Fils-Aime: "Tredjepartsutvecklare fattar inte"

Robot
Fils-Aime: "Tredjepartsutvecklare fattar inte"
Medlem
Fils-Aime: "Tredjepartsutvecklare fattar inte"

Spelföretagen har ju i årtionden tävlat om att vara så grafikkåta som möjligt och nu när Nintendo har bevisat att grafik inte är allt så står dessa företag och famlar i mörkret.

Medlem

Håller självklart med. Spelen som ändras när det kommer till Wii för att de ska vara familjevänliga, pff. Hatade min Wii när jag köpte NBA Live 09 och blev grymt besviken för att allting var så nerdumpat, allt hade gjorts så ENKELT! Fint att dom kan göra så, men varför inte behålla det gamla?

Medlem

Att det finns många dåliga tredjepartsspel är ju för att de inte tar Wii på allvar. De låter sina mindre studios jobba med Wii-titlar istället för att lägga ner mer tid tid och resurser. Klart att det blir dåligt. Nintendo själva bevisar ju att det går att göra bra spel till Wii bara man ger det en ärlig chans.

Medlem

Som jag förstått det finns det få tredjepartsutvecklare till Wii för att spel som inte är gjorda av Nintendo helt enkelt säljer dåligt på Wii.

Det är inte lönt att inrikta sig på Wii då man tvingas slåss mot Nintendos lineup av spel, inte för att de nödvändigtvis är bättre men för att Nintendo är ett så starkt varumärke (fanboys).

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Spelföretagen har ju i årtionden tävlat om att vara så grafikkåta som möjligt och nu när Nintendo har bevisat att grafik inte är allt så står dessa företag och famlar i mörkret.

ditto och skrämmande bild på Fils-Aime..

Medlem

Tror det kommer ändras! Ett bra exempel är Shaun White snowboardspelet som fått halvbra betyg till 360/PS3 medans det fått mycket bättre betyg till Wii. Där la dom ner en helt annan grafikstil som passade Wii bättre (det är riktigt snyggt), sedan gör kontrollen sitt (även stöd för Wii-balance board).

Medlem

No More Heroes är ett annat bra exempel på bra spel från tredjepartsutvecklare.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Även Boomblox, de Blob samt Zack & Wiki. Något jag ser fram emot är House of the Dead Overkill, Madworld och Mushroom Men! Idag släpps Skate också..

Medlem

Det tredjepartsutvecklare måste förstå är att Wiimote kontrollen inte kan användas som en gimmick. Sluta försöka sälja spel med motivationen: "Wooo kolla va häftigt det är när du viftar kontrollen på random och helt random saker händer, saker som du lika gärna skulle kunna göra med ett knapp tryck! Fast nu när du vill ladda om så kommer du kasta en handgranat istället!"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Spelföretagen har ju i årtionden tävlat om att vara så grafikkåta som möjligt och nu när Nintendo har bevisat att grafik inte är allt så står dessa företag och famlar i mörkret.

Hahahahahahaha.
Och Nintendo är nyskapande?

Wii:n är en svag konsoll med en tafflig gimmick.
Inte en chans i helvete att spelutvecklare orkar "sänka" sig till en N64 med en nunchuck.

Flakmonkey
Skrivet av radiuz:

Även Boomblox, de Blob samt Zack & Wiki. Något jag ser fram emot är House of the Dead Overkill, Madworld och Mushroom Men! Idag släpps Skate också..

Tycker det finns gott om bra tredjepartspel till Wii numera, frågan är ju bara om de säljer tillräckligt mycket. Med tanke på att Wii har störst install base så borde de sälja mer tycker jag... och ser man de spel som säljer bäst till Wii så är det förutom Nintendo oftast rätt taskiga partyspel...

Klart att det skrämmer bort utvecklare...

Medlem
Skrivet av Puddy:

Hahahahahahaha.
Och Nintendo är nyskapande?

Wii:n är en svag konsoll med en tafflig gimmick.
Inte en chans i helvete att spelutvecklare orkar "sänka" sig till en N64 med en nunchuck.

hehe

Medlem

Haha jo tredjepartsspelen är i stort sett skrattretande dåligt med ett fåtal undantag...

Medlem

kanske kan bero på att de mest handlar om att göra spel me fin grafik vilket wii inte klarar? har aldrig testat wii o kommer nog inte göra heller. gillar inte o viffta på händerna

1
Skriv svar