Inaktiv
Area51

Vad tror ni finns därinne?
Atomvapen, som kan spränga jorden?
Utomjordiska fenomen?
Basen ligger, nära en öken, och kommer du inom 4 km i närheten av Area51 sägs det att dom har statlig rätt att skjuta dig i benet.
Kommer du nära Area51 slocknar även din Mobil och Mp3, detta pågrund, av att Basen har stängt av all electricitet och kontakt med omvärlden.
Korna ser även otroligt sjuka ut, och dör ofta av sjukdommar i Ranchen nära Arean.

Över 30 hemsidor om Area51 har "Mystiskt" blivit nerlaggda och tar man värvningen får man aldrig komma ut ur basen, då man kan avslöja vad som finns där.
När du kommer några mil från det avskillda stället står det skylltar med denna texten: "No trepassing, top secret projekt, with alowence from statly Gouverment"

Jag tror: Det finns så otroligt mycket som vi "vanliga" människor inte vet om, som vi inte heller ska veta. Inte bara i USA, här i Sverige också. Diverse militärhemligheter, insiderhändelser etc. etc.
Det går ju utomjordingsrykten om A51 men man ska nog inte tro alltför mycket ändå... Och det är ju alierna som ska finnas där det, . Jag menar, om det finns andra livsformer i universum, vilket är hyfsat troligt, hur stor är då sannorlikheten att de ser ut just precis så som ett PR-geni i eftertexterna till nån alltför överskattad film föreställer sig?

USA expirementerar nog med både det ena och det andra däromrking, men vad kommer det dröja ett bra tag innan vi får veta. Om vi ens får det.

Ja, Det där tog ett tag vad tror ni? Igentligen?.


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

"Kommer du nära Area51 slocknar även din Mobil och Mp3, detta pågrund, av att Basen har stängt av all electricitet och kontakt med omvärlden."

Är dom mormoner? Fan vad läskigt

nej men det kan nog finnas massa olika testplan o sådant som inte usa vill att någon ska se. Samtidigt kan det nog säkert ha något med utomjordingar att göra (X-file style)

Medlem

Jag tror nog mest på testflyplan jag med.

Förövrigt är jag skeptisk till påståendet om att mobiler och sådant stängs av.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Loading:

"Kommer du nära Area51 slocknar även din Mobil och Mp3, detta pågrund, av att Basen har stängt av all electricitet och kontakt med omvärlden."

Är dom mormoner? Fan vad läskigt

Syftar du inte på amish nu?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

de håller väl på med vapenutveckling kan man tänka, sånt som är hemligt i de flesta länder...

angående att mobiltelefoner skulle slockna så är jag väldigt skeptisk, de kan säkert störa ut dem så att det inte går att ringa på dem men att de skulle skicka en emp och förstöra din telefon låter ju liiite överdrivet.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Loading:

Är dom mormoner? Fan vad läskigt

Syftar du inte på amish nu?

Jo.. Fan visste att något vad fel med det jag skrev =/

Inaktiv

En emp slår ut all elektricitet å inte utvald så lite jobbigt att döda mp3:n och telefonen om man vill att labbcentrat ska funka. Däremot så kan man ju störa signalerna alternativt plocka bort alla mottagartorn... Fast satelit telefon funkar ju... Hmm Knivigt värre...

Medlem
Skrivet av Alcr:

En emp slår ut all elektricitet å inte utvald så lite jobbigt att döda mp3:n och telefonen om man vill att labbcentrat ska funka.

ja precis, deras egna grejer kan de ju iofs skydda men det vore ju lite sådär om alla bilar och skit som kommer i närheten blir förstörda - vad säger man till försäkringsbolaget liksom? militären emp:ade min bil


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Alcr:

En emp slår ut all elektricitet å inte utvald så lite jobbigt att döda mp3:n och telefonen om man vill att labbcentrat ska funka.

ja precis, deras egna grejer kan de ju iofs skydda men det vore ju lite sådär om alla bilar och skit som kommer i närheten blir förstörda - vad säger man till försäkringsbolaget liksom? militären emp:ade min bil

Säker på att man kan skydda elektroniken? >_< Jag vet att de gjorde det på den dära helikoptern i Goldeneye men gåre verkligen? Men lagom roligt att förklara sedan hur ens bil craschade... xD

Inaktiv

elektromagnetisk strålning borde ju gå rikta som all annan strålning...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Mjo kanske, men då i engelskan så är det ingen direkt strålning utan Electro Magnetic Pulse "EMP" så tror mer att det är som kraftvågor som skulle i sådana fall vara igång hela tiden. är dock inte så insatt i detta men vad det låter som verkar det inte direkt gå att rikta.

Medlem

mig veterligen går det inte att rikta med dagens teknik, däremot är jag ganska säker på att jag läst att man kan avskärma utrustning på något sätt.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Loading, en puls måste bestå av något - i det här fallet elektromagnetisk strålning. se wikipedia för mer info.

Hwergelmer, elektromagnerisk strålning går påverka på många vis. nu är det väl inte faktisk teknik vi talar om heller, utan urbana myter?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Citat:

När du kommer några mil från det avskillda stället står det skylltar med denna texten: "No trepassing, top secret projekt, with alowence from statly Gouverment"

Hohoho, är det Tiger från Nalle Puh som håller till där, eller?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:
Citat:

När du kommer några mil från det avskillda stället står det skylltar med denna texten: "No trepassing, top secret projekt, with alowence from statly Gouverment"

Hohoho, är det Tiger från Nalle Puh som håller till där, eller?

Haha, klockrent.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Man kan avskärma saker från EMP, men om jag inte minns fel så kräver det rätt så tjocka stålplattor. Bl.a så har NORAD ett skal av stål (eller kanske järn, är inte säker) utifall en atombomb skulle slå ner i Amerikat.

Edit: Flygplan kan klara sig beroende på hur högt dom flyger. Planen som fällde bomberna i Hiroshima och Nagasaki störtade inte t.ex. Tror det är nån gräns på 10 km, sen kan inte elektronerna ta sig längra pga luften eller nåt sånt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Man kan avskärma saker från EMP, men om jag inte minns fel så kräver det rätt så tjocka stålplattor. Bl.a så har NORAD ett skal av stål (eller kanske järn, är inte säker) utifall en atombomb skulle slå ner i Amerikat.

Edit: Flygplan kan klara sig beroende på hur högt dom flyger. Planen som fällde bomberna i Hiroshima och Nagasaki störtade inte t.ex. Tror det är nån gräns på 10 km, sen kan inte elektronerna ta sig längra pga luften eller nåt sånt.

NORAD ligger ju långt under ett berg och har ganska mkt bly i väggarna som skydd.

Sedan tror jag mer på det där om att de testar diverse vapen därute än att de har varelser från en annan värld. Var väl där som de utvecklade Stealthplanen och B2-bombaren?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

bah, b2 är ju konfiskerade rymdskepp fattaruvällan? det syns ju tydligt på dem...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

skulle nog hellre säga det om Stealthplanen. They look HAWT!
nu menar jag inte att utomjordingar är heta.. eller.. eh vilka utomjordingar? :X

Inaktiv

b2 är ett stealthplan.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Meh ni och era trickfrågor.. Nu måste man spela Mulle Meck Bygger högtechnologiska-Flygplan för att lära sig sådana saker.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

b2 är ett stealthplan.

ja, men jag skulle tro att de flesta tänker på F-117 när man säger stealth, den var ju trots allt först

edit: den är dessutom mycket mer uppenbart konstruerad av utomjordingar!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

det vet jag inte... jag tycker mest det ser ut som den var konstruerad av en sjuåring med frigolitsåg, men smaken är som baken. (illaluktande och hårig.)


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Eftersom folk med jämna mellanrun smyger sig in och tar kort på skyltar, byggnader och liknande vid Area51 så tvekar jag på att elektronik stängs av inom området. Dock kan de säkert blockera det vanliga mobilnätet och dyl.

Och skrönor om att kor och liknande i närheten drabbas av sjukdomar tror jag inte heller på, men det är iof inte omöjligt då atomvapentester utförts/utförs där nånstans också.

Vad som finns inom Area51 kan man dock bara spekulera i. Då jag själv inte tror på UFOn eller övernaturligt så antar jag att det förmodligen pågår forskning och utveckling av diverse militärorienterade områden.
Stridsflyg, vapen, försvar, genteknik, biologisk krigsföring o.s.v.

Och om jag inte minns fel står det inget om att skjuta i benet, utan snarare bara skjuta. "Tresspassers will be shot" kan ju betyda benet eller huvudet


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

om man nu skulle förutsätta att det stämmer att kor i närheten blir sjuka kan det ju ändå bero på lite vad som helst. om de tex har sprängt ut kulvertar kan de ha skadat en vattenåder, tätat med rhoca-gil eller lite vad som helst


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Inaktiv
Inaktiv

haha zampa asså..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

De har väl en antimateriabomb som de inet vill ska komma i händerna på ryssarna, kineserna eller "terriorister"


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

antimateriabomb.. vem skulle änns komma på tanken att göra en? eller hmm ok Atombomben är nog bevis på dumhet.

12
Skriv svar