New Xbox Experience släppt

Robot
Medlem
New Xbox Experience släppt

Har bara hunnit testa litegrann, men installera spelet till hdd e nice. Dock så kräver boxen att disken sitter i när man ska starta det. Inte så förvånande kanske, men störande

Edit: NHL09 går lika fort att starta upp som med skivan, däremot så tog det dubbel så lång tid att ladda en match. Småaktigt kanske, men det stör mej det me hehe

Medlem

Tiden går ju bara saktare då man längtar efter något har jag märkt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

X9
Medlem

Äntligen!
Detta ska sannerligen bli mycket intressant

Inaktiv

fy vad bra det är

Medlem

Snurrar skivan även om man har installerat spelet på HD:n?
Eller läser DVD-spelaren bara av skivan när spelet startar upp?

Medlem

Berätta mer!

Installera på HDD e juh najs synd att det förmodligen inte kommer bli så till PS3 eftersom spelen ligger på BD-media, dock har jag inte grottat in mig i hur stora titlarna är.

Schyssta att dom fräsar upp det lite

Medlem
Skrivet av angryBinky:

Snurrar skivan även om man har installerat spelet på HD:n?
Eller läser DVD-spelaren bara av skivan när spelet startar upp?

Om du stoppar i skivan då du har konsollen igång så spinner den nog till skivan lite o känner av, men sen ere tyst.

Har du skivan i vid uppstart av konsollen så känner den av det redan då.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Som jag förstod det i presentationen så verkar den läsa av skivan initiellt, sedan ska man slippa skivflåset därefter, vet inte om den gör snabbsynkning mot skivan då och då därefter. Vore dock skönt att slippa dammsugarflåset. Ser fram emot att testa det när jag kommer hem.. och såklart skapa en egen mini-me

Medlem

testade och installera fallout 3 på hårddisken. min xbox har aldrig varit så tyst.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Någon som får felmeddelanden ibland när man är i marketplace? Får det ibland.

Medlem

2008-11-19 13:39:38
WarpGuN Skrev:
testade och installera fallout 3 på hårddisken. min xbox har aldrig varit så tyst.

Var den så tyst som en diskmaskin nu eller?

Inaktiv

finns det något mer rolig stöd för "strömmande media" då? eller tar den redan dom flesta formaten? tänker på divx/xvid o .mkv?

edit: har ni fått några koder skickade till er från MS?

Medlem

Helt okej uppdatering. Gillar installationsfunktionen. Kanske inget att hyperventilera över bara.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har upptäckt ett problem, som iaf jag har. Fixade just NXE, och jag kan inte spela upp xvid.. Kan inte heller uppdatera, säger bara "got connection problems to live"..

Hoppas dom fixar det snarast.. Ser välldans massa via xboxen..

Och shit va dom har snott nintendo ljud till NXE

Medlem

mystiskt hur mycket skit ps3an får för att spel skulle installeras på den, när nu folk hyllar xboxen som nu äntligen kan bli tyst...

Medlem
Skrivet av Aresz:

finns det något mer rolig stöd för "strömmande media" då? eller tar den redan dom flesta formaten? tänker på divx/xvid o .mkv?

edit: har ni fått några koder skickade till er från MS?

koder?

Medlem
Skrivet av Maxiie91:

mystiskt hur mycket skit ps3an får för att spel skulle installeras på den, när nu folk hyllar xboxen som nu äntligen kan bli tyst...

Är inte det framförallt för att på PS3 MÅSTE man installera bitar av en del spel, på Xbox 360 är det helt frivilligt...

Medlem

Mest tre saker som jag verkligen diggar i denna uppdatering: den extrema uppsnabbningen av My games-fliken, gruppchat med voice och den förbättrade ingame xbox guide'n. Övriga saker känns väldigt... oviktiga.

Medlem

Jag installerade uppdateringen och det gjorde så att jag inte kan titta på mina filmer som jag streamar :/ Jag kunde titta på dom innan uppdateringen nu så säger den att jag inte har nått kodec för filmenrna som funkade alldeles nyss

Medlem

Amen lol-.- Vad är meningen med att installera när man ändå måste ha den i innan man kan starta!


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av angryBinky:
Skrivet av Aresz:

finns det något mer rolig stöd för "strömmande media" då? eller tar den redan dom flesta formaten? tänker på divx/xvid o .mkv?

edit: har ni fått några koder skickade till er från MS?

koder?

tydligen fick dom (eller vissa) som beställde en hårddisk med guld även en del gratis arcade spel (inga koder utan spel), men dom som redan har guld, som jag då fick endast en billig disk

Medlem
Skrivet av Aresz:

finns det något mer rolig stöd för "strömmande media" då? eller tar den redan dom flesta formaten? tänker på divx/xvid o .mkv?

edit: har ni fått några koder skickade till er från MS?

Den klarar precis samma videoformat som innan, varken fler eller färre.

Koder? Vadå koder? Behövs inga koder.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Noken8:

Amen lol-.- Vad är meningen med att installera när man ändå måste ha den i innan man kan starta!

minska slitage på skivan, reducera ljudnivån, ladda spelen snabbare...du har inte funderat på att börja tänka någon gång?

Medlem

Är de där avtarbajsfigurerna obligatoriska?
(Lika tramsiga som hddsarna på konsoller nu för tiden. FIXA SSD200GB M$... inte hdd20gb).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

jag störde mig innan på att fable2 skivan snurrade oavbrutet (mycket mer än andra spel) så jag installerade det, och det blev mycket bättre! tystare och snabbare laddningstider, de minskade med 33%. Hur jag vet det? det var en "tips-text" mindre under laddningarna, brukar vara 3 nu var det 2


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

instalerade gta4 snacka om snabbare laddtider..nu mer behöver den inte ens "måla" upp banan precis framför en i multiplayer heller...fan vad nice flyt....

Medlem

Dags att uppgradera hårddisken...

Inaktiv
Skrivet av alversjo88:

Jag installerade uppdateringen och det gjorde så att jag inte kan titta på mina filmer som jag streamar :/ Jag kunde titta på dom innan uppdateringen nu så säger den att jag inte har nått kodec för filmenrna som funkade alldeles nyss

Verkar som om man måste ladda ner någon codec från marketplace för att det ska fungera, tyvärr så strulade det när jag testade. Använd TVersity och ställ in den till att alltid konvertera mediafiler tills vidare så ska det fungera att se på filmer.

Medlem

JA! 16:10 upplösning. Äntligen
Trevlig uppdatering måste jag säga

123
Skriv svar