Hockey vm suger inte?

Medlem
Hockey vm suger inte?

Hallå! ??

Hockeyfrälst som man är så har man ju sett fram emot detta i ett år nu!!!

Sen när man börjar läsa runt lite vad folk tycker så får man en känsla av att typ ingen vill ha hockey vm. "vem bryr sig" "räcker det inte med vart fjärde år" " är det hockey vm IGEN??" osv......

Inte ens tv-kanalerna gör nåt stort av detta längre, bara viasatsport som kör lite hockeybloggar med Bergqusit och Södergren.
Till och med Bergquist säger att det verkar vara lågt intresse hos folket som inte är "inne" i hockeyn.

Vafan! kom igen nu!?

Vad tycker ni på detta forum? Är hockey bara inskränkt till oss som håller på med det? finns det inget hockeyintresse hos alla svenskar?

p.s hockey vm börjar imorgon och SWE första match är på lördag mot ITA, Go SWE GO!!!


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Älskar all sport och se så mycket jag kan men jag kan förstå folk som tycker att hockey-VM inte är något speciellt. Själv tycker jag att de borde spela VM varannat år.. då blir det ett större sug och fler skulle säkert bänka sig framför TV-apparaterna.

Edit: Hatar hästsporter föresten. ska ej sitta här och ljuga att jag älskar all sport.

Medlem

är det dags för hockey vm igen? har inte hört/sett något...
när det är landskamper brukar jag kika lite, om jag har kanalen.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av quesus:

Edit: Hatar hästsporter föresten. ska ej sitta här och ljuga att jag älskar all sport.

Nu blev ja nyfiken

Vadåra?


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

HockeyVm är väldigt kul att se på, i jämförelse med t.ex fotboll så händer det oftast alltid något, och för en gångs skull är det även en sport Sverige är riktigt bra på!
T.ex. som när vi vann både VM och OS, bland de mest spännande matcher jag någonsin sett

Var väl mer patriotiskt förut, har väl börjat att bli lite fult att vara lite patriotisk när det gäller sport iochmed alla dessa blöjraggare och sverigedemokratnazipatrioter som bara drar ner de som verkligen gillar sverige i sin helhet?

Mer hockey åt folket säger jag iallafall!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

dressyr.. vad är det? en häst som tramsa sig fram från bokstav till bokstav. Hellre ser jag nagelacket torka sammtidigt som jag förvånas över hur snabbt naglarna växer.

Enda roliga är väl trav då man spelar.

Medlem

nu är mitt intresse för bollsporter (pucksporter ) väldigt lågt, men en och annan final kan väl vara kul att se. hockey äger fotboll i 9 fall av 10

quesus: efter 5 år i rad nere på falsterbo horse show kan jag erkänna att tom ridsport är underhållande när man väl sitter där...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Personligen gillar jag hockey, och är väl om inte den enda, en av de väldigt få sporter som intresserar mig. Dock är jag sådan fruktansvärd xp-loss på tv-tittande, vilket gör att jag aldrig kollar på den självmant (som tex serier, filmer etc).. Det är typ om jag råkar få veta att det är på så kollar jag på det med nöje. Men sådant blir det mest när man är hemma hos föräldrarna då de håller koll på tvn mycket bättre, för att inte tala om hockeyn! ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Som hockeyfrälst är det väl Stanley Cup som gäller just nu? Ishockey-vm är ju en b-turnering - hålls för ofta, och i skuggan av NHL. Landslagen hoppas på smulor från NHL-bordet i form av spelare vars lag åkt ur tidigt...

Själv håller jag tummarna för mitt kära New York Rangers.

Medlem

Visste inte ens att det va VM, och säger som dom du snackat med.. Nu igen?

För mycket reklam på TVn, tröttnar direkt när jag väl kollar

Medlem

När dom har det varje år blir det lågt intresse, blir för ofta, blir bara en till turnering som smälter in med alla andra ointressanta turnerningar.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Det är jue fan förmycket ishockey på tvn. Och detta är mer ointressant än det andra.

Inaktiv

Gillar att kolla på hockey men säger också att dom bör överväga att köra vartannat år istället.

Medlem

gillar hocky, dock inte NHL (av idiologiska skäl) sen LHC kom in i elit serien så blev det intresant.
annars älskar jag tre kronor.
DOCK så skulle VM vara maximalt en gång på två år.
blir lite tjötigt när det är hela tiden.

Nått som är riktigt tråkigt är att 90% av alla som jobbar med sport media i swe, är 100% fottbols-bögar. och det gör det välldigt tråkigt för all annan sport.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tycker hela mediabevakningen av sport är helt åt H-E. Ta bara året då sverige vann både OS- och VM-guld i ishockey - det skrevs inte så mkt om det, iaf inte om man jämför med fotbollen, som är helt rubbat.

Det var fler artiklar om Zlatans flickvän och Ljungbergs frisyr (och liknande) innan ens VM hade dragit igång än vad det skrevs om hockey under hela turnerigen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av andman:

Som hockeyfrälst är det väl Stanley Cup som gäller just nu? Ishockey-vm är ju en b-turnering - hålls för ofta, och i skuggan av NHL. Landslagen hoppas på smulor från NHL-bordet i form av spelare vars lag åkt ur tidigt...

Medlem
Skrivet av conthox:

Tycker hela mediabevakningen av sport är helt åt H-E. Ta bara året då sverige vann både OS- och VM-guld i ishockey - det skrevs inte så mkt om det, iaf inte om man jämför med fotbollen, som är helt rubbat.

Det var fler artiklar om Zlatans flickvän och Ljungbergs frisyr (och liknande) innan ens VM hade dragit igång än vad det skrevs om hockey under hela turnerigen.

håller med dig så in i helvete!!
som när slutspelet var här.
fick LETA innan jag hittade sidor där resultat och interjuver fanns.
Men att hitta Zlatans senaste inköp av gummistövlar var inga problem. SKÄMS media.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Elitserien - NEJ
vm - NEJ
Nhl - ja
Os - ja

Det finns knappt något värre än vm -.-


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

ska inte påstå att jag är ett seriöst sportfan, men om det är något som bitvis fångar mitt intresse så är det hockey.

Elitserien - Om björklöven tar sig dit så är jag med!

VM - Vet inte varför men jag bryr mig inte längre (tyvärr).

OS - VIKTIGARE ÄN ALLT!
NHL - Om jag hade canalplus skulle jag nog sitta framför tvn under slutspelet. Älskar intensiviteten och jävlarannamat men det finns en hel del spelare vars onödiga våld endast förstör.

Fotboll....Intresserar mig inte ens under VM.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Måste säga att mitt hockeyintresse sjönk som en gråsten när jag själv slutade med hockeyn för sisådär 12 år sedan. Följer endast elitserien och VM under pistolhot. Min brist på intresse kan ju iofs också bero på att jag alltid har hållit på Leksand

OS, är en helt annan sak. Då försöker jag se varje match. Vet inte varför det är så men antar att det beror på att det bara är vart 4:e år så det blir lite mer intressant då.
NHL, är ju inte heller särskilt intressant förrän slutspelet drar igång.
Händer väl att jag slötittar lite då och då men bara i brist på annan vettig sysselsättning.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Hur kul är det med hockey på våren/sommaren liksom?


signatur

Meep!

Hur många såg matchen igår? Lite av ett sömnpiller egentligen då det var ett så tragiskt dåligt motstånd, men hyfsad uppvärmning inför de tyngre matcherna.

Medlem

Jo, visst är det tråkigare med matcher då lagen inte är speciellt jämna, men det gäller andra sporter också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Hur kul är det med hockey på våren/sommaren liksom?

Tycker detta är ganska paradoxalt. När folk sitter och kollar på ishockey inomhus på vårkanten är det mobbat och sorgligt, men när folk sitter inomhus mitt i sommaren och tittar på fotbolls-vm 3 veckor i streck är det "fullt normalt".

Medlem
Skrivet av andman:

Som hockeyfrälst är det väl Stanley Cup som gäller just nu? Ishockey-vm är ju en b-turnering - hålls för ofta, och i skuggan av NHL. Landslagen hoppas på smulor från NHL-bordet i form av spelare vars lag åkt ur tidigt...

Själv håller jag tummarna för mitt kära New York Rangers.

Man får ta turneringen för vad den är - En europeisk prestigekamp. Det handlar inte om officiella världsmästare hit eller dit, det handlar om prestige, och det är därför det är roligt att titta, oavsett vilka spelare som lirar.

EDIT: Japp, det stämmer, är en riktig hockeynörd. Den enda anledningen till att jag skaffade c+ var för hockeyns skull. Tur att Ottawa fortfarande är kvar, det är laget att hålla på!

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Phobo:

Hur kul är det med hockey på våren/sommaren liksom?

Tycker detta är ganska paradoxalt. När folk sitter och kollar på ishockey inomhus på vårkanten är det mobbat och sorgligt, men när folk sitter inomhus mitt i sommaren och tittar på fotbolls-vm 3 veckor i streck är det "fullt normalt".

Exakt, var är skillnaden?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är det VM så ska det endå vara nånting stort av det. Vilket det inte är, det är nog ingen som bara tänker WoW Hockey VM! fram med chipsen!:crazy:
det är mera jahap.. Hockey vm. inga stora låter som görs längre (Vm nu är det hockey VM!) Hockey är en döende sport.

Medlem
Skrivet av Loading:

Är det VM så ska det endå vara nånting stort av det. Vilket det inte är, det är nog ingen som bara tänker WoW Hockey VM! fram med chipsen!:crazy:
det är mera jahap.. Hockey vm. inga stora låter som görs längre (Vm nu är det hockey VM!) Hockey är en döende sport.

Njae, inte direkt, inte att döma av ekonomisk omsättning och publikintresse. Elitserien i ishockey drar exempelivs dubbelt så mycket publik än den värdelösa produkten Allsvenskan. Maken till värre skit än Allsvenskan är svårt att finna.

Återigen, hjälp mig att göra en distinktion på det jag beskrev tidigare - Vad är skillnaden att sitta och titta på Hockey-vm under vårkanten, gentemot att sitta och titta på fotbolls-vm mitt i sommaren?

Medlem

Skulle nog säga att Hockey-VM händer varje år och massor av folk har tröttnat på det. Vilket gör att folk mobbar sådana som tycker att Hockey-vm är nånting.

Fotbolls-vm händer inte varje år vilket gör det spännande och då är det nästan hela familjer som sitter o hejar o hurrar varför tvsofforna och då är det även väldigt socialt.

jag tittar inte på något av det. Men det är känslan man har fått av allt trist sport.

Medlem
Skrivet av Loading:

Skulle nog säga att Hockey-VM händer varje år och massor av folk har tröttnat på det. Vilket gör att folk mobbar sådana som tycker att Hockey-vm är nånting.

Fotbolls-vm händer inte varje år vilket gör det spännande och då är det nästan hela familjer som sitter o hejar o hurrar varför tvsofforna och då är det även väldigt socialt.

jag tittar inte på något av det. Men det är känslan man har fått av allt trist sport.

Tycker fortfarande du misslyckades med en riktigt bra motivering.

Nåväl, var man har rätt till sin åsikt.

12
Skriv svar