Kommer du sluta använda pc?

Inaktiv
Kommer du sluta använda pc?

jag har Wii, och kommer så småningom skaffa ps3,
och när man skaffat ps3 då åker pcn ut,

förmodligen för gott.

jag lirar inte nåt på pc längre,
och surfa kan jag göra på wii och ps3.
hur många kommer göra som jag, fimpa datorn ?

Medlem

inte jag, kommer aldrig konvertera till konsoller

Medlem

jag kommer dumpa datorn jo,
eftersom jag gör inte nånting på datorn,
betalar inte ens räkningar med den.
och spelar enbart på konsoller,
och i kommande konsoller
kommer dom ha det mesta en pc kan erbjuda.

Inaktiv

Slänga PC'n? Det är likvärdigt med att slänga ut spisen för att det ,trots allt, går att laga mat över öppen eld.

Sen skulle jag vilja se det företag som säljer alla sina datorer och tvingar sina anställda att göra allt jobb på PS3'or.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Fast... Då kommer du ju sitta på en dator iaf, om en konsoll kan erbjuda allt en dator kan.

Jag brukar jämföra konsoller med presentkort. Presentkort är som pengar, fast låsta. Dock är jag inte mot konsoller, men jag tycker att dem kompleterar varandra istället för ersätter.


signatur

Videomupp

Medlem

Om man inte spelar är datorn ingen dyr historia. Använder du inte tunga program riktigt seriöst är det en ännu billigare historia.
Trots att det är relativt dyrt att upprätthålla en spelvärdig dator kan jag inte se att jag ersätter PCn med en konsol. Konsolen är för snäv. Vissa spel dör helt på konsol också p g a dåliga/inga möjligheter till utveckling. Oblivion är ju det mest uppenbara exemplet.

Medlem

Kan lätt förstå ifall man väljer att ställa undan pcn, nu när ändå ps3an (tex) erbjuder mycket av vad många pc-användare vill ha. Själv skulle jag aldirg kunna se mig ens tänka tanken att göra mig av med min kärleksburk. Kan man ju inte göra något vettigt ju, för att inte tala att de bästa spelen återfinns på PC

Håller i allmänhet med Karma mao, hehe


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

gjorde jag för några månader sen.

underhållning i form av spel har jag med hjälp av mitt XBOX (som äntligen är i samma lägenhet som mig själv och inte två mil bort...)
och arbete, surfning, betalning av räkningar osv. osv. sker på min (underbara) MacBook Pro

PC? bara när jag måste kontrollera att en hemsida/webbapplikation fungerar i IE.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

nej PCn gör jag mig inte av med, finns endå spel på PC som inte finns på konsolerna och som är bättre på PC.
jag har sån bred spelsmak så det skulle inte funka.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

MFC
Medlem

Konsoller suger som spelplattform. Otympligt, låter som en pc och kostar MER!..

PC is the shit, dessvärre spelar man mindre men det har mer med åldern att göra skulle jag tro.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag har wii +8till, men jag kommer inte slänga ut PC`n, PC är alltid #1. Konsoller är nått man har för:

Party`n
Man vill göra nått udda
Roliga spel som ej finns på PC
Final Fantasy


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

slänga ut datorn genom fönstret! ? nädu aldrig i livet.


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

pcn ligger illa till här iaf,

surfar redan nu mer på wii än på pc.
och en bra pc kostar ju iaf cirka 10.000 om man ska ha en skaplig.
lägger hellre pengarna på roliga wii spel, och eventuellt ps3 spel.

mmo spel lär ju komma på ps3 och möjligtvis wii också om man vill lira sånt,

har läst nånstans att wow skulle komma på 360,
har svårt att tro det,
fast om man kan använda mus och tbord på 360 nån gång genom nån uppdatering, då kanske det är sant?

Medlem

Nope arbetar med min dator och eftersom jag meckar mycket photoshop och andra grafiska program som inte går att köra på en konsoll idag så kan jag inte slänga ut datorn.

konsoll är ingen fullgod ersättning för pc inte om du gör mer än spelar iaf


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

frågan är också om pcn kommer finnas kvar i framtiden, eller konsol,
förmodligen är det en maskin som kan allt,
inte pc, inte konsol, utan det blir en cdem;
can do everything machine.

Medlem

okej att man inte använder pc:n till att spela, men att inte ha någon alls?! dessutom kan man ju faktiskt surfa med mobiltelefonen så ni borde ju kastat ut era datorer för länge sedan.

Wii Wii: en hyffsad surfburk kostar typ en tusing begagnad


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

äsch att överhuvudtaget skaffa pc om man kan surfa lika bra på typ ps3,
det är ju mycke smidigare att surfa på samma maskin som man lirar på, och som oftast är igång.
bekvämast så.
utvecklingen går ju framåt, så snart behöver inte folk vara låsta vid pc.

Medlem

Uhhh, läskigt. Skulle aldrig slänga mitt eget liv.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

utvecklingen går ju framåt, så snart behöver inte folk vara låsta vid pc.

om man byter ut PC mot en kastrerad dator så går väl utvecklingen bakåt?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Wii Wii:

utvecklingen går ju framåt, så snart behöver inte folk vara låsta vid pc.

om man byter ut PC mot en kastrerad dator så går väl utvecklingen bakåt?

Ja, det skulle man nog kunna säga

Jag byter inte bort datorn, det är ett som är säkert. En dator är så mycket "mer" för mig.

Medlem

man kan inte byta ut datorn, den är skaparen av alla spel till konsoller och därmed kommer de aldrig att försvinna. Dessutom görs FPS/RTS bäst på PC, men konsoller är ett bra komplement, grymt kul att spela resident evil 4 i soffan, medan det är fullt krig i COH på datorn. Dessutom erbjuder datorn bättre grafik och man har större valfrihet. God bless the computer!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nej, det kommer jag inte att kunna göra. Använder min laptop till allt internetrelaterat, photoshop, illustrator, maya, film via HDTV:n samt poker. Ibland kopplar jag in CRT-skärmen och gibbar i QuakeWorld men annars blir allt spelande på konsol.

Inaktiv

hah vafan.. slänga ut datorn för du har ett kasst litet wii och ska skaffa ps3?
hur länge har du använt en dator.. 5 år?
det mesta jag gör på datorn har absolut inte med spel att göra..

däremot lirade jag på en xbox360 hos en polare idag, och det var ju kul.. osv.. varför det ska få mig att slänga ut datorn vettefan dock


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

PC:n kommer aldrig dö. Sedan 97 (då jag började spela) har PC-spelens död förutspåtts 10 gånger, typ När Playstation kom skulle PC:n dö till exempel. Nu är Playstation inne på tredje generationen och det enda som har dött är Playstation 1 och Playstation 2.

Det jag menar är att det är bra mycket jobbigare att man måste skaffa en helt ny apparat från en helt ny generation bara för att kunna spela de nyaste spelen. :/

Btw... Jag hatar inte konsoller. De är en bra gruppsysselsättning.

MFC
Medlem

Nog för att konsoller kan vara trevliga.. men konsoller har en LÅÅÅÅÅÅNG väg till den punkt där dom är likvärdiga PC:n även som spelmaskin. Spelar ingen roll vad dom gör för att få konsollen "bättre".. den kommer ALDRIG att ersätta PC:n.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Avstängd

Tidigare sa jag till Mikael att säga att Playstation 2 har dött vore likvärdigt med ett socialt självmord, men än så länge har inga kommentarer på det kommit.
Kan hända att jag råkade jämföra Fz med Ocensurerat.

Nä, jag spelar bara på PC och om PC-spel helt skulle sluta tillverkas skulle jag sluta spela. Jag tänker aldrig gå över till konsol.

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

jag har Wii, och kommer så småningom skaffa ps3,
och när man skaffat ps3 då åker pcn ut,

förmodligen för gott.

jag lirar inte nåt på pc längre,
och surfa kan jag göra på wii och ps3.
hur många kommer göra som jag, fimpa datorn ?

...en ps3, xbox och en wii ersätter inte ens 1 % av vad man kan göra med en PC.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

PCn är och kommer säkerligen alltid vara överlägsen konsollen i användningsområden, så nej pcn kommer inte dö.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Inaktiv

om du vill kunna köra nyttoprogram på din konsol är den ju en pc. konsoller kommer aldrig kunna ersätta pc, eftersom de per definition _är_ pc:er om ett sådant byte är möjligt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Skriv svar