Lich King satte premiärrekord

Medlem
Skrivet av Murdin:

Är bara 74 men än så länge är spelet klart bättre än TBC. Questchainen i Dragonblight är helt fantastisk. Ni som klarat den vet vilken jag menar

*Stönar av välbehag*

Medlem

Det är väl bara att ta hatten av för Blizz. Jag tyckte BC var en bra expansion, men landskapen i Wrath är fantastiska (om man nu gillar blizzards art direction) och expansionen får BC att se ut som ett hafsverk.

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av albertalbertsson:

Epic.

(Dock hatar jag en värld av krigskraft av hela mitt hjärta)

"krigskraft"? Warcraft kan översättas med krisgkonst, varav craft inte betyder kraft. Precis som witchcraft översätts med häxkonst.

Sen att det nämndes i nyhetstexten att windows skulle vara dött känns som en onödig kommentar. Lite senationsblaskestil. Ett ord som jag själv satt ihop.

hur blir det med aircraft då? eller bara craft? craft används på fler än ett par sätt.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Murdin:

Är bara 74 men än så länge är spelet klart bättre än TBC. Questchainen i Dragonblight är helt fantastisk. Ni som klarat den vet vilken jag menar

*Stönar av välbehag*

Vad har jag missat i Dragonblight?

Det enda jag aldrig gillat med WoW är att det inte är nyskapande i det minsta och fokuserar för lite på personlig förmåga, men det är definitivt ett bra spel av hög kvalitet.

Medlem
Skrivet av Haisty:

Hoppsan det krossa väl War

Lol? WotLK är inte bra för WAR kortsiktigt, men ser man på den långa sträckan finns det inte mycket bättre.

Näst intill alla MMOGs (de få som fanns) såg en förlust i antal spelare när WoW släpptes för 3 år sedan. Men efter en tid då folk började tröttna på WoW såg resten av MMOG marknaden en ökning av antal spelare som skickade mätarna genom taken eftersom så många fått upp ögonen för den genren och ville testa annat.

WAR kommer kanske vara lite tommare nu i några månader, men när folk börjar tröttna på WotLK kommer de tillbaka, och med stor sannolikhet med en större skala folk än innan eftersom så många dragit upp sitt MMOG intresse igen med WotLK.

Man kan hata WoW hur mycket man vill (vilket jag gör) men ett faktum kvarstår, utan WoW hade inte MMOG marknaden varit så massiv som den är idag.

(sry for textwall, får ett märkligt behov av att skriva/prata av mig på nätterna )

Skrivet av moberg:
Skrivet av deftune:
Skrivet av albertalbertsson:

Epic.

(Dock hatar jag en värld av krigskraft av hela mitt hjärta)

"krigskraft"? Warcraft kan översättas med krisgkonst, varav craft inte betyder kraft. Precis som witchcraft översätts med häxkonst.

Sen att det nämndes i nyhetstexten att windows skulle vara dött känns som en onödig kommentar. Lite senationsblaskestil. Ett ord som jag själv satt ihop.

hur blir det med aircraft då? eller bara craft? craft används på fler än ett par sätt.

Den bästa översättningen är ju "krigsresurser"!

WoW suger förövrigt pågrund av att de förmodligen slängt bort min char vid det här laget.

Inte fan sitter man och levlar en ny från början.


signatur
Inaktiv

Dofilusåkaffe, din karaktär finns kvar. Blizzard deletar inga karaktärer, har du skapat en på en server finns den kvar där om du kommer ihåg dit användarnamn + pass

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Night Hawk:

100 gånger bättre än TBC.

Tycker tvärtom faktiskt, miljöerna är mycket tråkigare och mindre orginella, mindre varierande dessutom. Inga flying mounts, eye of the storm var bra mycket roligare än nya battlgrounden. Känns som ett haffsverk.

Hur kan du säga att miljöerna är tråkigare och mindre orginella än i Tbc? :\
Landskapen i WotLK är både mer detaljerade och bättre gjorda (med upplösning etc etc)
Flying mounts finns visst i WotLK! Du måste bara nå lvl 77 för att kunna köpa "Cold weather flying skill" (eller vad dom nu kallar det) för 1000g.
Man märker även helt klart att Blizzard har satsat mer på sina quest i Lich King. Dom har mycket bättre fantasi och variering än vad vi sett tidigare.
Jag har inte hittat en enda sak som jag har stört mig på i den nya expansionen.
Man märker helt klart att Blizzard har tagit konkurensen på stort allvar och dom har överträffat sig själva än en gång

Medlem

Helt fantastisk expansion. Gjorde ett redan underbart spel ännu mera underbart.

Älskar alla miljöerna och questsen i wotlk och musiken är i särklass. Blizzard är i mina ögon den mest noggranna spelutvecklaren någonsin.

Medlem

Kanske är anledningen att det är tidigt eller så är jag bara inte inne i MMORPG svängen, men hur mycket jag än försöker kan jag inte komma på vilka spel TBC och WAR är, kan någon finna det i sitt hjärta att förklara?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

TBC=The Burning Crusade (WoW expansion) och WAR= Warhammer Online

Medlem

Så sjukt coolt, Crystalsong forest och Grizzly hills är en klar favvo, fjorden är snygg också

Medlem

Inte så förvånande med tanke på att alla prenumeranter av WoW måste mer eller mindre införskaffa sig denna expansionen (vare sig dom vill det eller inte).

Inaktiv

Questandet i WotLK = vänta på respawns

Nädå, riktigt skoj, om än inga större överraskningar än så länge. Sen har vi ju den där där levlingshetsen som jag inte gillar.

Medlem

omöjligt att få nån som inte gillar wow att medge att det ändå kan vara ett bra spel, se bara på antalet spelare?!?

själv tycker jag då att wotlk ser helt underbart ut, har bara tagit mig till lvl 72 än pga lite irl business men det går ju framåt iaf

Medlem
Skrivet av Philip:

Inte så förvånande med tanke på att alla prenumeranter av WoW måste mer eller mindre införskaffa sig denna expansionen (vare sig dom vill det eller inte).

Om man inte vill införskaffa en expansion vill man nog ej heller spela wow längre.

Medlem

Bara att komma till Howling Fjord var ren kärlek, och det har hållit i sig med de quests jag hunnit med hittils. Fantastiskt välgjort, och om det är lika mycket bättre än TBC, som TBC var bättre än orginalspelet, då har vi ett riktigt guldalster framför oss.

Medlem
Skrivet av snipah:

omöjligt att få nån som inte gillar wow att medge att det ändå kan vara ett bra spel, se bara på antalet spelare?!?

själv tycker jag då att wotlk ser helt underbart ut, har bara tagit mig till lvl 72 än pga lite irl business men det går ju framåt iaf

Jag gillar inte wow men jag kan medge att det (uppenbarligen) är ett bra spel. Sen tycker jag personligen att antalet spelare inte automatiskt borgar för ett bra spel, men det är en helt annan sak:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Gen
Medlem

Då var man fast igen, men fan va skoj det är!

Som alla säger är expansionen ljusår bättre än platta och tråkiga TBC. Miljöerna lever verkligen och ser fantastiskt bra ut. Trots att mycket är snötäckt så finns variationen där. Och Northrend är enormt! Och det är nog bara när man har flygande pippi man verkligen känner det. Att flyga runt i Icecrown tar låång tid. Att flyga från Shattrath till A52 tog inte många minuter men ska du flyga mellan Borean Tundra och Howling Fjord kan du lika gärna förbereda dig på en 10minuters flight.

Questerna är roliga och många av dem ger en "WoW" upplevelse. Är 80 nu men har fortf inte gjort 50% av questerna och ser verkligen fram emot det. Att levla alten till 80 ska bli ruskigt kul.

Rika personer har möjlighet att lätta på plånboken genom att köpa extremt dyra ringar, mounts eller delar till motorcykeln vilket är bra. Och att man inte kan flyga förrens 77 är helt rätt då det annars hade förstört spelupplevelsen och questandet till 80.

5/5!

Medlem

Ett stort NÄHE???

Medlem
Skrivet av Sevenix:

fan, tänk om man hade tid att spela MMO:s igen

ingen har egentligen tid att spela mmo's, därför gör man sig tid

Medlem

Dom har hittills lyckats med landskapen och questen. Svårt att sia om resten.

Medlem

Underbar expansion. Blizzard har verkligen höjt nivån för sig själva och man ser många bra implementeringar från yngre mmos i bra utförande här i WoW. Själv har man spelat alldeles för mycket senaste veckan... missat de flesta instancerna o springer omkring o gör gröna quests för att maxa ut achivements nu när man ändå är i farten.

Sen till alla som rackar ner, det är en expansion och där med mer och bättre innehåll till ett tidigare spel, gillade du det inte innan så slösar du din tid. Jag kommenterar t ex inte på ett subjektivt plan ang The Sims nya expansioner, det är för mig inte relevant.

Att hata ett spel känns ju också fruktansvärt onödigt, som att hata fia med knuff, varför? Gör något annat istället och se till att bara spela om du faktiskt tycker det är kul.

Inaktiv

[quote=orkaupptaget]Och jag måste säga att det verkligen börjar närma sig att bli fulländat. Till och med PvPn börjar bli bra.quote] vilken pvp är de? arena som är sönder eller tråkiga bg wow är bara en massa pve grinding aion online tror ja kommer att dra en massa folk från wow.
så länge dom inte gör samma miss som aoc gjorde

Inaktiv

Hoppas WoW behåller första platsen i MMO träsket. Blir verkligen sur ifall TOR (The Old Republic) blir en succé.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Skulle inte förvåna mig om man snart kunde boka :

World Of Warcraft - The Return of the lich king!

Hahhaha

Nejmen.. Tror att Wow skulle kunna leva en sista expansion.

Medlem
Skrivet av TheDesertFox:

Hejsan! Ny till FZ.
Har tröttnat på WAR, helt och hållet. Helt klart besviken, ville uppleva PvP, Castle siege, fick inte ens det. Alla säger WoTLK är bra till med bättre än vanilla WoW, vågar man köpa det?

För vem fick du inte uppleva PvP och Castle siege?

PvP börjar ju redan på lvl 1, och castle siege är väl från lvl 11...

Det är just dom grejerna plus roliga scenarion och open party quest som är det grymma med WAR.

Medlem

Lätt det bästa jag spelat någonsin!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Är lite sugen på att slölira detta ändå men det värsta är att jag inte har någon lvl 70 karaktär... Lär väl ska ta mig hela nästa vecka bara för att kunna börja spela nya expansionen så den planen lär utebli.

12
Skriv svar