Använda döda djur till lansering av spel?

Medlem
Använda döda djur till lansering av spel?

Sen när började man döda djur för att lansera ett spel? Sony har gått för långt!

Länk

Tankar? Tycker ni att det är rätt eller fel?

UPPDATERING!

Sony förklarar sig:

http://www.joystiq.com/2007/04/30/sony-explains-god-of-wars-d...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Medlem

Att döda djur för mat, visst. Men att behöva döda djur för sådant känns fruktansvärt onödigt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Avstängd
Medlem

Kan visserligen inte se bilden men det låter förjävligt måste jag säga. Som SuperTank säger, för mat, visst, men för reklamsyfte? Nej tack.

Skrivet av dosman:

Dom hade halvnakna kvinnor vid lanseringspartyt. Ska du inte klaga på exploaitering av kvinnor också?

Menar du att geten frivilligt gick med på att halshuggas?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av dosman:

Dom hade halvnakna kvinnor vid lanseringspartyt. Ska du inte klaga på exploaitering av kvinnor också?

Halvnakna, ja. Men inte döda kvinnor. Det är en stor skillnad..

Skrivet av dosman:

Skönt att se att Sony fortfarande har kvar sina bollar efter att ha fått så mycket skit av pressen.

Så du menar att man är en riktig man om man dödar djur och visar att man är "grym"?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Bara fjollor som bryr sig om detta, keep up the good work Sony!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

respektlöst. djur ska ätas, inte skändas.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

jävligt onödigt att göra något sådant för att sälja mera,
vilka nollor dom måste vara.

Medlem

Dom är Japaner, vad hade ni väntat er?


signatur
Inaktiv

Fin kontrast till vänster där

Inaktiv

Smart drag av Sony, smaklöst, men smart. All uppståndelse, inklusive chockade reaktioner på forum, ger God of War 2 massor av extra pr.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

om ett slakteri skall slakta kanske 100 getter idag, och sony köper en av dem för sitt releaseparty, vad är det då som är problemet?
spelar ju egentligen ingen roll om geten huggs i bitar och packas i plast, eller skickas i ett helt stycke? den är död hursomhelst, och skulle dö oavsett sony vill köpa eller ej.

sen kan man ju fråga sig om topless brudar och slaktade getter verkligen behövs för att promota ett redan kontroversiellt våldsamt spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Dom måste slakta en get till för att täcka den som Sony köpte.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Då måste dom slakta en get till för att täcka den som Sony köpte.

En get till är en droppe i havet, det slaktas säkert hundratals (tusentals?) getter varje dag.

Om sony hade beställd 400 oxfileer med klyftpotatis hade ingen brytt sig, trots att det på ett eller annat sätt skulle leda till att ytterligare djur slaktas.

Eller 30kg blandade slaktrester. Folk är så dumma att de skulle aldrig koppla att slaktrester också vart djur en gång i tiden. Men nu råkade det synas att det en gång var en get och DÅÅÅÅÅ rullar moralens kuggar igång.

Missförstå mig inte nu, jag tycker också att det var rätt olämpligt sätt att promota GoWII, men jag tycker det är löjligt hur folk reagerar på en sådan liten grej.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av dosman:

Skönt att se att Sony fortfarande har kvar sina bollar efter att ha fått så mycket skit av pressen.

nja det är frågan, de blev ju tvungna att be om ursäkt för det inträffade... vilket tyder på smörande


signatur

thank you, come again

Medlem

tycker inte det har så mycket med själva slöseriet med kött att göra, då är ju tjockisar lika skyldiga som sony (ironi).

vad det handlar om är att det är respektlöst att behandla en varelse på det sättet, oavsett om den är död eller levande.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag reagerar inte på att de har dödat en get, det stämmer det du säger Soulless, det slaktas tusentals getter varje dag. Det jag reagerar på är att de visar upp ett dött djur för att presentera ett spel. Herregud, mindre barn ska inte behöva se det där..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av dosman:

Helt rätt. Jag äter kött för smakens och enkelhetens skull som är värre än att bara visa upp kött. Jag skulle lätt kunna vara vegeterian men det skulle kräva för mycket anstränging. Vi äter och dödar djur. Deal with it.

Dom hade halvnakna kvinnor vid lanseringspartyt. Ska du inte klaga på exploaitering av kvinnor också?

Skönt att se att Sony fortfarande har kvar sina bollar efter att ha fått så mycket skit av pressen.

GoW utspelar sig trots allt i ett grekiskt mytos från antiken. Jag ser inga problem med att de försöker återskapa en antik atmosfär vid ett lanseringsparty.

En död get vid ett lanseringsparty känns inte särskilt viktigt. Det finns mycket onödigare saker att klaga på.

Kunde inte sagt det bättre själv ^^


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv
Skrivet av cammo:

Dom är Japaner, vad hade ni väntat er?

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/04_03/sonygoatMS2804_46...
dom där ser inte ut som japaner..

sen är ju inte SONY en person, det är nog någon amerikansk del av SONY (ett företag..inte en person som är kapabel till att hugga halsen av djur) som fått för sig att göra en sån här värdelös pr grej.

för övrigt anmäler jag ditt inlägg.."rasism är kul", men jag tyckte det där smakade lite bittert

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag reagerar inte på att de har dödat en get, det stämmer det du säger Soulless, det slaktas tusentals getter varje dag. Det jag reagerar på är att de visar upp ett dött djur för att presentera ett spel. Herregud, mindre barn ska inte behöva se det där..

Fast, mindre barn ska nog inte spela GoW heller När man gör reklam måste man ju ha en målgrupp, inte för att jag vet vilken just denna har, men inte är det småbarn iaf.


signatur

Videomupp

Inaktiv

problemet är, som de flesta här fattat, att det är lika hjärndött som lustjakt

dödar man ett djur ska man även äta/flå det och göra nåt av skinnet
annars är det bara patetiskt
jag är köttätare, btw


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Artikeln som skriver om det var ju bara töntig som vanligt. Jag skulle väl vilja hålla med om att upptåget känns oerhört onödigt, men mer som ett dåligt pojkstreck. De kunde lika gärna använt fantasin lite mer för att få den gamla grekiska stämningen på ett smartare sätt. Nu skulle jag förvisso gissa på att de lämnar ute en "portion" av tillställningen, som media brukar göra, men om man tog dit geten för att laga till och ha en så att säga grekisk måltid på det hela, skulle ju vara klockrent. Skulle inte förvåna mig om det var det som var grejen också.

/edit, lite som vad prikk är inne på, mao


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Geten kanske ligger och sover!

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Jag reagerar inte på att de har dödat en get, det stämmer det du säger Soulless, det slaktas tusentals getter varje dag. Det jag reagerar på är att de visar upp ett dött djur för att presentera ett spel. Herregud, mindre barn ska inte behöva se det där..

Vad har mindre barn med detta att göra? God of War marknadsförs i EU med en åldersgräns på 18+, i USA med "M (17+)".

Medlem

All pr är bra pr


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Om detta är sant (undrar alltid) så finns det bara en sak att säga. De är idioter. Hur fan kan de göra något sådant?

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av WaltX:

Jag reagerar inte på att de har dödat en get, det stämmer det du säger Soulless, det slaktas tusentals getter varje dag. Det jag reagerar på är att de visar upp ett dött djur för att presentera ett spel. Herregud, mindre barn ska inte behöva se det där..

Vad har mindre barn med detta att göra? God of War marknadsförs i EU med en åldersgräns på 18+, i USA med "M (17+)".

Säg mig, hur många "mindre" barn är det idag som spelar spel för 16+/18+?

Edit:

Sony förklarar sig:

http://www.joystiq.com/2007/04/30/sony-explains-god-of-wars-d...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

12
Skriv svar