Inaktiv
reklamera?

hej en vän till mig sända för några dagar sedan ett brev som innehöll dvdbrännare,ett spel, kvitton,

och jag ringde till posten och frågade efter mitt brev och dem sa att brev inte kunde spåras och att man skulle vänta 5 dagar innan man kunde reklamera,

och nu har det gått 5 dagar, jag undrar är det någon stor chans att dem kommer hitta mitt brev och om dem inte gör det kommer jag få någon slags ersättning för att dem har tappat bort brevet?

är tacksam för alla svar

Medlem

Kommer det inte fram är det tyvärr kört...
Posten garanterar inte ens att ett brev kommer, det sker liksom på egen risk. Hade han skickat det som rekommenderat skulle det gått att göra nåt.
Jag vet av egen erfarenhet :baby:


signatur

yolo

Inaktiv

Allt e-postande har gjort gett posten så dåligt självförtroende att dom inte ens klarar av paket längre!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

men vad händer om jag reklamerar, dem sa efter 5 dagar så kan ja reklamera?

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Allt e-postande har gjort gett posten så dåligt självförtroende att dom inte ens klarar av paket längre!

Vad har epost med förmågan att leverera paket att göra?

Man ska aldrig skicka något av värde i ett brev, det är bara dumt. Vill du att det ska komma fram kan du köra med Rek. Brev, kostar väl en femtiolapp.

Skrivet av david_dellblom:

men vad händer om jag reklamerar, dem sa efter 5 dagar så kan ja reklamera?

Chansen för att du ska få någon ersättning är mycket liten, möjligtvis ett par frimärken.

Man ska alltid dubbelkolla adressen, och se till så att man skriver avsändare ifall dom inte kan leverera brevet/paketet.

Inaktiv

jo ja vet men han som skickade med brev tyckte att det var för dyrt med paket pris,

men för länge sedan när komplett skickade chassi till mig och efter att jag hade öppnat paktet så var luckan till chasit trasig,

och då reklamerade jag och fick ett nytt chassi.

nu på måndag så ska ja reklamera, men är det samma sak med brev som de har tappat bort, kommer jag att få ersättning efter att jag har reklamerat,

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

nu på måndag så ska ja reklamera, men är det samma sak med brev som de har tappat bort, kommer jag att få ersättning efter att jag har reklamerat,

Kan du bevisa att du skickat nått och kan bevisa vad som fanns i så får du säkert ersättning.


signatur
Inaktiv

jo jo han som skickade paketet kan bevisa att han har skickat det och att det låg dvdbrännare och ett spel i,

Medlem

Gick han till ett postkontor och skickade brevet/paketet eller lade han det bara i en postlåda?

Inaktiv

hm vet faktis inte, men jag tror inte att han stoppade in brevet i en postlåda, det finns ju ingen bred öppning till dvdbrännaren i postlådan eller?

Inaktiv

skickade han en dvdbrännare som brev, och du undrar varför den inte kom fram? (det låter så korkat så jag måste bara kolla om jag fattat rätt).
isf är det nog ingen risk att det betalas ut någon ersättning - fast du kan ju alltid ta det på hemförsäkringen.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Skicka en brännare och spel som brev? Hur fan kan man komma på något så urbota korkat? Jag hoppas nästan att brevet är spårlöst försvunnet, förtjänar ni som straff för er dumhet.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Inaktiv

20 gram med 1 frimärke med 1 klassens brev, låter som ni har gått över vikten liiiite granna?

Medlem

Även jag måste undra lite:
dvd-brännare i brev ????


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

va fan det var fotfarande inte min ide utan han killen som skickade brevet och ja tyckte också att det var en dålig ide...

så ja kommer inte få tillbaka min saker nu? eller någon ersättning

Medlem

HAHAHAHA! Det är sånt här som förgyller ens dag

hahaha, smarta killar


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

så ja kommer inte få tillbaka min saker nu? eller någon ersättning

Troligen inte.


signatur
Inaktiv

tror ni tt posten kommer tro på mig nu när jag berätter detta för dem för att ja har ganska svårt för det själv?

Inaktiv

Darwin Awards!


signatur

War never changes.

Inaktiv

asså.. med brev menar du typ vadderat paket? snälla säg att du menar ett vadderat paket.

word on the street är att det är bäst å skicka "grejer" med typ Bussgods eller dyligt, dom är lite försiktigare också


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

ICKE! Vi är skitförsiktiga på posten. Klumpen kastas inte alls med totalt ointresse för innehållet i paketet.

David måste vara den person som jag känner till som hamnar i mest trubbel på de mest besynnerliga sätten.

Du kan få ersättning men det är inte allt för troligt. Ersättning betals oftast ut om det handlar om paket skickade från butiker som har "koll" på sin försändning. F ö handlar det ju inte om något som har något värde. En DVD-brännare kostar ju bara ett par hundralappar. En begagnad sådan...

Inaktiv

paktet innehöll
massor med kvitton
dvdbrännare nypris 599 sek
quake 4 ny pris 99

men jag har precis lagt ut 17.000 på min dator och har inte mer pengar att lägga ut och får inte heller lägga ut mer pengar på datorn,

killen som skickade brevet\paketet sa att han la allt i ett brev så ja vet inte hur det fungerar men ja tror inte att han la brevet i postlådan eftersom brevet får förhoppningsvis plats,

tror ni att han fick ett kvitto när han skickade brevet , frågar detta eftersom jag själv inte kan nå honom nu,

karmalicious hm du har lite rätt i att jag får problem ofta vet heller inte vf

Inaktiv

Så all eventuell garanti genom kvittona försvann som ett brev på posten? Otur.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

mm men jag får väl be han skicka kvitton genom email istället,
och hoppas att jag får ersättning

Avstängd

Det var ju tråkigt. Jag är ingen skadeglad typ direkt, jag tycker alltid synd om folk som råkat ut för sånt.

Man vet ju aldrig, men det kan ju ha varit någon elak postman som snattade det.

Inaktiv

vore inte mycket att snatta, med tanke på att spelaren gick i småbitar i samma stund som den landade på botten av postlådan - skyddad endast av ett tunnt kuvert...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Känner du killen? Har du köpt brännaren av honom eller varför skickade han den? Och hur kan han bevisa att han skickat brevet?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

hahaha detta blir bara bättre och bättre årets tråd


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

nej ja känner bara killen över msn och ja ja har köpt brännaren av honom,

men iidag är det måndag så kl 11-12 så får kommer min post så ja får väl hoppas att paketet kommer med

Medlem

har du betalat för grejerna ännu? som soya säger så spelar det ju knappast någon roll om brännaren kommer fram eller inte eftersom den ändå är trasig...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

12
Skriv svar