Pro Evolution Soccer 2009

Robot
Pro Evolution Soccer 2009

Pro Evolution Soccer 2009 kan vara det bästa Konami gjort. Men inte i positiv mening. Utan för framtiden.

#konami, #ea-sports, #pro-evolution-soccer-2008


Medlem
PES 2009 recenserat

Efter PES6 tycker ja de bara gått utför för serien som hamnar mer och mer i underläge mot FIFA för varje år.

Inaktiv

Hade förväntat mig mer utav Pes09, men det som stör mig mest är den automatiska-skottfinten.. Så fort man ska göra en vändning så blir det en skottfint, helt värdelöst.

Inaktiv

Tycker fifa vann detta året... Har verkligen försökt gilla pes09, men går tyvärr inte:(

Medlem

Förtjänar verkligen inte ett godkänt betyg. Vi lever i 2008 och efter förra årets katastrof så förväntar man sig att någon har lärt sig sin läxa. När utvecklarna går ut och säger att dom har jobbat på online-läget och atmosfären mest av allt och det blir såhär så vet man inte riktigt vart man ska ta vägen.

http://www.youtube.com/watch?v=YUl2kKq05MU

I salute you, Seabass.

MulleMeck, helt korrekt. PES2009 är inte en fotbollssimulator. Det är en helt ny sport med inslag av Bomberman. Och se inte det som något positivt.

Sen att Be a Legend är ett enda CL för hjärndöda hjälper ju liksom inte.

Ni som är intresserade av PES6-ligor som jag själv har hållt i och planerar att hålla i kan besöka pesligan.net

PES6 med mods är fortfarande det bästa fotbollsspelet någonsin.

Jag kan fortsätta att kritisera spelet men jag ska iväg nu.

1/5 får spelet av mig.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

att de inte har licens för arsenal är en skam!

the gunners rules!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Håller verkligen inte med, har spelat sedan ISS serien på supernintendo, enda whinet är om licenser, PES är ett bättre Fotbollsspel med eller utan licenser, tycker 09 är över alla förväntningar.

Medlem

Hur svårt kan det vara att släppa ett spel med laggfritt onlineläge. Pes 2008 var nästintill ospelbart online. De verkar inte ens försökt rätta till det i 2009! Vad har de gjort hela året? Hela utvecklingsbudgeten gick väl antagligen till att köpa rättigheterna till CL.

Medlem

"Jag hoppas verkligen att PES 2009 bara är en nödlösning medan Konami håller på att utveckla ett superduper-PES till nästa år."

Var det inte det konami sa om pes 2008.... och att pes 2009 skulle vara det stora speciella..


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Jag ångrar verkligen att jag köpte det här spelet! Jag har varit ett fan av PES sen ISS på N64 men jag håller med om att det bara gått utför sen 6an...

Väldigt tråkigt eftersom jag tycker det är för dåligt flyt i Fifa, mottagningar av boll och rörelser är för sega enligt min mening...

Men tyvärr så är ju domarna, AI försvararna och målvakterna totalt värdelösa och onlineläget, ja det är så uselt så man orkar fan inte ens spela skiten! Har testat säkert 20 matcher, även mot polare som har bra uppkoppling och det är inte ens spelbart då... 2/5 får det av mig


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem
Citat:

En annan nyhet är "Become A Legend". Det är en ripoff på FIFA 08:s "Be A Pro"

Det är ju faktist tvärtom. Den japanska versionen av PES, Winning Eleven, hade "Become A Legend" eller "Fantasista" som det heter där, innan FIFA kom med "Be A Pro".

När det gäller licencerna så finns det ju såklart flera patchar att ladda ner. Kan rekommendera denna:

[http://www.gamingaccess.com/index.php?news_id=16099&mode=game...]

Pansarknekt

Håller med om att passningarna kan bli lite tokiga i detta spelet. Det är det mest frustrerande för mig i själva gameplayet.
Men jag tycker ändå det är roligt, o varför gnälla om licenser. Bara o modda skiten ju.
Sen är FIFA fortfarande kasst till PC så som PC lirare känns det inte som man har många alternativ...
Angående röda och gula kort så är det förbättrat enligt mig, AI får fler gula kort nu.
Plus att är man bra på spelet är det lätt att tacklas och undvika kort. Jag får oftast bara gult kort när jag själv vill, antagligen förbannad över nåt och ute efter lite dubbavtryck på motståndarna.

Har spelat spelet sedan PES3 och spelar med FC Groningen som top player i ML och tycker inte att de svenska lag som är med är "ospelbart kassa"... Spelet fick en 3:a men recensionen kändes som en riktig sågning rakt igenom nästan. Spelet kan förbättras på många sätt men är fortfarande roligt som fan!


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Oj. En riktigt sen recension. Men jag tycker den är ganska rättvis. Det är ett sämre spel nu än vad PS2 versionerna var. Jag gillar dock att spela det med polarna samt att spela Be a legend. Jag längtar redan efter nästa PES och att det ska vara lite jämnare när det handlar om offensiv/defensiv. Man ska kunna spela fotboll med en defensiv inställning utan att förlora med 6-0 mot Barcelona.

1
Skriv svar