Min lögnaktiga kollega

Antikvitet
Min lögnaktiga kollega

[ia=18164; large]

Calle påpekar förmätet att hans blogghuvud är store än mitt. Calle försöker vilseleda dig som besökare genom att i sin ocensurerade blogg sprida falsarier. Om detta fortsätter kommer jag tvingas censurera honom i hans lögnspridande.

Bilden i detta blogginlägg visar tydligt att Calles blogghuvud, trots att det må vara längre, faktiskt är mindre. Storlek mäts givetvis i yta (eller volym där det är tillämpbart). Calles huvud är halvt, vilket gör ytan avsevärt mindre med en marginal på 17 000 pixelkvadrat.

Calle försöker också hävda att han är bättre än mig 365 dagar om året. Fråga honom gärna hur många av våra säkert 50 badmintonmatcher han vann, mig veterligen den enda prestationsmätning vi utfört.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Min lögnaktiga kollega

Så gjorde John det igen. Ändrar spelreglerna till sin egen fördel. När vi spelade Badminton var det bäst av tre som gällde, när jag nått två matcher räckte inte det utan då var det istället "flest vunna matcher på en timme" som korade vinnare.

John skriver själv "Mitt blogghuvud är i alla fall störst. Minst 200 pixlar, från haka till hjässa." varvid jag kontrar med ett som är högre än nämnda 200. Vilket är då "störst"?

I rest my case.


signatur
Antikvitet

Du har ju bara ett halvt huvud, så min poäng är att då spelar det ingen roll att ditt är längre, det är fortfarande mindre.

Det är precis som i badminton Calle. Det är inte resultatet i halva turneringen som avgör vinnaren, det är utfallet av hela. Du får läsa på.

Men, om du inte är nöjd med förlusten så kan vi mötas igen. När som helst, jag lovar att jag spöar dig.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det enda sättet ni kan göra upp är om ni båda väljer att strida för era liv, enbart iförda kalsonger. Denna batalj skulle med fördel kunna utspela sig på Stadion och bör förevigas av högkvalitativa TV400.

Medlem

Spöar er båda på badminton ändå, och jag har spelat det 4-5 ggr på gympan under skoltiden.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skribent

Men min pappa har ändå störst kuk!

Skägg.
10 Chambers

Min ePenis är grövst!

@John, såklart jag inte kan vinna när du ändrar reglerna för turneringen, som att spela VM och när det är dags för final så säger domaren att detta bara var kvalet för det riktiga mästerskapet.


signatur
Antikvitet

Så ditt försvar i det här sammanhanget är att du vid ett av femtio tillfällen skulle fått resultatet lika i stället för förlust? De andra 49 då?

Gör upp reglerna och sen möts vi. Sissy boy.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers

Nu nämner vi bara badminton som ett exempel i ditt inkonsekventa (eller är det inkontinenta?), ämnet för dagen var blogghuvuden. Jag gick bara efter det mått du själv angav och får i efterhand veta att det inte längre gäller och anklagas för att vara en lögnare. Hade detta utspelat sig på medeltiden hade du fått en plåtbeklädd handske kastat på dina fairy-hoppande fötter.


signatur
Antikvitet

Det gällde för hela huvuden, ditt gamla sorkhål! Dra in napptänderna och väck personalen i hjärnkontoret! Kom ner från läktaren och låt hörnflaggan vara!

Kan du inte acceptera en regelrätt utmaning för att utröna vem som klår vem i badminton så får du erkänna dig besegrad!

Vad gäller blogghuvudet är det enkel matematik. Hade mitt blogghuvud varit 200px långt och ditt 365px långt så hade ditt varit större förutsatt att båda huvudena var hela. Men du halverade ditt och därmed är mitt blogghuvud större!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers

Ok, då gör vi så här. Nästa gång du sätter reglerna så får du ta av dig foliehatten så att jag kan läsa dina tankar.


signatur
Antikvitet

Gör upp reglerna och sen möts vi. Eller vågar du inte mötas nu, när dina stora ord är slut?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
1
Skriv svar