Call of Duty: World at War

Robot
Call of Duty: World at War

Från att ha utforskat nutiden i Call of Duty 4 tar nästa del i serien oss tillbaka till rötterna - andra världskriget. Så putsa kängorna och ladda din M1 Garand för nu är Call of Duty: World at War här!

#activision, #treyarch, #infinity-ward, #call-of-duty-3, #medal-of-honor-pacific-assault


Medlem
Call of Duty 5 recenserat

Jao, ljudet är brutalt tråkigt....men kanske värt att köpa för MP delen

Medlem

Helt klart värt ett köp.
Äger själv alla cod spelen på PC, och jag måste säga att detta ändå slår 4ran , det må vara ganska orealistiskt men det är jävligt kul och sedan har jag ett stort intresse av ww2.

Kul att cod gått tillbaka lite till rötterna, bäst var ju ändå Call of Duty 2 och 1an med expansionen united offensive. På något sätt vare mer skill för oss som då lirade i clan, inte lika mycket casual med alla perks/pixelskjutande och skit överallt

Medlem

Har du ens spelat cod4... All som spelat det bör veta att ctf inte finns.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Cod4 och Cod5 har aldrig visat den riktiga känslan för mig. Aldrig mer den riktiga krigskänslan efter andra spelet!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tycker nog att hela cod 5 känns som en återupprepning av tidigare medal of honor, Call of duty spel. Jag menar hur många beach landings har man inte gjort egentligen, körde tanks gjorde man i både cod 1 och två, spränga diverse luftvärnskanoner. Flyguppdrag är åxå gjort innan. som sagt, inget nytt under solen. tröttnar rätt snabbt. 3/5 skulle jag nog ge.

Dels för Kiefer Sutherland och Gary Oldman strålande insatser och den minst sagt något annorlunda musikvalet ibland som jag tyckte passade bra in. resten är ju som sagt inget nytt...

Men tur är väl att vi alla inte har samma åsikt...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Linjäritet i fast form.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag tycker att CoD 5 SP kändes som en halvtaskig mod till CoD 4. Iof så hade CoD 4 en av de roligaste singeplayerkampanjer jag lirat, och det är ju svårslaget. Femman är iaf grymt kul i MP ^_^


signatur

´'`\o_O/´'`

Medlem

fattar inte hur folk kan såga ljudet... när vapnen lät så på riktigt.. de har fan spelat in ljudet från de riktiga vapnen.. både från nära håll och distans. tycker inte man kan kritisera ljudet om man själv inte vart i andra världs kriget..

Hur man vet också att de är riktiga ljud så kan man bara jämföra med bia (de har också spelat in de riktiga vapnen) och vapnen låter precis som i bia som till exempel thompson från avstånd låter som en knall pistol.. och de gör dem. För de mina damer och herrar har jag hört !


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

fattar inte hur folk kan såga ljudet... när vapnen lät så på riktigt.. de har fan spelat in ljudet från de riktiga vapnen.. både från nära håll och distans. tycker inte man kan kritisera ljudet om man själv inte vart i andra världs kriget..

Hur man vet också att de är riktiga ljud så kan man bara jämföra med bia (de har också spelat in de riktiga vapnen) och vapnen låter precis som i bia som till exempel thompson från avstånd låter som en knall pistol.. och de gör dem. För de mina damer och herrar har jag hört !

Visst vapnena smäller men de saknar "trycket" från riktiga vapen.
Dessutom så skulle jag vilja höra lite mer eko när man avfyrar.

Inaktiv

Funderar på ett köp, köper dock aldrig ett cod spel endast för solo delen, cod skall spelas i multiplayer!

Medlem
Skrivet av Användaren:

Jag tycker att CoD 5 SP kändes som en halvtaskig mod till CoD 4. Iof så hade CoD 4 en av de roligaste singeplayerkampanjer jag lirat, och det är ju svårslaget. Femman är iaf grymt kul i MP ^_^

håller med där cod4 ägde sp mp var sisådära, cod5 sp var okej..men 4:an var bättre, men mp i cod5 WIHO kan sitta spela det hur länge som helst:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Frågan är när det ska hända något intressant med COD-serien, har inte hänt mycket sen cod1 imo.

Medlem
Skrivet av Verity:

Frågan är när det ska hända något intressant med COD-serien, har inte hänt mycket sen cod1 imo.

...snacka om att vara svårflörtad.
Sen att cod är linjärt i sp det vet ALLA som spelar det, lite av poängen att ha scriptade sekvenser och bygga upp en story. Har man öppen värld är det svårt att bygga upp samma känsla.

Medlem

Jag håller med om ljudet, står du i ett rum hör du oftast inte granaten som smäller i rummet brevid.
Sen måste jag klaga på att man kan välja alla vapen! i COD 1 och COD 2 hade jo ryssarna sina vapen o amerikanerna sina, här kan du som japan skutta runt med en PPSH osv. Tycker det är riktigt dåligt.
Nä inget COD har kommit upp till samma känsla och spelglädje som COD 1 och dess expansion UO.

Medlem

Tyvärr så känns det som en modd till Cod4! Är redan Lvl 65 och måste säga att det kommer sluta med att alla lirar med M1a1 rifle, om den kommer fortsätta vara så överlägsen som den är just nu =(

Sedan så håller jag med om att den Ryska delen i Sp var riktigt kul, bland det roligaste jag lirat i Cod-serien!

Men om de inte fixar till Mp så kommer det aldrig slå Cod2/4!

Inaktiv

Blir väl och köpa detta.. Schysst med co-op + lite cod4 mp med ww2 tema :).

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:

Funderar på ett köp, köper dock aldrig ett cod spel endast för solo delen, cod skall spelas i multiplayer!

Och jag säger tvärtom... då jag aldrig spelar multiplayer.

Medlem
Skrivet av UppZi:

Jag håller med om ljudet, står du i ett rum hör du oftast inte granaten som smäller i rummet brevid.
Sen måste jag klaga på att man kan välja alla vapen! i COD 1 och COD 2 hade jo ryssarna sina vapen o amerikanerna sina, här kan du som japan skutta runt med en PPSH osv. Tycker det är riktigt dåligt.
Nä inget COD har kommit upp till samma känsla och spelglädje som COD 1 och dess expansion UO.

word! :). Prova på att spela lite coduo för någon vecka sen skillzen har inte lagt sig än .

Medlem

Hmm, Enemy at the Gates någon?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

gogogogo nazi zombie banan på multi
bra spel för övrigt, - där uppe är befogade.

Har längtat efter denna recensionen. Jag har testat SP delen hos en kompis och MP delen via betan. Det är inte lika bra som Cod 4 det är solklart, utan coop skulle det bara kännas som en ripoff då det i stort sett är gammalt material i ny (eller ska man byta plats på ny & gammal?) förpackning. Förstår inte heller vad de tänkte med när de valde musiken och främst ljuden på vapnen. Tacka vet jag M1 Garand i Allied Assault, bättre har det aldrig gjorts!

Medlem
Skrivet av Tomzi:

fattar inte hur folk kan såga ljudet... när vapnen lät så på riktigt.. de har fan spelat in ljudet från de riktiga vapnen.. både från nära håll och distans. tycker inte man kan kritisera ljudet om man själv inte vart i andra världs kriget..

Hur man vet också att de är riktiga ljud så kan man bara jämföra med bia (de har också spelat in de riktiga vapnen) och vapnen låter precis som i bia som till exempel thompson från avstånd låter som en knall pistol.. och de gör dem. För de mina damer och herrar har jag hört !

Nu säger du ju emot dig själv. Du säger att man inte kan kritisera ljudet om man inte själv varit med i andra världskriget men samtidigt ger du ju kritik själv (tar för givet att du inte var med i WWII) . All kritik är ju inte av ondo.
Kritik betyder ju att man "ger sin åsikt" och innebär inte automatiskt att det är dålig kritik. Det finns även positiv kritik vettu.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kritik

Håller med UppZi om att det inte är bara vapnen som låter lite stelt utan även rumsdynamiken i ljudet verkar något skev. Du kan vara i ett rum och utanför åker en tank förbi och du hör den knappt.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

"Utvecklarna har tidigare gått ut med att de ska försöka visa bilden av de hemskheter ett krig för med sig." <-- Och ändå envisas de med att kulor ignorerar lik.

Redaktör

Vill inflika att ordet "realism" bör användas sparsamt. För min del är det viktiga att vapnen låter bra, vilket inte nödvändigtvis är realistiskt. Bra vapenljud i ett tokintensivt spel som detta är högt och brutalt. Eller "deep and hard" kanske man ska säga i CoD-sammanhang.


signatur
Medlem

Gillar man tidigare CoD-spel, så är detta ett givet köp.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Nazi zombies är helt sjukt kul

Medlem

Fan inte Mosin-Naganten låter som på CoD 1 eller som på Medal of Honour Spearhead.

<3 Mosin-Nagant

Medlem
Skrivet av Tomzi:

fattar inte hur folk kan såga ljudet... när vapnen lät så på riktigt.. de har fan spelat in ljudet från de riktiga vapnen.. både från nära håll och distans. tycker inte man kan kritisera ljudet om man själv inte vart i andra världs kriget..

Hur man vet också att de är riktiga ljud så kan man bara jämföra med bia (de har också spelat in de riktiga vapnen) och vapnen låter precis som i bia som till exempel thompson från avstånd låter som en knall pistol.. och de gör dem. För de mina damer och herrar har jag hört !

Hörde du möjligtvis hur MP40 lät i BiA? Det lät som att du slog en sked emot en träbänk. Det går inte att bara spela in smällar på det sättet, för inspelningar låter väldigt annorlunda jämfört med IRL. Viss ljudeditering krävs nog för att få rätt känsla.

Medlem

Detta spelet är en ren kopia av CoD, CoD 2 och CoD 3, ingen skillnad alls förutom miljöerna. Riktigt tråkigt spel imo. Inte ens COOP är roligt här...

EDIT:

Skrivet av nudelsdesign:

Dels för Kiefer Sutherland och Gary Oldman strålande insatser

Ingen Gary Oldman i CoD 5...

123
Skriv svar