Gudrun försöker på nytt...

Medlem
Gudrun försöker på nytt...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1061058,00...

rolig läsning om inget annat (om en tragisk människa med förvridna och sjuka tankar innehållande hat och som nästan har makt och kraft att genomföra sina tankar till handlingar...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Citat:

Perssons huvud mellan Madonnas gigantiska bröst.

Bara på Aftonbladet ...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

jao, alternativt en kommentar innan halva lågstadieklassen skrattar...

*edit*

på tal om miljarder i plånboken:
http://mac.feber.se/feber/art/18653/bst_betalda_chefen_i_usa/
GO APPLE!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

ja, har man förlorat sin plats i riksdagen och floppat med sitt sakfrågeparti så är väl detta ett bra supplement...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jämställdhet är ju bra, men kompetens ska alltid gå före kön.

Citat:

– Kön ska inte vara ett hinder, men inte heller en merit, öppnade han.

H&M verkar ju inte ha nåt problem med för få kvinnor i höga positioner, så varför var hon där?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Jämställdhet är ju bra, men kompetens ska alltid gå före kön.

Citat:

? Kön ska inte vara ett hinder, men inte heller en merit, öppnade han.

H&M verkar ju inte ha nåt problem med för få kvinnor i höga positioner, så varför var hon där?

För att män är vandrande dildos.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Citat:

Perssons huvud mellan Madonnas gigantiska bröst.

Bara på Aftonbladet ...

oh yes


signatur

Bengebolle

Medlem

Hon är fan tragisk.
Känns mest som att hon är mediakåt. Varför inte söka till Big Brother eller nån annan lämplig såpa.
Skulle nog bli bra tv (dock lika tragisk) iaf.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Ja gudrun skulle gett upp sin mediakarriär efter floppen med FI, hon har ju absolut inget att komma med och om man läser igenom det där så är det bara tragiskt, ge upp kvinna!

Sen så är aftonbladet allmänt känt för att vara de bästa som har mest och bäst nyheter, som redan sagt så är "persson mellan madonnas gigantiska bröst" helt.... jag kan inte finna ord

H&Ms huvudägare verkar vara en vettig man dock


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Sluta skriva skräckrubriker så här, jag trodde ju att stormen gudrun var på väg hit igen!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

är det inte de då? ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

hehe
såg det där på tv och trodde det skulle bli nån sorts femenist propaganda så jag stängde av tvn i protest men så var det ju inte alls


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Hur fan kan hon stå och förneka att det finns genetiska och biologiska skillnader mellan män och kvinnor?
Det är ju uppenbara fakta som man inte ens behöver öppna en bok för att inse och förstå.

Hon skrämmer mig mer och mer den tanten.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Gigantiska bröst? Hennes bröst är ekvivalenta med två felslagna hjortron.

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av peak_performance:

Hur fan kan hon stå och förneka att det finns genetiska och biologiska skillnader mellan män och kvinnor?
Det är ju uppenbara fakta som man inte ens behöver öppna en bok för att inse och förstå.

Hon skrämmer mig mer och mer den tanten.

Precis! Det finns en anledning till att kvinnor och män inte tävlar mot varandra i sporter.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av peak_performance:

Hur fan kan hon stå och förneka att det finns genetiska och biologiska skillnader mellan män och kvinnor?
Det är ju uppenbara fakta som man inte ens behöver öppna en bok för att inse och förstå.

Hon skrämmer mig mer och mer den tanten.

Det är intressant att genetiskt betingade skillnader i beteende, mellan hanar och honor, är helt vetenskapligt vedertagna när det gäller alla djur över amöbastadiet, samtidigt som det förmodligen är olagligt (genom "hets mot folkgrupp") att ens fundera över att det skulle gälla människor.

var det någon mer än jag som höll på att trilla av stolen när hon försökte förneka att män är längre än kvinnor?

Skrivet av Chief Red Cloud:

Gigantiska bröst? Hennes bröst är ekvivalenta med två felslagna hjortron.

hehe, det var väl någon slags halvlögn de försökte dra. eftersom bilden är i skala 10:1 så är ju hennes bröst på gränsen till normalstora


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

varför diskuterar ni hurivida kvinnor och män är biologiskt olika (med längd å grejer) ens..? är det bara för att påvisa att gudrun schyman har fel?

..för jag menar, om ni vill diskutera vad hela grejen handlar om.. kvotering och jämställdhet.. så är väl det intressantare?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Nej, det är roligt när hela FZ för en gångs skull kan enas över gränserna och håna Gudrun.

Medlem

Karmalicious: fast det är ju varken så svårt eller komiskt... jagm enar, vilka människor kan man inte förena i frågan om för eller emot Schyman liksom?...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

"Du har så rätt... MAN föds inte till kvinna. Man föds till man och kvinna föds till kvinna."

Nej... jag säger bara som den där generalen på "Swedish battle camp" förra året:
"Varför behöver vi ett försvar? Ja... tänk er själva om det skulle komma en ny Gudrun..."


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv
Skrivet av Klfh:

"Du har så rätt... MAN föds inte till kvinna. Man föds till man och kvinna föds till kvinna."

Nej... jag säger bara som den där generalen på "Swedish battle camp" förra året:
"Varför behöver vi ett försvar? Ja... tänk er själva om det skulle komma en ny Gudrun..."

Äh, det behövs det inte ett försvar till, men en rejält överdimensionerad räddningstjänst. Dagens försvar skulle inte kunna invadera en obebodd söderhavs ö


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

ett försvar ska inte invadera


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

kan det här verkligen stämma?

Skrivet av Aftonblaskan:

Utdelningen i går gav Stefan Persson 2 142 155 600 kronor

Det är grymt mycket pengar...


signatur

thank you, come again

Inaktiv

heh asså okej att good ol' gudrun tar sig vatten över skallen, men hon verkar fan gå in för det hon tror på rätt hårt ändå..
och helt galet vore det väl inte med jämställdhet?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av huxflux:

kan det här verkligen stämma?

Skrivet av Aftonblaskan:

Utdelningen i går gav Stefan Persson 2 142 155 600 kronor

Det är grymt mycket pengar...

H&M-aktien ligger just nu på ca 438 kr, och för ganska exakt ett år sedan låg den på ca 288 kr (ökning med 52,17%). Och Stefan Persson äger 186 274 400 aktier i bolaget.
summan av det är en härligt stor kardemumma


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Den gamla kommunisten har blivit kapitalist


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av prikk:

varför diskuterar ni hurivida kvinnor och män är biologiskt olika (med längd å grejer) ens..? är det bara för att påvisa att gudrun schyman har fel?

..för jag menar, om ni vill diskutera vad hela grejen handlar om.. kvotering och jämställdhet.. så är väl det intressantare?

Vi diskuterar det pga länken med filmsnutten där hon står och förnekar sanna fakta, samt att tråden handlar om ännu ett av Gudruns klavertramp.

Visst är det intressantare att diskutera kvotering (kvotering är fel btw) och jämnställdhet. Däremot är det roligare att trasha Gudrun.

En sak jag funderat över länge är hur Gudrun har blivit som hon blivit egentligen.
Hon verkar ju definitivt inte gilla män överhuvudtaget. Något måste ju ha framkallat detta manshat, frågan är ju vad.

Kan inte heller förstå hur hon på allvar kan stå och predika över de ekonomiska orättvisorna som kvinnor lider av. Hon tjänar ju för fan grymma pengar på att i princip inte göra nåt (inget vettigt iaf) så vad har HON att gnälla om?

Nä, det är tur att de flesta kvinnor i detta landet har en mer sansad syn på jämnställdhet och feminism.
Schyman är ju helt vilse och verkar bara vilja höras och synas så mycket som möjligt. Tror knappt hon vet vad hon pratar om längre. Är nog bara ett gäng intränade fraser som kommer per automatik nu för tiden.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

vad har hennes lön med statistik över vad kvinnor/män tjänar att göra?
vem är det som betalar hennes grymma pengar du pratar om? vad tjänar hon? (vet du inte så var ditt uttalande ett påstående helt utan grund, även fast jag fattar varför du skrev det )

jag har inte hört talas om att någon köper en aktie i ett sånt stort företag som h&m för att kunna hålla ett tal om jämställdhet, så de intränade fraserna verkar inte komma helt på automatik.. även fast jag tror hon pratade inför rätt döva öron.

jag tror alla är överens om att det är bättre för ett företags vinst osv med kompetens före kvotering.
dock så är det ju så att det utbildar sig inga kvinnor inom många av dom välbetalda sektorerna, just eftersom ingen anställer dem där... och hur man än pressar på om att kvinnor kan lika bra som män, så är det ju fortfarande så att det är väldigt få kvinnor där.

på många håll säkert för att det knappt finns kvinnor att välja på grund av det begränsade urvalet, då inga vill utbilda sig till det. (pratar i väldigt allmänna termer, men poängen kommer strax)

hur bryter man den onda cirkeln att få kvinnor utbildar sig till en sak på grund av att det knappt inte finns några kvinnor anställda inom sektorn?
genom kvotering.
alltså kommer på lång sikt kvotering leda till ledningar osv med en mer normalfördelad könsskillnad som speglar resten av samhället.

...därför existerar väl kvotering? inte för att det ser bra ut med 50% kvinnor 50% män, vilka kvinnor det än är, i en styrelse..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

dock så är det ju så att det utbildar sig inga kvinnor inom många av dom välbetalda sektorerna, just eftersom ingen anställer dem där... och hur man än pressar på om att kvinnor kan lika bra som män, så är det ju fortfarande så att det är väldigt få kvinnor där.

Kanske kvinnor inte är lika intresserade av just dessa yrken? Isåfall blir det svårt med jämlikheten hur vi än gör.

Skriv svar