eidos. Det är väl självklart att de försöker sig på alla metoder för att kunna sälja så många kopior av spelet som möjligt.

Alla metoder förutom att göra ett bra spel som är värt pengarna då eller? Borde väl ändå ligga högst upp på listan.

Men aja, jag har inte provat spelet än, så jag vet inte om det är dåligt eller ej. Men att försöka fördröja dåliga recensioner för att hinna sälja mer är bara idiotiskt. Sånt får man ta.

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Puckade idioter! Spelet är ju bra!
o angånde kontrollerna så är dom vell så där med mus o tangentbord men kör spelet med en 360 kontroller så är det perfa!

Det behöver ingen "hjälp" från puckon.
spelet borde få bra betyg av recensenter(annars är dom fan lika puckade som utgivarna) Spelet är ju bra, snyggt, vättig story(för att va ett Tomb Raider spel), bra kontroller(om man som sagt kör med en 360 kontroller)

Har kört det ett bra tag nu o det är riktigt kul!

Jag testade även demot o det va inget fel på det!
Jag laddade ner spelet innan jag fick hem mitt ex(orkade inte vänta! )

Har klarat spelet och om du inte stör dig på de 125 stora buggar och kameran så har du aldrig spelat ett bra spel.

under spelets gång så vrickar hon foten och dör, utan någon anledning. minst 10 ggr.

Ibland försvinner väldigt mkt av designen, tex när du åker motorcykel, då kan hela världen försvinna och du åker då i himlen några sekunder tills du ramlar ner i något hål och dör.

Animationer är dåliga.

Men spelet utan allt detta hade det nog kunnat få 7 av 10.. Men pga av alla fel och kamera fel och buggar.

Och det bästa av allt: finns det 2 stenar bredvid varandra som är exakt identiska. Så är det oftast bara en sten du kan hoppa upp på, för det är den man ska upp på , den andra är inte meningen och då kan du inte hoppa upp på den.

Så det där med att man kan ta flera vägar är bara skit.

As mycket buggar och fel. Spelet är förbannat scriptat. Det är alltså inte byggt efter att det skall hända saker av sig självt utan allt händer när hon rör sig i en radie inom det område de ville.

I första uppdraget så försvann en stor båt, som egentligen skall vara bredvid laras egna båt, men den försvann och ja fick ladda om spelet för att spela om en bit och simma på ett annat sätt för att få tillbaka den. och slutföra uppdraget. Alltså började ja på ett nytt uppdrag, utan att det fanns en väg att fortsätta det på.

Och slutligtvis det bra:

Fina miljöer, mycket skarp snygg grafik.
Skulle man ge betyg utifrån screenshots tex så hade spelet då kunnat bli en 9 av 10. Men eftersom grafiken inte är allt så blev det ju inte så.
lite roliga pussel ibland, som dock förstördes mkt pga kameran. Är du en person med högt temperament, spela inte spelet. Du kommer nog döda alla på eidos studio och slakta deras familj pga de stora felen i detta spelet.

5 av 10 för grafik och pussel. Gameplay har dem förstört oändligt mycket. eller de har väl skapat sin egen, buggy style.

Jag uppmanar er att inte spela spelet.

En liknande nyhet kom upp för Alone in the dark, och varför kom det upp en nu :D?

jo för båda spelen suger ganska hårt kontroll,buggar och kamera vänligt.

Redaktör
Skrivet av blesserad:

Jag tror du missförstod personen som propagerade för piratkopiering. Syftet lär ha varit att få tillfälle att bilda sig en åsikt om det spel man ämnar köpa genom att ladda ner det först, vilket inte utesluter ett köp om kvaliteten visar sig god. [...] Jag är själv en stor köpare av grisen-i-säcken-spel (se större delen av min spelsamling (visserligen sällan besviken)), men jag har en viss förståelse för de som vill spendera sina pengar klokare - nedladdningsbara demonstrationer är inte alltid tillgängliga, som du vet.

Jag har full förståelse för att folk piratkopierar: det är snabbt, enkelt och relativt riskfritt. Folk gör det för att de kan, svårare är det inte. Det är alla jäkla ursäkter jag retar mig på, att man skyller sitt piratkopierande på företags agerande, priser, tillgänglighet och gud vet vad. Har svårt att tro att fler än ytterst få verkligen kan motivera sitt piratande med ideologiska skäl.


signatur
Skrivet av Tompa:

Jag har full förståelse för att folk piratkopierar: det är snabbt, enkelt och relativt riskfritt. Folk gör det för att de kan, svårare är det inte. Det är alla jäkla ursäkter jag retar mig på, att man skyller sitt piratkopierande på företags agerande, priser, tillgänglighet och gud vet vad. Har svårt att tro att fler än ytterst få verkligen kan motivera sitt piratande med ideologiska skäl.

verkligen.

Jag bryr mig inte så mycket om att folk piratkopierar det jag gör - så länge som de ber om ursäkt istället för att hävda att det är deras rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av blesserad:

Jag tror du missförstod personen som propagerade för piratkopiering. Syftet lär ha varit att få tillfälle att bilda sig en åsikt om det spel man ämnar köpa genom att ladda ner det först, vilket inte utesluter ett köp om kvaliteten visar sig god. [...] Jag är själv en stor köpare av grisen-i-säcken-spel (se större delen av min spelsamling (visserligen sällan besviken)), men jag har en viss förståelse för de som vill spendera sina pengar klokare - nedladdningsbara demonstrationer är inte alltid tillgängliga, som du vet.

Jag har full förståelse för att folk piratkopierar: det är snabbt, enkelt och relativt riskfritt. Folk gör det för att de kan, svårare är det inte. Det är alla jäkla ursäkter jag retar mig på, att man skyller sitt piratkopierande på företags agerande, priser, tillgänglighet och gud vet vad. Har svårt att tro att fler än ytterst få verkligen kan motivera sitt piratande med ideologiska skäl.

Ah, då förstår jag hur du tänker. Absolut är man själv ytterst ansvarig för sina handlingar. Det-är-inte-mitt-fel-att-jag-gör-som-jag-gör-mentalitet kan lätt stå en upp i halsen.

Medlem

jag hatar när stora företag försöker influera media på det här sättet. det är vidrigt. jag hoppas inte eidos får sålt på ett enda exemplar av spelet. fast den förhoppningen är väl redan bruten

Medlem
Skrivet av sasserdude:
Skrivet av SCORPION2000:

Puckade idioter! Spelet är ju bra!
o angånde kontrollerna så är dom vell så där med mus o tangentbord men kör spelet med en 360 kontroller så är det perfa!

Det behöver ingen "hjälp" från puckon.
spelet borde få bra betyg av recensenter(annars är dom fan lika puckade som utgivarna) Spelet är ju bra, snyggt, vättig story(för att va ett Tomb Raider spel), bra kontroller(om man som sagt kör med en 360 kontroller)

Har kört det ett bra tag nu o det är riktigt kul!

Jag testade även demot o det va inget fel på det!
Jag laddade ner spelet innan jag fick hem mitt ex(orkade inte vänta! )

Har klarat spelet och om du inte stör dig på de 125 stora buggar och kameran så har du aldrig spelat ett bra spel.

under spelets gång så vrickar hon foten och dör, utan någon anledning. minst 10 ggr.

Ibland försvinner väldigt mkt av designen, tex när du åker motorcykel, då kan hela världen försvinna och du åker då i himlen några sekunder tills du ramlar ner i något hål och dör.

Animationer är dåliga.

Men spelet utan allt detta hade det nog kunnat få 7 av 10.. Men pga av alla fel och kamera fel och buggar.

Och det bästa av allt: finns det 2 stenar bredvid varandra som är exakt identiska. Så är det oftast bara en sten du kan hoppa upp på, för det är den man ska upp på , den andra är inte meningen och då kan du inte hoppa upp på den.

Så det där med att man kan ta flera vägar är bara skit.

As mycket buggar och fel. Spelet är förbannat scriptat. Det är alltså inte byggt efter att det skall hända saker av sig självt utan allt händer när hon rör sig i en radie inom det område de ville.

I första uppdraget så försvann en stor båt, som egentligen skall vara bredvid laras egna båt, men den försvann och ja fick ladda om spelet för att spela om en bit och simma på ett annat sätt för att få tillbaka den. och slutföra uppdraget. Alltså började ja på ett nytt uppdrag, utan att det fanns en väg att fortsätta det på.

Och slutligtvis det bra:

Fina miljöer, mycket skarp snygg grafik.
Skulle man ge betyg utifrån screenshots tex så hade spelet då kunnat bli en 9 av 10. Men eftersom grafiken inte är allt så blev det ju inte så.
lite roliga pussel ibland, som dock förstördes mkt pga kameran. Är du en person med högt temperament, spela inte spelet. Du kommer nog döda alla på eidos studio och slakta deras familj pga de stora felen i detta spelet.

5 av 10 för grafik och pussel. Gameplay har dem förstört oändligt mycket. eller de har väl skapat sin egen, buggy style.

Jag uppmanar er att inte spela spelet.

En liknande nyhet kom upp för Alone in the dark, och varför kom det upp en nu :D?

jo för båda spelen suger ganska hårt kontroll,buggar och kamera vänligt.

Märkligt, jag stötte inte på nått av problemen, jo hon dog en gång utan anledning, det var väll allt typ. Resten låter mer som ett problem med grafikkortet än ett bugg problem, testat med nya drivrutiner?

Vad jag vet så är väll alla Tomb Raider spel rätt så mycket rälspangare och mycket scriptat så det är ju direkt ingen nyhet...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av sasserdude:
Skrivet av SCORPION2000:

Puckade idioter! Spelet är ju bra!
o angånde kontrollerna så är dom vell så där med mus o tangentbord men kör spelet med en 360 kontroller så är det perfa!

Det behöver ingen "hjälp" från puckon.
spelet borde få bra betyg av recensenter(annars är dom fan lika puckade som utgivarna) Spelet är ju bra, snyggt, vättig story(för att va ett Tomb Raider spel), bra kontroller(om man som sagt kör med en 360 kontroller)

Har kört det ett bra tag nu o det är riktigt kul!

Jag testade även demot o det va inget fel på det!
Jag laddade ner spelet innan jag fick hem mitt ex(orkade inte vänta! )

Har klarat spelet och om du inte stör dig på de 125 stora buggar och kameran så har du aldrig spelat ett bra spel.

under spelets gång så vrickar hon foten och dör, utan någon anledning. minst 10 ggr.

Ibland försvinner väldigt mkt av designen, tex när du åker motorcykel, då kan hela världen försvinna och du åker då i himlen några sekunder tills du ramlar ner i något hål och dör.

Animationer är dåliga.

Men spelet utan allt detta hade det nog kunnat få 7 av 10.. Men pga av alla fel och kamera fel och buggar.

Och det bästa av allt: finns det 2 stenar bredvid varandra som är exakt identiska. Så är det oftast bara en sten du kan hoppa upp på, för det är den man ska upp på , den andra är inte meningen och då kan du inte hoppa upp på den.

Så det där med att man kan ta flera vägar är bara skit.

As mycket buggar och fel. Spelet är förbannat scriptat. Det är alltså inte byggt efter att det skall hända saker av sig självt utan allt händer när hon rör sig i en radie inom det område de ville.

I första uppdraget så försvann en stor båt, som egentligen skall vara bredvid laras egna båt, men den försvann och ja fick ladda om spelet för att spela om en bit och simma på ett annat sätt för att få tillbaka den. och slutföra uppdraget. Alltså började ja på ett nytt uppdrag, utan att det fanns en väg att fortsätta det på.

Och slutligtvis det bra:

Fina miljöer, mycket skarp snygg grafik.
Skulle man ge betyg utifrån screenshots tex så hade spelet då kunnat bli en 9 av 10. Men eftersom grafiken inte är allt så blev det ju inte så.
lite roliga pussel ibland, som dock förstördes mkt pga kameran. Är du en person med högt temperament, spela inte spelet. Du kommer nog döda alla på eidos studio och slakta deras familj pga de stora felen i detta spelet.

5 av 10 för grafik och pussel. Gameplay har dem förstört oändligt mycket. eller de har väl skapat sin egen, buggy style.

Jag uppmanar er att inte spela spelet.

En liknande nyhet kom upp för Alone in the dark, och varför kom det upp en nu :D?

jo för båda spelen suger ganska hårt kontroll,buggar och kamera vänligt.

Märkligt, jag stötte inte på nått av problemen, jo hon dog en gång utan anledning, det var väll allt typ. Resten låter mer som ett problem med grafikkortet än ett bugg problem, testat med nya drivrutiner?

Vad jag vet så är väll alla Tomb Raider spel rätt så mycket rälspangare och mycket scriptat så det är ju direkt ingen nyhet...

Jag körde det dock på 360.. det kanske är bättre på PC? antar det iså fall. För på 360 var det katastrof ibland..

Tex om man hoppade åt ett håll, så gjorde kameran automatiskt en 180 graders vändning automatiskt, så då åker man i plurret istället. sådana saker var riktigt irreterande.

Och ibland så skulle ju kameran även visa vart man skulle. Visst en god tanke, men när den bara gör det 1 av 3 ggr man går den vägen blir det störande.

Men ja ska sluta wajna, så farligt är väl det inte.

Men varför dem kommer med en sådan nyhet är ju pågrund av detta ja påpekar skulle ja tro.

gamespot påpekar just detta:

Dålig kamera
dålig story
Dåligt röstkådespeleri.

Dock gillade ja laras nya röst.

Antikvitet
Skrivet av mr.bear:

Medan vi ändå är inne på Tomb Raider: Underworld... Reklamen här på FZ, varför gästas den av en Ubisoft-logotyp? Är Ubisoft involverade i utvecklingen av spelet på något sätt? Eidos står väl ändå som utgivare och Crystal Dynamic, som i sin tur ägs av just Eidos, står väl som utvecklare? Eller har jag missat något?

Ubisoft är distributör/agent åt Eidos i Norden.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Synd att den här nyheten inte kommer åt 90% av köparna då. De gör det jue bara just för att det troligtvis funkar.

Inaktiv

fOOk Eidos!!!

dom kör med ful marknadsföring!!!

dom får inte popularity points för en försämrad PS3 version å ett uteblivet demo vilket gör att jag har bojkottat spelet oavsett hur bra det än är.

Eidos

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av mr.bear:

Medan vi ändå är inne på Tomb Raider: Underworld... Reklamen här på FZ, varför gästas den av en Ubisoft-logotyp? Är Ubisoft involverade i utvecklingen av spelet på något sätt? Eidos står väl ändå som utgivare och Crystal Dynamic, som i sin tur ägs av just Eidos, står väl som utvecklare? Eller har jag missat något?

Ubisoft är distributör/agent åt Eidos i Norden.

Aha, där ser man. Då har jag lärt mig något nytt idag också.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

wtf? Visste inte om att Eidos ger ut betyg åt andra spel??

123
Skriv svar