New Xbox Experience släppt

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av Noken8:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Noken8:

Jag vet... men det är ändå idiotiskt!
Jag bryr mig bara om hur mkt xboxet låter och att man inte behöver gå och byta skiva, mkt bekvämare!

Dagens i-landsproblem: Ibland måste man masa sig några meter för att få något gjort.

Dom har sina skäl till att man måste ha skivan i.. och det är just att man inte ska kunna installera spelet sjuttielva gånger på sina kompisars xboxar och sen låta dom spela utan att dom köpt spelet. Ganska enkelt.

Jag vet... men det är känns ändå så idiotiskt!

Men ffs! Sluta klaga bara för klagandes skull. Du VET varför man måste byta skiva, så shut it!

Det är ju ingen skillnad på NÅGON konsol ELLER pc som finns där ute. Man MÅSTE ha en skiva för att spelet skall verifiera att DU har originalet.

Jag tycker så här: Att du vet om allt detta men ändå sitter åh klagar, är idiotiskt!

Here here!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Det roliga var att jag laddade ner NXE, körde igång det fixade min avatar, sedan installerade jag Halo 3 på hårddisken. Därefter spelade jag i drygt 20 minuter via hårddisken, stängde av och gjorde annat, när jag senare på kvällen skulle spela igen så startade boxen upp normalt men bakgrunden i halo 3 blev flimmrig av texturfel, nästan som myrornas krig i dashboarden fast grönt. Tänkte att det var nått med AV kabeln så drog ur den och startade om och nu står boxen där och blinkar med en röd LED ned. Nedersta vänstra om den står lodrätt, samt ett felmeddelande E 74. Xboxen har fungerat felfritt fram tills nu, har ringt supporten men deras expertis är ju verkligen sämst då den skånska tanten jag pratade tog för givet att det var Red ring of death som består utav 3 blinkande LED ljus som jag haft en gång innan. Försökte förklara men det gick inte -_-


signatur

För en pessimist så är jag ganska optimistisk...

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av Noken8:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Noken8:

Jag vet... men det är ändå idiotiskt!
Jag bryr mig bara om hur mkt xboxet låter och att man inte behöver gå och byta skiva, mkt bekvämare!

Dagens i-landsproblem: Ibland måste man masa sig några meter för att få något gjort.

Dom har sina skäl till att man måste ha skivan i.. och det är just att man inte ska kunna installera spelet sjuttielva gånger på sina kompisars xboxar och sen låta dom spela utan att dom köpt spelet. Ganska enkelt.

Jag vet... men det är känns ändå så idiotiskt!

Men ffs! Sluta klaga bara för klagandes skull. Du VET varför man måste byta skiva, så shut it!

Det är ju ingen skillnad på NÅGON konsol ELLER pc som finns där ute. Man MÅSTE ha en skiva för att spelet skall verifiera att DU har originalet.

Jag tycker så här: Att du vet om allt detta men ändå sitter åh klagar, det är idiotiskt!

Vem har sagt att jag har klagat?
Jag sa att det känns idiotiskt!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Skullkid:

Det roliga var att jag laddade ner NXE, körde igång det fixade min avatar, sedan installerade jag Halo 3 på hårddisken. Därefter spelade jag i drygt 20 minuter via hårddisken, stängde av och gjorde annat, när jag senare på kvällen skulle spela igen så startade boxen upp normalt men bakgrunden i halo 3 blev flimmrig av texturfel, nästan som myrornas krig i dashboarden fast grönt. Tänkte att det var nått med AV kabeln så drog ur den och startade om och nu står boxen där och blinkar med en röd LED ned. Nedersta vänstra om den står lodrätt, samt ett felmeddelande E 74. Xboxen har fungerat felfritt fram tills nu, har ringt supporten men deras expertis är ju verkligen sämst då den skånska tanten jag pratade tog för givet att det var Red ring of death som består utav 3 blinkande LED ljus som jag haft en gång innan. Försökte förklara men det gick inte -_-

Installera inte halo 3 på xboxet det ska tydligen göra så att det blir längre loading tider och matchmaking blir segt:/


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Dempah:
Skrivet av Thestrokes:

har en fråga. efter att ja uppdaterat till nyaste Xbox Dashboard, så stannade mitt 360 upp, det har hänt ett par ggr, nån som vet va felet kan va?

Nu vet jag inte om jag misstolkar dig, min 360 har iallafall hängt sig två gånger sedan jag fick hem uppdateringen. Jag har inte haft tålamod att vänta utan har bara startat om, så det är möjligt att det bara är en kortvarigt problem. Både gångerna har jag iallafall varit inne i kompismenyerna, så det är möjligt att det är där problemet ligger.

Prova att logga ut från Live Messenger (inte XBOX Live, det är två skilda saker).
Det fryser ALLTID titt som tätt när jag är inloggad på messengern i XBOX Dashboard. Ibland i 5 sekunder, ibland i 15-30 innan det släpper igen.

Loggar jag ut från messengern och bara är inne på Live så försvinner problemet.
Detta problem hade jag även med gamla dashboarden iofs, så det är inget NXE-specifikt.

Tror det kan bero på att jag har 366 st i kontaktlistan (dock bara kanske 20 online samtidigt).

Skrivet av Skullkid:

och nu står boxen där och blinkar med en röd LED ned. Nedersta vänstra om den står lodrätt, samt ett felmeddelande E 74.

Fick det vid uppstart för 3 veckor sen med ... Boxen skickades till tyskland och noderkortet byttes. Allt som allt 12 dagar + hämtning o lämning vid dörren.

4.5/5 Kebabrullar i betyg av mig:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Noken8 förstår inte varför man måste ha skivan i även fast man installerat ett spel...Förstod inte varför han hade så svårt att fatta, men då såg jag att han var nyss fyllda 12 år :P...

Yay, har fyllt tolv!;)
2008-10-25 20:52:00 | I kategorin Allmänt
Jaha, då har man blivit ett år äldre igen:)
Fyllde år den 10/24-2008, och har fått en massa gott:P
Det jag fått är:
- Ett par Armbågsskydd till ishockeyn;)
- Ett par Benskydd till ishockeyn:)
- Fyra par kallsingar, alltid bra att ha:P
- Fick två 500 lappar av familjen som går till min data:O
- Och ytterligare sju hundra lappar av nära o kära:O:O
- En bild på typ monstertruckar eller vad det var, så jag kan piffa upp mitt rum som är ganska tomt;)
- En anka eller nån slags fågel, som jag kan sätta i vår damm som jag fick av fammo:P
- Och till sist fick jag en telefon som då är använd, en av mina syrror har haft den tidigare men dom låste upp den ( Den var typ låst vet ej:O ) och så bytte dom till Comviq som typ alla i familjen har så jag kan smsa gratis till dom;)

Det var allt för i år:)
Skriver kanske nästa år också vem vet;)

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Noken8 förstår inte varför man måste ha skivan i även fast man installerat ett spel...Förstod inte varför han hade så svårt att fatta, men då såg jag att han var nyss fyllda 12 år :P...

Yay, har fyllt tolv!;)
2008-10-25 20:52:00 | I kategorin Allmänt
Jaha, då har man blivit ett år äldre igen:)
Fyllde år den 10/24-2008, och har fått en massa gott:P
Det jag fått är:
- Ett par Armbågsskydd till ishockeyn;)
- Ett par Benskydd till ishockeyn:)
- Fyra par kallsingar, alltid bra att ha:P
- Fick två 500 lappar av familjen som går till min data:O
- Och ytterligare sju hundra lappar av nära o kära:O:O
- En bild på typ monstertruckar eller vad det var, så jag kan piffa upp mitt rum som är ganska tomt;)
- En anka eller nån slags fågel, som jag kan sätta i vår damm som jag fick av fammo:P
- Och till sist fick jag en telefon som då är använd, en av mina syrror har haft den tidigare men dom låste upp den ( Den var typ låst vet ej:O ) och så bytte dom till Comviq som typ alla i familjen har så jag kan smsa gratis till dom;)

Det var allt för i år:)
Skriver kanske nästa år också vem vet;)

Omfg.. du är trögfattad-.


signatur

Wai

Medlem

Installerade Mirror's Edge på HD:n och alla "Loading" som dök upp mitt i banorna var som bort blåsta. Allt flyter bättre än när man kör via skivan.

Nu är också ljudet från xboxen på en acceptabel nivå.

Medlem
Skrivet av Noken8:

- Och ytterligare sju hundra lappar av nära o kära:O:O

Haha Kul! Sicka fina precenter.
Men jag är nyfiken. Vad va det på dom där 700 lapparna!? Och vad ska du med så många lappar till?

Förrutom detta, så måste jag säga att pusslet börjar falla på sin plats.
Jag förstår nu varför du inte verkar förstå, att dina uttalanden är klagomål.
Men var bara lung. När du blir äldre, har fått lite mer hår på bröstet och erfarenhet, så kommer du förstå (förhoppningsvis)
Grattis 8)

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av Noken8:

- Och ytterligare sju hundra lappar av nära o kära:O:O

Haha Kul! Sicka fina precenter.
Men jag är nyfiken. Vad va det på dom där 700 lapparna!? Och vad ska du med så många lappar till?

Förrutom detta, så måste jag säga att pusslet börjar falla på sin plats.
Jag förstår nu varför du inte verkar förstå, att dina uttalanden är klagomål.
Men var bara lung. När du blir äldre, har fått lite mer hår på bröstet och erfarenhet, så kommer du förstå (förhoppningsvis)
Grattis 8)

Tackar, men jag menade ''sju'' Hundra lappar!
Och sen förstår jag fortfarande...


signatur

Wai

123
Skriv svar