Söndagar kan ju vara riktigt härliga ändå

Flakmonkey
Söndagar kan ju vara riktigt härliga ändå

Jag har rätt svårt för söndagar. De är ofta rätt händelselösa och brukar innebära att jag mest ligger hemma i TV-soffan och ser på repriser av Project Runway, Simpsons, OTH och allt det andra som TV-kanalerna fyller sina söndagstablåer med just för att de vet att det finns såna som jag som vill ha lite lättsam underhållning. Självklart är det här enbart mitt fel. Jag menar det finns ju ingenting som hindrar mig från att ringa upp en kompis och luncha i stan, gå på bio, shoppa eller någonting annat som ändå är lite mer stimulerande och givande än att bara ligga och dega.

Den här söndagen har dock skilt sig från mängden och visat att de kan vara riktigt härliga. För det första så sov jag inte bort hela morgonen utan gick upp vid 09:00. Anledningen till detta var att jag ville hinna till jobbet för att kontrollera att telefonin fungerade för Hökens extrainsatta arbetspass som en kund specialbeställt - normalt levererar vi ju inte helpdesk på helgerna. Detta skulle inledas 10:00 så då var jag helt enkelt tvungen att gå upp så pass "tidigt" och jag tror faktiskt att jag ska försöka göra det alla söndagar framöver. Visst är det skönt att sova ut länge, men det var ändå skönare att komma igång direkt och kunna äta frukost så att det känns som att man har hela dagen framför sig istället för bara en eftermiddag.

Hursomhelst så var jag väl där i en dryg timme och fixade lite hit och dit innan jag begav mig ut på en långpromenad som tog mig hela vägen från Skarpnäck till Slussen. Nu vet kanske inte alla här hur långt det är, men det är i varje fall en bit och det tog mig en dryg timme att ta mig hela vägen. Tack vare vädret så kändes det emellertid inte alls som att jag gick så länge. Solen sken och vinden låg stilla vilket gjorde det här till en i det närmaste perfekt vinterdag. Kort och gott så var det en väldigt uppfriskande promenad som gav mig både sinnesro och dagens motion.

Och det tar mig till platsen som jag är på just nu - Roslagsbanans Kårsta-linje på väg till min lillebror i Vallentuna. Han har köpt ny dator så då ska jag hälsa på där och hjälpa honom med dem och umgås lite. Kanske är hans sambo flickvän där också vilket bara vore trevligt. Kanske får man äta lite också. Eller kanske förresten, det tar jag nästan för givet. Har ju inte ätit något annat än havregrynsgröt till frukost idag så någonting måste jag ha i mig om jag ska kunna finna motivationen som trots allt krävs för att skräddarsy datorn till lillskorvens burk.

Nej, dags att göra lite verklig nytta nu och jobba lite. Har ju dokument som ska läsas igenom och kommenteras. Lika bra att utnyttja tiden man har här, speciellt med tanke på hur den här veckan var - helt galen med väldigt mycket för alla att göra. Så... tjipp!

#blogg

Medlem
Söndagar kan ju vara riktigt härliga ändå

Synd att de lät norskan gå!
Hon är ju betydligt snyggare än den här...

1
Skriv svar