Troféer blir obligatoriska nästa år

Robot
Troféer blir obligatoriska nästa år
Medlem
Troféer blir obligatoriska nästa år

På tiden. Achievements och Trophies gör faktiskt rätt mycket när det gäller "replay value". Ok, alla är inte intresserade men många är det (skulle säga de flesta, till och med) så det är lite märkligt att det har varit ett sånt svalt mottagande bland utvecklarna. Personligen tycker jag det är sketkul att jaga achievements. Det enda jag önskar är att dom slutar med jävla multiplayer achievements. Men det lär ju aldrig hända.


signatur
Medlem

Aldrig förstått vitsen med achivements, vad ska man ha dom till?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Aldrig förstått vitsen med achivements, vad ska man ha dom till?

Skryt... bevis för att man klarat det och det... 8)

Men skulle inte dessa "trophies" till PS3 kunna användas för att "skaffa saker"? Till skillnad mot "achivements" på XBOX 360?

Inaktiv

Man ska kunna ställa upp dom olika "Troféerna" på sina hyllor i sin Lägenhet på Home !

Medlem

Det var på tiden ;D Har avundats polarens archivements


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Rissan:

Aldrig förstått vitsen med achivements, vad ska man ha dom till?

Ta och kolla in inlägget ovanför dig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

bra


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av icepepsi:

Man ska kunna ställa upp dom olika "Troféerna" på sina hyllor i sin Lägenhet på Home !

Hehe, kul ide.


signatur
Medlem

Inget jag orkar jaga. Dock lite kul att se vad man klarat av, men inget måste för mig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av icepepsi:

Man ska kunna ställa upp dom olika "Troféerna" på sina hyllor i sin Lägenhet på Home !

Vettigt... kunde de inte lagt resurserna på något annat som verkligen ÄR vettigt? Eller... de där fixade de väl på en pisskvart förstås. xD Så ja... sak samma. ;P

Medlem
Skrivet av Rissan:

Aldrig förstått vitsen med achivements, vad ska man ha dom till?

Ingenting.

[http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=258]


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Brukar bara ta trofer/achivements när jag spelar igenom spelet första gången. Har inget spel till 360 där jag har 1000/1000 eller 200/200, samma för PS3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

achivements kan vara kul, men då ska det ju vara för svåra grejer att få en achivement när man klarat ett enkelt uppdrag känns helt värdelöst

Medlem

Achivements och Trophies är bland det smartaste som kommit till konsolvärlden och jag hoppas verkligen det tar fart på PC sidan utav LIVE osv. Systemet gör verkligen mycket till de flesta spelen och iaf JAG spelar spelen mera flitigt pga dem, man vill liksom ta den där achivementen! Så att lägga ner saker på "vettigare" saker håller jag verkligen inte med om. Och att det ska vara för svåra saker håller jag inte heller riktigt med om... Vissa achivments är ju totalt overkliga... typ ligg etta på topplistan i 5år utan att bli dödad! Achivements ska vara rimliga men självklart i olika svårigheter! Nä mera achivements åt folket, SPECIELLT åt PS3an...

Medlem

Meh.. Spelar jag spel är det för underhållning, inte nå små status-symboler.
Aldrig brytt mig och kommer nog aldrig göra det.

Inaktiv

Troféer och achivements ger ju en "diablo 2 effekt" på spelen.. grinda grinda grinda för att få något meningslöst skräp
fast hjärnan belönar en för det så varför inte.

Medlem

Lika värdelöst som Achivments... de borde belöna en med extraprylar i spel, eller rabatt i PSN

Medlem

Show them online.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag gillar trofeér och achievements även om jag inte direkt jagar dem. Jag skulle aldrig fortsätta att spela ett spel som jag inte gillade bara för att samla achievements, men de kan få mig att spela på högre svårighetsgrader än jag vanligtvis gör.

Däremot tycker jag att det är lite synd att Microsoft inte har lagt till möjligheten att låsa upp innehåll ju högre gamerscore man får. Det hade inte behövt vara några större grejer, men att kunna ladda hem lite teman och bilder hade ju varit en trevlig belöning när gamerscoren stiger. Som det är nu fungerar gamerscoren bara som penisförlängare och hur mycket man än drar och sliter i snoppen så finns det alltid någon som har längre.

Inaktiv

Jag tycker att det skulle vara kul om det fanns vissa regler för achievements/troférna. T ex:
1. Inga jättelätta man nästan klarar innan spelet är igång. Så som döda din första motståndare i Multiplayer (50p).
2. Inga cp långa achievements som ingen kommer ta. Så som döda 20milj på valfri mode (100p)
3. Inga gör en grej på det ny släppta expansion pack som kostar 800p. Den lätta trixet säljer de inte expansionen på och det förstör för de som har köpt spelet


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag tycker troféer är underhållande iallafall. De får en att vilja spela spelet fastän man kanske har klarat det.

Medlem

Tyckker det är ganska kul med troféer. Fick just en guld igår i LBP. Det kan ge lite extra livslängd åt många spel som sagt. Längtar efter att se hur de blir implementerade i Home.

Medlem

Man ser att det finns rätt trångsynta människor som skriver i forumet... Achievements kan verkligen göra spelet mer utmanande. Har själv spelat mest Halo 3 och där har det varit riktigt kul att plocka hem diverse achievements som man fick hålla på ett tag med..

Achievements/troféer är bra, jag vill gärna att ni ska kunna påvisa något konkret negativt med dessa :).

Medlem
Skrivet av Famest:

Man ser att det finns rätt trångsynta människor som skriver i forumet... Achievements kan verkligen göra spelet mer utmanande. Har själv spelat mest Halo 3 och där har det varit riktigt kul att plocka hem diverse achievements som man fick hålla på ett tag med..

Achievements/troféer är bra, jag vill gärna att ni ska kunna påvisa något konkret negativt med dessa :).

Det är väl mest vad man själv känner för det. Själv tycker jag att spelutvecklare använder achievments på fel sätt. För när man låser upp en achievment så får man absolut inget nödvändigt som man kan ha användning för.

Men i spel som t.ex. Mass Effect och Dead Rising så får man nånting kul när man låser upp en achievment. Nämligen extra xp eller välja en extra skill när man skapar en karaktär i ME eller extra kläder och vapen i DR. Om fler utvecklare tar efter såna spel så blir det intressant att gå efter dessa achivements.

Fast då ska de inte ha såna där löjliga achievments där man måste döda 10 000 spelare i en rankad mp match på varje bana för att kunna låsa upp den.


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Aldrig förstått vitsen med achivements, vad ska man ha dom till?

Jag bryr mig inte om achivements innan jag har varvat spelet och känner att jag lekt klart(t.ex. GTA)
Sen så tittar man i achivements och då ser man massa mer grejer man kan göra:)

Inaktiv

Herregud, det måste finnas achievements i ett spel annars är det inget roligt. Det blir mera som en "tävling" och om det står : Förstör 20 bilar under 10 sekunder så har man ju faktist något att göra.

Roligt att även jämföra med polarna vilka som ligger bäst till.

Kommer Troféerna släppas Online för spel som redan har släppts? Tänkter mera på MEtal Gear Solid 4 m.m?

Vad menas med trofée ett huvud på en vägg eller vadå? Tycker konsolfolk är konstiga. Är det inte bättre att gå ut och jaga pau wriktigt?


signatur
Inaktiv

*suck*

trophy systemet e nice jau.

Medlem

Tycker att de är kul. Jämföra och håna kompisarna. Dock suger det hårt att man inte fick de som man redan klarat av till GTA, för att de inte fanns när man började spela spelet.

Du ¨måste starta om för att få dessa! blä...

1
Skriv svar