New Xbox Experience släppt

Inaktiv

Xvid & DivX, misströsta inte, jag fick panik och började leta efter alternativ att nergradera xboxet till blades versionen när mina avi slutade funka...
Det strulade ett tag, men efter ett par försök kunde jag ladda hem codecsen genom att försöka spela en film, precis som förut, men valde "download again" sen är det bara att kolla! YES!

Medlem

jepp codecs är igång igen.. dom va väll lite sega i starten..:P

en sak undrar jag me er som installerat lite, jag som har dåligt me space har bara ett spel inne än.. mirrors edge.. men funderar på gta iv, funkar all musik som det ska va?
läst nånstans att det kan bugga med soundtracks när man installerat spelet?

Medlem
Skrivet av Dempah:
Skrivet av alversjo88:

Jag installerade uppdateringen och det gjorde så att jag inte kan titta på mina filmer som jag streamar :/ Jag kunde titta på dom innan uppdateringen nu så säger den att jag inte har nått kodec för filmenrna som funkade alldeles nyss

Verkar som om man måste ladda ner någon codec från marketplace för att det ska fungera, tyvärr så strulade det när jag testade. Använd TVersity och ställ in den till att alltid konvertera mediafiler tills vidare så ska det fungera att se på filmer.

Jag kan inte svara med säkerhet, men en sak jag lärde mig tidigare i höstas är att liven måste funka för att man ska kunna streama vissa format. Och iom att liven är lite strulig idag. Jag får tex "can't retrive information from XBL" så tror jag att ditt problem kommer vara ur världen snart.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Måste säga att jag faktiskt gillar avatarer, lyckades göra en skithet !


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

navigeringen i menyn e krånglig som fan, och avatarerna?? har dom hyrt in nån från nintendo där elr?? pinsamt.. annars en okej uppdatering.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Gillar starkt denna uppdatering 16:10 upplösningen är mums! Själv har jag bara en 20gb hårddisk så att installera spel väntar jag nog med

Resten av NXE är väldigt uppskattat, alltid fint med nytt skin och bättre genomtänkt

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Noken8:

Amen lol-.- Vad är meningen med att installera när man ändå måste ha den i innan man kan starta!

minska slitage på skivan, reducera ljudnivån, ladda spelen snabbare...du har inte funderat på att börja tänka någon gång?

Tänkte du nu?


signatur

Wai

Medlem

Fy fan va jag har längtat!!!


signatur

B lup

Medlem

Jag använder en projektor när ja kör med xboxen med en vga kabel.

Nu finns det några nya upplösningar som man kan använda och jag undrar vilken ni rekommenderar.

förut körde jag på 1360x768, men nu hade jag tänkt att köra på 1440x900...

Jag kan ej köra 1680x1050 och uppåt

Tack på förhand


signatur

Everyday I worry all day

KoP
Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Noken8:

Amen lol-.- Vad är meningen med att installera när man ändå måste ha den i innan man kan starta!

minska slitage på skivan, reducera ljudnivån, ladda spelen snabbare...du har inte funderat på att börja tänka någon gång?

Tänkte du nu?

Det är klart han tänkte.. Jinx har 100% rätt i det han skrev. Och enda orsaken till att skivan måste sitta i även fast man installerat spelet är att den initialt måste känna av att man har en fysiska kopia av spelet.. om du nu har missat det.

Medlem

Jag vet... men det är ändå idiotiskt!
Jag bryr mig bara om hur mkt xboxet låter och att man inte behöver gå och byta skiva, mkt bekvämare!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Rooty:

JA! 16:10 upplösning. Äntligen
Trevlig uppdatering måste jag säga

Fast dom har tryckt ihop bilden då. Iaf för mig.


signatur

B lup

Medlem

Trevligt med stöd för 16:10. Då kan man köpa VGA-kabel och spela på datorskärmen i 1440x900. Har ju en CRT WS-TV, så det blir inte så skarp bild. Svårt att se vad ikonerna på minimapen föreställer i GTA IV bl.a, eftersom det vita flyter ut.

Gick fint att installera Saints Row 1 på hårddisken också, fast det tog en kvart säkert.

XViD-updaten gick bra att ta hem igen också.

Däremot var det en massa demos och filmer som inte gick att ta hem. Fick diverse olika felkoder.
Bl.a demot av Mirrors Edge. "Could not retrieve information from XBOX Live. Try again later."
Däremot gick trailern för samma spel bra att ta hem.

Förmodligen är trycket på Microsofts servrar rätt hårt nu när alla vill testa NXE, så om några dagar borde det funka bättre.

Nu testade jag igen, 15 min senare. Då gick det bra att ladda hem ME-demot.

Live Messenger fryser dock fortfarande hela konsolen för mig titt som tätt. Ibland i nästan en halv minut.
Det händer ENBART när jag har messengern igång. Aldrig annars, även om jag är uppkopplad till Live.
Har bytt ISP nu och har Telia 10/10 MBit fiber, men det går fortfarande lika segt. Så jag misstänker det kan ha med storleken på kontaktlistan att göra. Har 366 st kontakter såg jag

Nån mer som har samma problem?

Medlem

säger bara TACK MS min dotter blev hel nöjd, dock bryr jag mig bara om hd installation blir en större hårddisk till jul för pappsen hehe..

Medlem

streama filmer? ge mej länk hur man gör? Har bara försökt med den där äckliga media center och den klarar ju fan inget =(


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Soft... Blir att ladda ner sen i morgon !

Inaktiv

Trevlig uppdatering! Skönt med lite nytt.

Medlem

Hymer, ett tips är Orb, fungerar perfekt till PS3an o 360n, bara installera och köra och är ganska lätt att använda ; ) ta ner den härifrån http://www.orb.com/ ; )


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

Verkar funka fint. Lite jobbig att hitta i på vissa ställen, men andra är mycket bättre. Inget problem med att streama film.

Medlem

Kan bekräfta att det funkar med iXtreme 1.4 firmware också ni som sitter med en box med moddad firmware. Så man blir inte bannad från live eller ens firmware blir uppfuckad.

KoP
Medlem
Skrivet av Noken8:

Jag vet... men det är ändå idiotiskt!
Jag bryr mig bara om hur mkt xboxet låter och att man inte behöver gå och byta skiva, mkt bekvämare!

Dagens i-landsproblem: Ibland måste man masa sig några meter för att få något gjort.

Dom har sina skäl till att man måste ha skivan i.. och det är just att man inte ska kunna installera spelet sjuttielva gånger på sina kompisars xboxar och sen låta dom spela utan att dom köpt spelet. Ganska enkelt.

Medlem

har en fråga. efter att ja uppdaterat till nyaste Xbox Dashboard, så stannade mitt 360 upp, det har hänt ett par ggr, nån som vet va felet kan va?


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Medlem

Tycker att installera alternativet var guld. Fallout rullar på mycket bättre nu. Jag märker ingen direkt skillnad när det laddar, men det flyter på bättre. jag slipper tex. lagget när jag ska välja spara/ladda fil. man borde nästan testa oblivion för att se om man slipper "Loading" när man rider genom landet. Annars så tycker jag inte nyheterna var så jätte heta. Men det är kul att dem gjort en sådan stor uppdatering.

Inaktiv
Skrivet av Thestrokes:

har en fråga. efter att ja uppdaterat till nyaste Xbox Dashboard, så stannade mitt 360 upp, det har hänt ett par ggr, nån som vet va felet kan va?

antagligen för att live-servrarna jobbar för fullt just nu, då händer det att boxen stannar upp innan datan hämtats från servern...hände mig ett par ggr tidigare idag

Medlem

Installerade Mirror's Edge. På en del ställen stannade spelet upp för att ladda in resten av banan när man spelade via skivan.
Nu flyter spelet bättre och det stannar inte upp mitt i banan för att ladda in resten av den.

Min gamertag är angryBinky om någon vill adda mig.

Inaktiv

Tycker NXE var riktigt schysst. Höjdpunkterna är ju party systemet och xbox guiden. Inte fel å kunna installera spelen heller. Blir å köpa en 120gigare nu, segt å bara kunna ha ett spel installerat åt gången :).

Inaktiv
Skrivet av Thestrokes:

har en fråga. efter att ja uppdaterat till nyaste Xbox Dashboard, så stannade mitt 360 upp, det har hänt ett par ggr, nån som vet va felet kan va?

Nu vet jag inte om jag misstolkar dig, min 360 har iallafall hängt sig två gånger sedan jag fick hem uppdateringen. Jag har inte haft tålamod att vänta utan har bara startat om, så det är möjligt att det bara är en kortvarigt problem. Både gångerna har jag iallafall varit inne i kompismenyerna, så det är möjligt att det är där problemet ligger.

Medlem

Kan verkligen inte förstå att folk inte tänker "vettigt" gällande att man måst ha skivan i för att spela.. pfff..

Om man inte skulle behöva det går man o hyr/lånar några spel installerar och lämnar tillbaka.. Hallå "pirat kopiering"

Att folk är så lata o dumma ibland

Monkey island II på amiga, 12 disketter (eller om det va 11). Bytas konstant, det va grejer det. Tur att man had 2 diskettstationer så det behövdes bara bytas varje kvart

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Noken8:

Jag vet... men det är ändå idiotiskt!
Jag bryr mig bara om hur mkt xboxet låter och att man inte behöver gå och byta skiva, mkt bekvämare!

Dagens i-landsproblem: Ibland måste man masa sig några meter för att få något gjort.

Dom har sina skäl till att man måste ha skivan i.. och det är just att man inte ska kunna installera spelet sjuttielva gånger på sina kompisars xboxar och sen låta dom spela utan att dom köpt spelet. Ganska enkelt.

Jag vet... men det är känns ändå så idiotiskt!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Noken8:

Jag vet... men det är ändå idiotiskt!
Jag bryr mig bara om hur mkt xboxet låter och att man inte behöver gå och byta skiva, mkt bekvämare!

Dagens i-landsproblem: Ibland måste man masa sig några meter för att få något gjort.

Dom har sina skäl till att man måste ha skivan i.. och det är just att man inte ska kunna installera spelet sjuttielva gånger på sina kompisars xboxar och sen låta dom spela utan att dom köpt spelet. Ganska enkelt.

Jag vet... men det är känns ändå så idiotiskt!

Men ffs! Sluta klaga bara för klagandes skull. Du VET varför man måste byta skiva, så shut it!

Det är ju ingen skillnad på NÅGON konsol ELLER pc som finns där ute. Man MÅSTE ha en skiva för att spelet skall verifiera att DU har originalet.

Jag tycker så här: Att du vet om allt detta men ändå sitter åh klagar, det är idiotiskt!

123
Skriv svar