Pink Floyd!!!

Medlem
Pink Floyd!!!

Hejsan alla EffZätare, det är så att jag är vad man skulle kunna säga en Pink Floyd-fanboy/nörd. När det gäller musik så lyssnar jag till 95% bara på Pink Floyd, jag vet i stort sett exakt vilken låt som är vilken och
har diskografin på datorn.
Nu är det så att det är så jääävla svårt att hitta andra folk som delar ens musikintresse när det gäller sån här musik, speciellt när folk i min ålder dunkar R'n'B och Rap 24/7.

Både jag och mina två närmsta vänner lyssnar på Pink Floyd.
När det gäller favoritlåtar så är det så jävla svårt att bestämma, alla Pink Floyds låtar är bra. Men några favoriter är t.ex ;
Is there anybody out there[The wall],
Echoes(Meddle),
Shine on you crazy diamond(Wish you were here),
What do you want from me(Division Bell),
Hey you(The wall),
In the flesh ?(The wall),
Wish you were here(Wish you were here),
Comfortably Numb(The wall),
One of these days(Meddle),
Money(The dark side of the moon),
Another brick in the wall(Älskar del ett, men både del 2[we don't need no education;)] och tre är också magnifika, The wall),
The great gig in the sky(The dark side of the moon),
Flaming(Piper at the gates of Dawn) och Interstellar Overdrive(Piper at the gates of Dawn).

Det är bara få av alla Pink Floyds mäktiga låtar, har man inte hört Pink Floyd förr så är det dags nu
:evil:.

Någon annan här på FZ som gillar Pink Floyd ?

Medlem

I do, i do! Lyssnat mest på the wall albumet ^_^ Förmodligen det bästa albumet ever. Finns inte någon låt på det albumet som är dålig imo.


signatur

Videomupp

Avstängd

Jag med.

Jag har också The Wall på LP-skiva, fast jag har ingen fungerande spelare.

Inaktiv

japp, Pink Floyd är förjävla bra
svårt att säga vad som är bäst dock, några favoriter är ju Comfortably Numb, Hey You och Another Brick in the Wall (Part 2) men de flesta är som sagt förjävla bra

Medlem

ska gå och lyssna på roger waters på fredag, spelar på globen
Frun är mer inne i deras musik, men de har lagom flummig musik även för mig


signatur

thank you, come again

Inaktiv

go'floydan är ju prah
låter lite trist att du lyssnar till 95% på dom bara


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

helt klart överskattad. Led Zeppelin däremot.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

ska också på roger waters, sitter allra längst fram

viva syd barrett

pigs (three different ones)
remember a day
set the controls for the heart of the sun
time

etc etc

för att inte glömma corporal clegg, det är en klassiker med krut

några bra låtar:

lite mer piper at the gates of dawn/saucerful of secrets

syd barrett - dominoes
syd barrett - terrapin
syd barrett - gigolo aunt
syd barrett - baby lemonade
syd barrett - bob dylan blues
syd barrett - opel
syd barrett - wolfpack

lite mer the wall/moderna pf
roger waters - amused to death
roger waters - perfect sense 1 & 2 (gärna live från in the flesh 2001)
roger waters - who needs information
roger waters - each small candle
roger waters - the pros and cons of hitch-hiking (5:01am - the pros and cons of hitch-hiking)
roger waters - me or him
roger waters - the pros and cons of hitch-hiking (5:06am - every strangers eyes)

de andras solo-karriärer = +/- 0 aka skräp i jämförelse med pf

Medlem
Skrivet av SoniC:

helt klart överskattad. Led Zeppelin däremot.

Självklart är Led Zeppelin också riktigt bra. Kashmir är min favoritlåt med Zeppelin, men Stairway to heaven är också jävligt bra :O!

Ni som ska till globen har en så jävla tur.. Är fortfarande omyndig så mina föräldrar har pengarna, och mina föräldrar HATAR att jag lyssnar på rock och inte R'n'b och sånt skit, så mina föräldrar vägrade låta mig gå på konserten :'(...

Inaktiv

haha whaaaat...


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

såg han 2002 i globen också, så du kan få min biljett.

nej, vänta - nu skojar du allt med mig!

Inaktiv

Pink Floyd \o/

det är ju nästan bokstavligen olika låtar som är favoriter varje vecka, plus att de flesta album passar perfekt att spela i ett sträck.

Time, båda varianterna av In the Flesh, Dogs, Shine on You Crazy Diamond, Comfortably Numb, The Great Gig in the Sky, Hey You, Us and Them är några favoriter...

Medlem
Skrivet av Famest:

Självklart är Led Zeppelin också riktigt bra. Kashmir är min favoritlåt med Zeppelin, men Stairway to heaven är också jävligt bra :O!

Ni som ska till globen har en så jävla tur.. Är fortfarande omyndig så mina föräldrar har pengarna, och mina föräldrar HATAR att jag lyssnar på rock och inte R'n'b och sånt skit, så mina föräldrar vägrade låta mig gå på konserten :'(...

det är ju typiskt, de har säkert flummat järnet till pink floyd när de var yngre och vill beskydda dig från det dom fått uppleva


signatur

thank you, come again

Medlem

Pink Floyd är grymma. Såg Roger Waters på Roskilde, helt okej. Missa för all del inte deras första album, The Piper at the Gates of Dawn.. Syd Barretts lilla mästerverk. I övrigt är nog Animals och Wish you were here favoritalbumen. (Och sista två låtarna på Dark side of the moon är så mäktig avslutning!)

Nån som sett The Wizard of Oz synkat med Dark side of the moon, förresten? Måste prova nån gång: http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Side_of_the_Rainbow

Istariusiliasis, hur smakar Tim Buckley nuförtiden? Once I Was är ju en given pärla. i övrigt, alla maler på om pf the hits - de är ju givna, men pf är ju 100% mer än så. håller med andman att animals är riktigt bra - ett av deras bortglömda album. obscured by clouds är också riktigt bra, men så är nästan allt innan Roger Waters lämnade bandet. efter att RW lämnade wo så har bandet släppt 2 hyffsade låtar, och det är ganska magert. givetvis syftar jag på learning to fly från a momentary lapse of reason och high hopes från divison bell. imorrn är det globen och dark side of the moon som gäller - resten kvittar.

Medlem

Andman; det finns på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=KmCfvcfHwKA

Och visst menar jag allvar med det om mina föräldrar, dom riktigt hatar att jag lyssnar på Pink Floyd :'(

Medlem

Har bara hört den där "We dont need no education" Orginal och nån Eric Prydz Remix, och dom tyckte jag inte om. >.<

Avstängd

Då måste du höra originalet och PFs andra låtar. Vad jag vet finns det ingen bra cover på deras låtar.

Skrivet av Famest:

Och visst menar jag allvar med det om mina föräldrar, dom riktigt hatar att jag lyssnar på Pink Floyd :'(

Hehe, kompisen som visade The Wall för mig första gången (varifrån mitt gillande för PF kommer ifrån) fick det från sin pappa. ^^

Medlem
Skrivet av Lowaim:

Har bara hört den där "We dont need no education" Orginal och nån Eric Prydz Remix, och dom tyckte jag inte om. >.<

För det första, nämn aldrig någon jävla Dj i samma mening som Pink Floyd!
För det andra, lyssna på några andra låtar från PF också, testa t.ex dom som jag skrev om i första inlägget, det är en stor blandning som kan ge dig en överblick på hur speciell Pink Floyds musik är.
Och för det tredje, det är inte alla som gillar sådan här musik, det är en väldigt speciell genre :).

Medlem

Farsan spelar Pink Floyd i ett kör hemma. I början var det ett rent helvete (lite hårt tilltaget kanske, men det var absolut inte min musiksmak.) Men nu har jag väl så smått börjat vänja mig. Musiken är inte så jäkla dålig iallafall


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Älskar Pink floyd, både deras 60 tals psykedelika (Bike!) och det "andra". Dark side of the moon är ett mästerverk. Dock gillar jag inte The wall så värst, på tok för mörk och neurotisk för mig.

Såg dem på Ullevi -94...Helt sjukt bra.

Håller på att samla på mig PF album på LP, ett projekt som går sådär...

Medlem

denbästaantisocial, din jävel, JAG VILLE OCKSÅ GÅ PÅ WATERS KONSERT :@... Vad spelade han för några låtar?

Medlem

Älskar Pink Floyd jag med.

Intresset började väl för runt 8 år sedan när jag var 10 bast, farsan har alltid varit fan av Pink Floyd vilket resulterade i att jag hade tillgång till varenda LP Pink Floyd släppt, har dem fortfarande.

Sen dess har det blivit samlingsalbum på DVD, jag skulle bli väldigt förvånad ifall det visade sig att vi saknade något Pink Floyd släppt.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Skrivet av Famest:

denbästaantisocial, din jävel, JAG VILLE OCKSÅ GÅ PÅ WATERS KONSERT :@... Vad spelade han för några låtar?

det blev ju ganska lite solomaterial egentligen. han körde lite gamla floydisar sen låtar från animals (sheep), wish you were here (shine on, have a cigar, wish you were here) och en hel drös från the wall - men framförallt körde han hela dark side of the moon. var jävligt bra tryck under hela konserten, globen var ju fullsatt. bästa konsert jag har varit på, och jag har varit på många - inklusive roger waters tidigare.

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:
Skrivet av Famest:

denbästaantisocial, din jävel, JAG VILLE OCKSÅ GÅ PÅ WATERS KONSERT :@... Vad spelade han för några låtar?

det blev ju ganska lite solomaterial egentligen. han körde lite gamla floydisar sen låtar från animals (sheep), wish you were here (shine on, have a cigar, wish you were here) och en hel drös från the wall - men framförallt körde han hela dark side of the moon. var jävligt bra tryck under hela konserten, globen var ju fullsatt. bästa konsert jag har varit på, och jag har varit på många - inklusive roger waters tidigare.

Hur fan kunde jag missa något sådant, alla ens favoriter ju :'(.

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:
Skrivet av Famest:

denbästaantisocial, din jävel, JAG VILLE OCKSÅ GÅ PÅ WATERS KONSERT :@... Vad spelade han för några låtar?

det blev ju ganska lite solomaterial egentligen. han körde lite gamla floydisar sen låtar från animals (sheep), wish you were here (shine on, have a cigar, wish you were here) och en hel drös från the wall - men framförallt körde han hela dark side of the moon. var jävligt bra tryck under hela konserten, globen var ju fullsatt. bästa konsert jag har varit på, och jag har varit på många - inklusive roger waters tidigare.

jo tyckte det var riktigt bra också, men publiken tyckte jag var rätt så seg förrän i slutskedet då folk började vakna till


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Oooohh nice.. Pink Floyd har då allt ett djupt fäste i mitt hjärta..
Time från Dark Side Of The Moon albumet måste förmodligen vara en av tidernas bästa låtar...


signatur

Baconmacker med finhackade äppelbitar,björnbärs sylt och smör!

12
Skriv svar