Senaste nytt || blodbad på universitet i USA

Medlem

Virginias vapenlagar stoppar inte mycket.

Det enda du behöver tillstånd för är att bära ett dolt vapen.

State Requirements
Rifles and Shotguns

* Permit to purchase rifles and shotguns? No.

* Registration of rifles and shotguns? No.

* Licensing of owners of rifles and shotguns? No.

* Permit to carry rifles and shotguns? No.

Handguns

* Permit to purchase handgun? No.

* Registration of handguns? No.

* Licensing of owners of handguns? No.

* Permit to carry handguns? Yes. A permit is required if concealed.

Other Requirements

* Is there a State waiting period? No.

* Is there a FBI *NICS check for firearm transactions? No. State system.

* Permit to carry a concealed weapon required? Yes.

* Record of sale: No.


signatur
Medlem
Skrivet av teX:

Måste man inte vara Amerikansk medborgare för att få köpa vapen? Om mördaren var kines med studentvisum måste han isåfall köpt vapnen illegalt.

I Virginia görs lika mycket kontroller på vapen köp som på ett mjölkpaket i Sverige.


signatur
Inaktiv
Skrivet av cammo:
Skrivet av teX:

Måste man inte vara Amerikansk medborgare för att få köpa vapen? Om mördaren var kines med studentvisum måste han isåfall köpt vapnen illegalt.

I Virginia görs lika mycket kontroller på vapen köp som på ett mjölkpaket i Sverige.

Tror jag flyttar till Virginia nästa sommar.

Medlem

och varför är det så lätt att få tag i illegala vapen i usa....

....kan det vara för att folk typ kastar LEGALA vapen efter dig sålänge du inte är dömd massmördare?

...och hur svårt är det då att få tag i vapen om du råkar VARA en dömd massmördare...?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Killen du precis utsåg till mördare var en person som försökte stoppa mördaren. Du kan väll läsa till noggrannare innan du anklagar någon för nått sånt där!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Tror sonic syftar på att man blir avtrubbad.

tack


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Nobuyuki:

I was lucky enough to oversleep this morning, as my first class begins at 9 am in Norris Hall. I don't expect any less from Jack, he'll pervert any tragedy for his gain, but it's really repulsive that news channels would begin to try to place blame on anyone or anything while this is still happening. Names haven't been released, I don't can't reach my friends to see if anybody didn't make it out. There are 30 people in hospitals being treated. Things aren't over, it's unimaginable that broadcasters, even ones as questionable as Fox News, are trying to move into blame.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1047661,00...

synd hoppas han blir rentvåd snarast men tror nog icke det kommer hända för vissa idioter måste alltid ha någon syndabock

Medlem

att/om den som utförde dådet (snackar alltså inte om personen i ghoül's inlägg) är kines eller inte har ju grymt mycket mindre betydelse än vart personen genomförde det...

finns styrs vi av våra gener m.m men inget styr oss så mycket som VART vi befinner oss, i vilken omgivning och hur samhället runt oss ser ut.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

att/om den som utförde dådet (snackar alltså inte om personen i ghoül's inlägg) är kines eller inte har ju grymt mycket mindre betydelse än vart personen genomförde det...

finns styrs vi av våra gener m.m men inget styr oss så mycket som VART vi befinner oss, i vilken omgivning och hur samhället runt oss ser ut.

Tillfälligheten skapar tjyven?

Klart det är lättare att skjuta sönder klassrum när nästan alla hem innehåller vapen men i övrigt håller jag inte med om att samhälle och media, en skola eller föräldrar bär skulden till att någon skjuter ihjäl 30 pers... det är tjurbajs imho.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Nobuyuki:

I was lucky enough to oversleep this morning, as my first class begins at 9 am in Norris Hall. I don't expect any less from Jack, he'll pervert any tragedy for his gain, but it's really repulsive that news channels would begin to try to place blame on anyone or anything while this is still happening. Names haven't been released, I don't can't reach my friends to see if anybody didn't make it out. There are 30 people in hospitals being treated. Things aren't over, it's unimaginable that broadcasters, even ones as questionable as Fox News, are trying to move into blame.

Inte direkt förvånande att det var Fox news som valde att ha med den där nollan på tv.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

"Han menar att det bör vara tillåtet att ha vapen på skolområdet.
? Om Virginia-studenterna fick lov att bära vapen hade den här situationen avslutats mycket tidigare."

Aftonbladet

Medlem
Skrivet av ReDog:

"Han menar att det bör vara tillåtet att ha vapen på skolområdet.
? Om Virginia-studenterna fick lov att bära vapen hade den här situationen avslutats mycket tidigare."

Ja, som jag skrev tidigare, det är ett typiskt argument från vapengalningarna.


signatur
Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av IceMan:

Måste vara GTA`s fel.

the land of FREE.....

Innan alla börjar hosta om USA och hur dumma alla är där så... var den inte en kines som var mördaren? På stundentvisum?

que?

the land of the FREE= köpa vad du vill vart du vill.

GTA`s fel= idioter som skyller på datorspel för allt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Werzion:

att/om den som utförde dådet (snackar alltså inte om personen i ghoül's inlägg) är kines eller inte har ju grymt mycket mindre betydelse än vart personen genomförde det...

finns styrs vi av våra gener m.m men inget styr oss så mycket som VART vi befinner oss, i vilken omgivning och hur samhället runt oss ser ut.

Tillfälligheten skapar tjyven?

Klart det är lättare att skjuta sönder klassrum när nästan alla hem innehåller vapen men i övrigt håller jag inte med om att samhälle och media, en skola eller föräldrar bär skulden till att någon skjuter ihjäl 30 pers... det är tjurbajs imho.

njaoo!
det jag främst reflekterade över var att folk verkade lägga mycket vikt på att påpeka på att han var kines/asiat (var från kina/något asiatiskt land).

när det är det amerikanska samhället dådet sker i, det amerikanska samhället som gett honom tillträdde till vapnen och mycket troligen motiv också. (eller han kanske var pissed off på någon från sitt hemland och bestämde sig för att straffa oskyldiga i usa?...(eller inte))

i "public republic of china", där storebror är enorm lär individen troligen inte kommit längre än att i fem minuter drömma om att göra något sådant här.

sen visst, varje människa på jorden, iallafall i ett i-land, skulle kunna få tag på vapen - men när det är krångligt och inte kan fixas fram när spontaniteten av hat är framme så sker nog inte dessa saker
(sure thing, enskilda mord m.m kommer alltid ske, men inte massaker av oskyldiga människor i dessa skalor)

återigen, only in USA (än så länge) (medan folk i kina spelar ihjäl sig hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av ReDog:

"Han menar att det bör vara tillåtet att ha vapen på skolområdet.
? Om Virginia-studenterna fick lov att bära vapen hade den här situationen avslutats mycket tidigare."

Aftonbladet

Där kom det idiotiska citatet jag väntat på i hela tråden.

Förövrigt är snubben identifierad som en sydkorean.

Medlem

om han nu är så jävla missnöjd med livet varför helt enkelt inte bara ta sitt eget värdelösa liv i ensamhet och låta alla andra va ifred?

nä då ska han ta och mörda 32 andra, flertalet säkert helt obekanta för honom före han tar sitt eget liv...

ge honom en spottkopp till gravsten

vill dock tillägga att 33 människors död (skrämmande nog) inte skärrar mig märkvärt efter de senaste åren med (nästan dagliga) attentat världen över där det ofta dör många fler än "ynka" 33 människor. Inte ens aftonbladets snyftrubriker kan ändra på den avtrubbning som växer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Där kom det idiotiska citatet jag väntat på i hela tråden.

Jag skrev det redan kl 10:59.


signatur
Medlem

Killen var ju säkerligen psykisk sjuk.. men blir inte förvånad när aftonbladet skriver han var en ''ensamvarg'', han var säkerligen mobbad också, då han skrev han hatade rika ungar, så några amerikanska brats kanske hade mobbat han under skoltiden.

Sen nåt jag själv bara tror, så kanske hans ''tjej'' som enligt rykten som han var ute efter, var nog inte ens hans tjej utan nog bara en tjej som nobbat honom

Ja vissa personer är sjuka, men som sagt, blir inte förvånad över detta, specielt om mördaren var en ensam kille utan många vänner,

edit:

Citat:

Att mördaren var sydkorean chockade även många i det asiatiska landet.
Sydkoreanska utrikesministeriet uttryckte idag sina kondoleanser.
- Vi är chockade bortom all beskrivning. Vi känner djupt med de anhöriga och vill uttrycka vårt stora deltagande med offren, de anhöriga och det amerikanska folket.

Snällt men tycker faktist det är lite onödigt faktist..
Killen var ju född i sydkorea men flyttade till USA vid 3 års åldern och har bott där sen dess.. vilket enligt MIG gör honom till en amerikan, Så hoppas det inte blir nåt mer främlings fientligt mot asiater nu i USA :\

Medlem

Han hatade rika ungar minsann. Om någon skolmassaker någonsin skulle äga rum i Sverige skulle man kunna tro att det "argumentet" skulle vara bland de vanligare, med tanke på jantelagen.

Han måste blivit jävligt tillfredsställd när han fällde 33 oskyldiga människor.

Jag förväntar mig inga förändringar alls. Den dagen presidentens barn blir mördade kanske konstitutionen ändras.

Inaktiv
Medlem

är nog inte så svårt att få tag på illegala vapen när dom finns i samma mängder som Falu röd färg här i sverige.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det har inte med antalet vapnen i sig att göra (se Kanada) utan deras sett att se på dem, "Jag utövar bara min rätt att äga ett vapen" eller "Jag använder mitt vapen endast i självförsvar".


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

UK har de hårdaste regleringarna (antagligen) i västvärlden när det gäller vapen och har ändå lika många mord med skjutvapen som Sverige (hänsyn taget till befolkningsmängd), ett land som har väldigt många vapen, och ca 5-6% av de vapen som används vid brott (inte bara mord) är från början legala.
Det är alltså inte mängden legala vapen, utan attityden till dem. Som Cribba sa.

Medlem

Intressant hur det gick från kines med studentvisum till sydkorean uppvuxen i USA, "guling som guling" eller?!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Öhm... om man skulle göra nya trådar för varje massaker i USA skulle fz:s server braka ihop.

Men kul för Jack Thompson. Nu får han mer vatten på kvarn. ;P

Lite konstigt bara att det inte har inträffat en enda skolmassaker i Sverige - trots att vi spelar datorspel som bara den.

Medlem

Har det kommit fram nånting som säger att den här galningen sysslat med datorer överhuvudtaget?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

räcker väl med att han äger eller har tillgång till en dator för att jackie boy ska kunna vrida det till att han var en hardcore-gamer


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skriv svar