Islam får inte längre kritiseras

Medlem
Islam får inte längre kritiseras

Åtminstånde inte enligt FN.

http://www.varldenidag.se/ArticlePages/200704/02/200704020856...

Citat:

Resolutionen antogs med en rösts övervikt (24-23) och de som röstade för var mest hel- och halvdiktaturer medan demokratier i allmänhet var emot.
På en särskild session som behandlade denna resolution medverkade bland andra Asma Jahangir, FN:s representant för religionsfrihet; Bill Wagner, juristprofessor från USA; Angela Wu, religionsfrihetsexpert, samt Mats Tunehag, global talesman i yttrande- och religionsfrihetsfrågor för Evangeliska Världsalliansen.
- En sådan här utveckling gynnar bara de intoleranta och bigotta, sa Asma Jahangir. Denna resolution, och lagar som ligger i linje med den, skapar inte social harmoni och brukar bara betyda att svaga grupper förföljs.

Ytterligare ett bevis på att FN förfaller. Vad hände med yttrandefriheten? Att kritisera Islam behöver inte innefatta danska teckningar, utan en hel del andra vettiga detaljer. Detta är en _mycket_, mycket oroande utveckling.
Religionen kommer förgöra mänskligheten innan växthuseffekten gör det.

Varför skall man inte få kritisera Islam? Dessa lagar bör inte gälla i Sverige, eller något annat västland. Människor som emigrerar till väst skall anpassa sig till våra sekulära samhällen(nu pratar jag inte om USA, som är undantaget som bekräftar regeln), om man inte vill anpassa sig går det utmärkt att stanna kvar där man är.

Seriöst, detta är vansinnigt. Fullkomligt vansinne.

Inaktiv

Är detta ett skämt? Skulle gärna vilja se fler källor.

Jag vet inte hur FN-resolutionen påverkar svenska lagar, men detta är klart ett steg i fel riktning. Ingen religion ska vara skyddad från kritik.

Hittade lite mer om det här;
http://sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1286673

Medlem

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

asså, vafan.. varför länkar du till [http://www.varldenidag.se/]?
skämtar du med oss?

det verkar iaf vara en jävligt idiotisk resolution, men fattar att "ärendet" tas upp.. skitkonstig grej att komma fram till dock.. dom kunde väl komma fram till att man inte får kidnappa folk på valfri plats i världen om personen är muslim och svagt misstänks för nåt istället. would've made more sense

Citat:

Resolutionen är inte juridiskt bindande, men står som ett politiskt uttalande som länder kan hänvisa till. Liknande texter och initiativ har också tidigare drivits igenom.

tur det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=peFQWuk4nuo

Rekommenderar starkt denna dokumentären, finns i sex delar. Man får sig en tankeställare.

Medlem

Var nog nåt av det mest idiotiska jag hört i år.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

MFC
Medlem

"Därför uppmanar den länder till åtgärder, som ska förhindra kränkningar av religioner och uttalar att yttrandefriheten bör ha begränsningar."

Alltså.. vi har redan begränsningar i yttrandefriheten.. att det sätts på pränt är bara än mer beklagligt men knappast någon överraskning. Ska bli intressant och se hur världen ser ut om 50 år.. om jag får leva så länge, då ska jag minnas smaken av friheten.. för det lär bli hårdare regler och lagar om 50 år.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

http://www.youtube.com/watch?v=peFQWuk4nuo

Rekommenderar starkt denna dokumentären, finns i sex delar. Man får sig en tankeställare.

Man blir rejält mörkrädd när man ser sånt där. Och så undrar man lite, några av dom verkar hata england och deras lagar osv. Men det är tydligen helt ok att bo och leva där.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

ja vet vad ni tänker men alla muslimer är inte likadana,
finns självmords bombare så innan dem spränger sig själva så säger dem ordet ALLAH O AGBAR, det betyder store gud, men dem borde igentligen inte kallas muslimer, muslimerna har fått ett väldigt dåligt ryckte pga av självmords bombarna men annat också, men alla muslimer är inte likadana. det finns vissa muslimer som spränger sig själva för sin religion när dem inte själv är troende, är själva muslim

och föresten så tror jag att inte en äkta muslim skulle ha sagt att en usama binladen är bättre en 1000 tony blair, tror inte att någon muslim skulle tycka om vad han hade gjort, jag tror inte att han var en riktig troende muslim

Medlem

Det är lite svårt att inte kritisera en religion som beter sig som om de vore år 0. Syftar då på deras syn på kvinnor, deras ohumaniska beteende, ja listan kan göras rätt så lång.

Nu vill jag inte låta hatisk, men fick jag välja bort en religion så skulle jag utan tvekan välja bort islam.

Ta bara och kolla på denna karta, och tänk efter vart i världen det är mest krig

Sen är väl inte kristendomen så jävla gulligull den heller

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

ja vet vad ni tänker men alla muslimer är inte likadana,
finns självmords bombare så innan dem spränger sig själva så säger dem ordet ALLAH O AGBAR, det betyder store gud, men dem borde igentligen inte kallas muslimer, muslimerna har fått ett väldigt dåligt ryckte pga av självmords bombarna men annat också, men alla muslimer är inte likadana. det finns vissa muslimer som spränger sig själva för sin religion när dem inte själv är troende, är själva muslim

och föresten så tror jag att inte en äkta muslim skulle ha sagt att en usama binladen är bättre en 1000 tony blair, tror inte att någon muslim skulle tycka om vad han hade gjort, jag tror inte att han var en riktig troende muslim

Nej vi vet att inte alla muslimer är så (som tur är), men att många går och lyssnar på dom här psykotiska personerna visar att det finns en del som håller med dom, det är det som skrämmer mig.

Skrivet av Mahone:

Sen är väl inte kristendomen så jävla gulligull den heller

I princip alla religioner innehåller nån form av våld, hat och trångsynthet.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Är det bara jag som blir irriterad över Kinas och Rysslands behov av att alltid spela bad boy vid sådana här omröstningar? Allting är svart eller vitt, verkar det som för dessa länder. "Vi håller ju inte med USA och Europa, då måste vi hålla med dessa skendemokratier och halvdiktaturer istället".

Medlem

Religion kills.

Jesus saves.

Inaktiv

FN blev ett skämt redan iom slutet på kolonialismen under 1950-1970-talet, vilket resulterade i hundratalet nya länder med ytterst ambivalenta åsikter om mänskliga rättigheter, bigott inställninging till imperialism, och annat som FN:s grundare inte förutsett. Hade de kinesiska kommunisterna vunnit inbördeskriget några år tidigare hade Kina inte fått en permanent plats i säkerhetsrådet heller.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det är lite svårt att inte kritisera en religion som beter sig som om de vore år 0. Syftar då på deras syn på kvinnor, deras ohumaniska beteende, ja listan kan göras rätt så lång.

Nu vill jag inte låta hatisk, men fick jag välja bort en religion så skulle jag utan tvekan välja bort islam.

Ta bara och kolla på denna karta, och tänk efter vart i världen det är mest krig
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/Isla...

Sen är väl inte kristendomen så jävla gulligull den heller

umm jag är muslim själv, dock knappt troende men av alla muslimska människor jag har mött så har jag fortfarande inte stött på en så kallad "al-qaida" typ, det är så lätt att bara ta fram dåliga sidor hos folk. Varför ska ni alltid dra alla över en kam för att en grupp extremister använder en religion för att rättfärdiga sina våldsamma handlingar? Islam är den näst största religionen i hela världen så alla muslimer är inte araber och alla muslimska kvinnor tvingas inte att bära burka.

Du tar fram exempel på vart det är mest krig? ja då borde du kolla lite närmare på vem som har startat eländet först. Ta Balkan tex. är Bosnien skyldig för att Serbien ville starta en etniskt rensning? Irak? ja vem började bomba? och vad har Irak egentligen gjort USA? Jag säger inte att Saddam är en ängel men du säger "ja oj kolla alla dessa muslimska länder som startar krig", grabben försök kolla lite längre bort än din näsa istället för att slänga ut fördomar.

Jag är helt för yttrandefrihet, jag tycker det är ett skämt att det ska bli ett sånt nono om vad man får säga om en religion dock så hatar jag när folk kommer med fördomar som ovanstående och säger saker som inte ens har källor för att stödja det.

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

Du tar fram exempel på vart det är mest krig? ja då borde du kolla lite närmare på vem som har startat eländet först. Ta Balkan tex. är Bosnien skyldig för att Serbien ville starta en etniskt rensning? Irak? ja vem började bomba? och vad har Irak egentligen gjort USA? Jag säger inte att Saddam är en ängel men du säger "ja oj kolla alla dessa muslimska länder som startar krig", grabben försök kolla lite längre bort än din näsa istället för att slänga ut fördomar.

Saddam Hussein började det nuvarande (eller förgågna enligt Bush) kriget genom att invadera Kuwait. Kriget slutade aldrig egentligen utan uppehölls med flygförbudzoner o.dyl. ända till Iraks kapitulation för inte så länge sedan.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av MaLiBu:

Du tar fram exempel på vart det är mest krig? ja då borde du kolla lite närmare på vem som har startat eländet först. Ta Balkan tex. är Bosnien skyldig för att Serbien ville starta en etniskt rensning? Irak? ja vem började bomba? och vad har Irak egentligen gjort USA? Jag säger inte att Saddam är en ängel men du säger "ja oj kolla alla dessa muslimska länder som startar krig", grabben försök kolla lite längre bort än din näsa istället för att slänga ut fördomar.

Saddam Hussein började det nuvarande (eller förgågna enligt Bush) kriget genom att invadera Kuwait. Kriget slutade aldrig egentligen utan uppehölls med flygförbudzoner o.dyl. ända till Iraks kapitulation för inte så länge sedan.

Men Kuwait tillhörde inte USA visst?
Jag syftade på det nuvarande Irakkriget.
Ja det pågår krig fortfarande men att skylla allt på muslimer är väl att ta i något.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Mahone:

Det är lite svårt att inte kritisera en religion som beter sig som om de vore år 0. Syftar då på deras syn på kvinnor, deras ohumaniska beteende, ja listan kan göras rätt så lång.

Nu vill jag inte låta hatisk, men fick jag välja bort en religion så skulle jag utan tvekan välja bort islam.

Ta bara och kolla på denna karta, och tänk efter vart i världen det är mest krig
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/Isla...

Sen är väl inte kristendomen så jävla gulligull den heller

umm jag är muslim själv, dock knappt troende men av alla muslimska människor jag har mött så har jag fortfarande inte stött på en så kallad "al-qaida" typ, det är så lätt att bara ta fram dåliga sidor hos folk. Varför ska ni alltid dra alla över en kam för att en grupp extremister använder en religion för att rättfärdiga sina våldsamma handlingar? Islam är den näst största religionen i hela världen så alla muslimer är inte araber och alla muslimska kvinnor tvingas inte att bära burka.

Du tar fram exempel på vart det är mest krig? ja då borde du kolla lite närmare på vem som har startat eländet först. Ta Balkan tex. är Bosnien skyldig för att Serbien ville starta en etniskt rensning? Irak? ja vem började bomba? och vad har Irak egentligen gjort USA? Jag säger inte att Saddam är en ängel men du säger "ja oj kolla alla dessa muslimska länder som startar krig", grabben försök kolla lite längre bort än din näsa istället för att slänga ut fördomar.

Jag är helt för yttrandefrihet, jag tycker det är ett skämt att det ska bli ett sånt nono om vad man får säga om en religion dock så hatar jag när folk kommer med fördomar som ovanstående och säger saker som inte ens har källor för att stödja det.

Först och främst så va de inte terrorister jag syftade på utan jag syftade lite mer på Afrika där det ständigt är krig. Och för det andra så vet jag mycket väl att alla muslimer inte är terrorister. Jag känner många muslimer som är jätte trevliga, men då är alla uppvuxna här i Sverige också. Säg mig när folk senast gick in i småbyar här i Sverige och dödade alla?

Och säg mig när USA senast startade ett krig mot ett land där folket blivit bra behandlat av regeringen eller där det redan är krig som sköts på lagliga sätt? Det kan bli första gången om dom startar krig mot Iran, men då är dom ett hot mot världen istället för mot folket.

Inaktiv

så du påstår att USAs invasioner runt om i världen är för att störta regimer, för att dom behandlar sina befolkningar illa?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

och btw.. din fina "bevisföring" med kartan är så jävla populistisk så man gråter.. det är som att påstå att svart befolkning är kriminell pga sin hudfärg, för att de överrepresenterar fängelser

edit: och btw, jämför din karta med det här:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Youtube-proffs
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Chief Red Cloud:

http://www.youtube.com/watch?v=peFQWuk4nuo

Rekommenderar starkt denna dokumentären, finns i sex delar. Man får sig en tankeställare.

Man blir rejält mörkrädd när man ser sånt där. Och så undrar man lite, några av dom verkar hata england och deras lagar osv. Men det är tydligen helt ok att bo och leva där.

Exakt. Jag ska njuta av att leva nu för i framtiden kommer det ske mycke bad stuff. Hoppas fan inte reinkaraktion finns


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Citat:

Först och främst så va de inte terrorister jag syftade på utan jag syftade lite mer på Afrika där det ständigt är krig. Och för det andra så vet jag mycket väl att alla muslimer inte är terrorister. Jag känner många muslimer som är jätte trevliga, men då är alla uppvuxna här i Sverige också. Säg mig när folk senast gick in i småbyar här i Sverige och dödade alla?

Och säg mig när USA senast startade ett krig mot ett land där folket blivit bra behandlat av regeringen eller där det redan är krig som sköts på lagliga sätt? Det kan bli första gången om dom startar krig mot Iran, men då är dom ett hot mot världen istället för mot folket.

Islam hade inget med kriget i Rwanda att göra, var inte både Hutu och Tutsi kristna?
Krig uppstår i fattiga länder. Din logik säger att det är krig i muslimska länder, men varför är det inte krig i Saudi Arabien? Egypten? Iran osv... dessa länder är inte fattiga och dom gör sitt precis som alla välmående länder.
Ärligt talat du tror väl inte att USA har agerat mot Saddam för att dom tyckte att folket blev illa behandlat? Var det inte USA som skickade vapen till Iran i Iran/Irak kriget för att sedan vända om det hela och bidra till Irak?
Men det är en annan topic.
För att vara ärlig så skulle jag inte bry mej lika mycket om en person skulle säga "Irakier är våldsamma" jämfört med att säga "muslimer är våldsamma" även fast båda är usla fördomar. Jag kanske kan inte ändra din åsikt om vad du tycker men du borde förstå innebörden med vad du säger när du tar alla muslimer som ett enda folkras vilket det inte är, precis som om jag skulle säga samma sak om kristna. Koranen och Bibeln har samma innebörd enligt min åsikt, men jag tror inte det är meningen att man ska följa den bokstavligen utan mer hur man tolkar den och alla tolkar det på sitt sätt och tyvärr finns det folk som utnyttjar det som en anledning för sina negativa handlingar.

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

ja vet vad ni tänker men alla muslimer är inte likadana,
finns självmords bombare så innan dem spränger sig själva så säger dem ordet ALLAH O AGBAR

hur vet du det? har nån varit brevid en självmordsbombare och överlevt för att kunna berätta det här?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Rissan:

I princip alla religioner innehåller nån form av våld, hat och trångsynthet.

dessa förekommer överallt i världen i övrigt också, visa gärna procentuellt att det skulle vara värre i just religioner.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Rissan:

I princip alla religioner innehåller nån form av våld, hat och trångsynthet.

dessa förekommer överallt i världen i övrigt också, visa gärna procentuellt att det skulle vara värre i just religioner.

Det har jag ingen statistik på. Men du måste väl ändå hålla med om att många religioner inte är särskilt öppna för saker som inte står med i deras respektive "heliga" skrift? Och att man inte är särskilt tolerant mot det som förbjuds i samma skrift? Visst dom behöver inte tycka om det (homosexualitet t.ex), men det är knappast deras problem om nån är det och därför inget dom ska lägga sig i, vilket dom dock ofta gör.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Islam är skit.

So, sue meee


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av david_dellblom:

ja vet vad ni tänker men alla muslimer är inte likadana,
finns självmords bombare så innan dem spränger sig själva så säger dem ordet ALLAH O AGBAR

hur vet du det? har nån varit brevid en självmordsbombare och överlevt för att kunna berätta det här?

Det finns faktiskt självmordsbombare som överlevt ett antal gånger, Vet i fan vad man ska kolla de om de överlever. Har för mig att de brukar skrika Allah-u-Akbar, och inte allah o agbar

Medlem

Allahu-akbar ("Gud är större än allt" ungefär) är det om jag inte missminner mig. Sen så är dom ju så sjuka att dom ibland spelar in attackerna som dom sen visar på sina internet sidor. Där kan man nog höra att dom säger det bl.a.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Citat:

Först och främst så va de inte terrorister jag syftade på utan jag syftade lite mer på Afrika där det ständigt är krig. Och för det andra så vet jag mycket väl att alla muslimer inte är terrorister. Jag känner många muslimer som är jätte trevliga, men då är alla uppvuxna här i Sverige också. Säg mig när folk senast gick in i småbyar här i Sverige och dödade alla?

Och säg mig när USA senast startade ett krig mot ett land där folket blivit bra behandlat av regeringen eller där det redan är krig som sköts på lagliga sätt? Det kan bli första gången om dom startar krig mot Iran, men då är dom ett hot mot världen istället för mot folket.

Islam hade inget med kriget i Rwanda att göra, var inte både Hutu och Tutsi kristna?
Krig uppstår i fattiga länder. Din logik säger att det är krig i muslimska länder, men varför är det inte krig i Saudi Arabien? Egypten? Iran osv... dessa länder är inte fattiga och dom gör sitt precis som alla välmående länder.
Ärligt talat du tror väl inte att USA har agerat mot Saddam för att dom tyckte att folket blev illa behandlat? Var det inte USA som skickade vapen till Iran i Iran/Irak kriget för att sedan vända om det hela och bidra till Irak?
Men det är en annan topic.
För att vara ärlig så skulle jag inte bry mej lika mycket om en person skulle säga "Irakier är våldsamma" jämfört med att säga "muslimer är våldsamma" även fast båda är usla fördomar. Jag kanske kan inte ändra din åsikt om vad du tycker men du borde förstå innebörden med vad du säger när du tar alla muslimer som ett enda folkras vilket det inte är, precis som om jag skulle säga samma sak om kristna. Koranen och Bibeln har samma innebörd enligt min åsikt, men jag tror inte det är meningen att man ska följa den bokstavligen utan mer hur man tolkar den och alla tolkar det på sitt sätt och tyvärr finns det folk som utnyttjar det som en anledning för sina negativa handlingar.

Jag har aldrig påstått att alla muslimer är bad guys. Och visst, det är inte krig i Saudiarabien, Egypten eller Iran. Men vart är Bin Laden född? Och vart är az-Zawahiri född? Och vart är majorieten av Al-Qaida född? Och så gott som alla av kaparna vid 9/11, vart kom dom ifrån? Och detta var bara om terrorism, sen de som stör mig mest är muslimers (eller kanske ska säga mellanöstläningar och afrikaner) sätt att behandla kvinnor, homosexuella och brottslingar. Är du något av detta och gör något allvarligt, som att vara otrogen, komma ut ur garderoben, eller liknande så blir du offentligt avrättad, och inte bara av staten utan av folket också. Att jag använde ordet muslim kan jag erkänna var lite dumt, men vad ska man använda för ord då det är ett helt system där folk är muslim som är korrupt?

Sen har väl alla religioner brister, ta bara alla kristna sekter, t.ex. God hates fags/sweden-sekten, eller alla Nazist organisationer. Men det är som sagt inte islam i sig som jag är emot, de är bara det att just den religionen har skapat så otroligt mycket dåligt i världen (de kanske beror på att koranen inte är tydlig?), precis som kristendomen en gång gjorde för många år sen. Men, men.... Krig kommer aldrig att försvinna då det ligger i naturen att kriga. Myrorna gör de, getingar och bin gör det, ja så gott som alla djur som lever i en koloni krigar.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av MaLiBu:
Citat:

Först och främst så va de inte terrorister jag syftade på utan jag syftade lite mer på Afrika där det ständigt är krig. Och för det andra så vet jag mycket väl att alla muslimer inte är terrorister. Jag känner många muslimer som är jätte trevliga, men då är alla uppvuxna här i Sverige också. Säg mig när folk senast gick in i småbyar här i Sverige och dödade alla?

Och säg mig när USA senast startade ett krig mot ett land där folket blivit bra behandlat av regeringen eller där det redan är krig som sköts på lagliga sätt? Det kan bli första gången om dom startar krig mot Iran, men då är dom ett hot mot världen istället för mot folket.

Islam hade inget med kriget i Rwanda att göra, var inte både Hutu och Tutsi kristna?
Krig uppstår i fattiga länder. Din logik säger att det är krig i muslimska länder, men varför är det inte krig i Saudi Arabien? Egypten? Iran osv... dessa länder är inte fattiga och dom gör sitt precis som alla välmående länder.
Ärligt talat du tror väl inte att USA har agerat mot Saddam för att dom tyckte att folket blev illa behandlat? Var det inte USA som skickade vapen till Iran i Iran/Irak kriget för att sedan vända om det hela och bidra till Irak?
Men det är en annan topic.
För att vara ärlig så skulle jag inte bry mej lika mycket om en person skulle säga "Irakier är våldsamma" jämfört med att säga "muslimer är våldsamma" även fast båda är usla fördomar. Jag kanske kan inte ändra din åsikt om vad du tycker men du borde förstå innebörden med vad du säger när du tar alla muslimer som ett enda folkras vilket det inte är, precis som om jag skulle säga samma sak om kristna. Koranen och Bibeln har samma innebörd enligt min åsikt, men jag tror inte det är meningen att man ska följa den bokstavligen utan mer hur man tolkar den och alla tolkar det på sitt sätt och tyvärr finns det folk som utnyttjar det som en anledning för sina negativa handlingar.

Sen har väl alla religioner brister, ta bara alla kristna sekter, t.ex. God hates fags/sweden-sekten, eller alla Nazist organisationer. Men det är som sagt inte islam i sig som jag är emot, de är bara det att just den religionen har skapat så otroligt mycket dåligt i världen (de kanske beror på att koranen inte är tydlig?)

Tvärtom. Koranen är mycket tydligare och muslimerna anser att koranen är guds heliga ord i dess bokstavliga bemärkelse. De väljer inte att ignorera delar av deras heliga bok som vissa kristna gör.

Skrivet av Qur'an, 22:39-40:

Permission to take up arms is hereby given to those who are attacked because they have been oppressed – Allah indeed has power to grant them victory – those who have been unjustly driven from their homes, only because they said: “Our Lord is Allah”.

Inaktiv

Anledningen till att Koranen är tydlig är att den är så "inkomplett" att ett stort antal hadither tillkommit, som ger den där härliga bibelaktiga känslan av att kunna välja och vraka bland vad man tar till sig.

Skriv svar