Inaktiv
Medlem

Lätt årets actionfilm iaf. Tycker den var väldigt snygg och skön.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Hehe nåja det är bara april

Men det ser ut att vara en jäkligt bra film iaf, måste ta och åka in till norrköping och ta en titt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

På tal om actionfilmer, någon som sett trailern till Live Free or Die Hard?

[http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?sid=35335400&sdm=w...]

Medlem

Ser intressant ut. ^^ Har funderat på att se den länge.

Medlem

Ja just fan, Die Hard 4 lär ju komma ut i år.. I så fall instakammar ju den hem årets action (ja, lite die hard-fan är man ^^)
Men 300 är fortfarande en väldigt bra film, hehe


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

ska dra ner på stan och kolla på 300 nu.

Inaktiv

300 består till väldigt stor del av "häftig" action, men alla löjligheter de bakat in förstör en hel del. T.ex. säger Leonidas att en Ephialtes inte får vara med och strida för att han inte kan hålla skölden rätt i stridsformation - men nästan alla strider består av bärsärkargång och allmänt kaos istället för militär disciplin.

Medlem

Ännu roligare än 300 är den barntillåtna versionen som flyter runt på nätet nu - jag skrattade som fan när jag såg den... minns inte vart jag hittade den dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

300 är klart en snygg och välgjord actionfilm men humorinslag, men att säga att det är världens bästa film är nog att ta i.

Storyn är ingenting att hurra för precis


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Såg den på bio i lördags och jäklar vad häftig den var. Visst var storyn lite tunn, men hade inte förväntat mig nåt utöver det normala som dagens filmer har en tendens att ha.

Snyggaste filmen jag sett på länge, kan jag tillägga.

Medlem

snygga actionscener, det är allt, storyn var väldigt barnslig enligt mej

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ännu roligare än 300 är den barntillåtna versionen som flyter runt på nätet nu - jag skrattade som fan när jag såg den... minns inte vart jag hittade den dock.

denna trailern är ännu roligare imo

http://www.youtube.com/watch?v=TpkcuVl7iUU&NR

Medlem

Haha, skön trailer det där!

Tyckte att filmen var riktigt bra. Den första striden är helt klart den skönaste, när de stannar den första vågen av perser menar jag.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

300 består till väldigt stor del av "häftig" action, men alla löjligheter de bakat in förstör en hel del. T.ex. säger Leonidas att en Ephialtes inte får vara med och strida för att han inte kan hålla skölden rätt i stridsformation - men nästan alla strider består av bärsärkargång och allmänt kaos istället för militär disciplin.

Samma sak som stör mig en del. Inte bara det. De bygger upp filmen på att Sparta bara godtar de som är fulländade. Borde inte Leonidas tycka att missfostret var en skamfläck för Sparta och inte ens vilja se åt honom? En hel del sådana små saker i storyn som inte känns helt rätt, men på det hela taget en äkta macho film som är snygg och riktigt hård.

Medlem

lätt årets bästa film!


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Som sagt filmen är baserad på en serietidning .

Filmen ska man inte ta på allvar på något sätt och den är inte tänkt att vara varken historiskt eller politiskt korrekt.

Så nästa person som säger att den förfalskar historiska fakta eller dylikt stryper jag


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Som sagt filmen är baserad på en serietidning .

Filmen ska man inte ta på allvar på något sätt och den är inte tänkt att vara varken historiskt eller politiskt korrekt.

Så nästa person som säger att den förfalskar historiska fakta eller dylikt stryper jag

Den är är så historiskt falsk, den är bara påhittad, vilken skit!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Underbart bra film, såg den nyss på bio. Förbannat cool action, bra story, men det som är absolut bäst med filmen är presentationen... Dilios berättelse, 3d-grafiken osv.

Medlem

Tyckte inte alls den var så speciellt bra. Snyggt gjord däremot.

Medlem

ehh, ja alltså... hmm... ehh, gillar man missfoster, inoljade manskroppar, patetiska repliker och det sämsta manuset sen troja så är det ju en riktig höjdare, rekomenderas varmt! :crazy:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ännu roligare än 300 är den barntillåtna versionen som flyter runt på nätet nu - jag skrattade som fan när jag såg den... minns inte vart jag hittade den dock.

http://www.fz.se/wtf/link.fz?id=1359
Där har vi den.

Jag har tänkt att dra till bion på Lördag, har sett fram emot filmen skitlänge.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

ehh, ja alltså... hmm... ehh, gillar man missfoster, inoljade manskroppar, patetiska repliker och det sämsta manuset sen troja så är det ju en riktig höjdare, rekomenderas varmt! :crazy:

Hmm? Sämst manus?

Antar att du inte riktigt förstått att det här är 300 (grafiknovellen) med mer... bildrutor

Sen är den här filmen inte menad att vara någon Citizen Kane, eller en Gudfadern. Det är en riktigt bra episk film med massa våld och blod. Underhållning!

Medlem

precis hemkommen från filmen.

lätt besviken! såg verkligen fram emot 2 timmars stenhård action efter trailern. synd att de fluffade upp det med drottningen och en massa snack om "frihet, jämlikhet och broderskap" som känndes lite malplacerat.
och blandand slow-mo och snabbspolning är ju coolt, men var han tvungen att ha med det i VARJE fight?

rätt ok i övrigt... men inte lika bra som trailern fick det att verka.

SPOILER (?)

Kul också att Immortals inte bara såg ut som orcher, de hade även ett grott-troll....

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Hwergelmer:

ehh, ja alltså... hmm... ehh, gillar man missfoster, inoljade manskroppar, patetiska repliker och det sämsta manuset sen troja så är det ju en riktig höjdare, rekomenderas varmt! :crazy:

Hmm? Sämst manus?

Antar att du inte riktigt förstått att det här är 300 (grafiknovellen) med mer... bildrutor

Sen är den här filmen inte menad att vara någon Citizen Kane, eller en Gudfadern. Det är en riktigt bra episk film med massa våld och blod. Underhållning!

din poäng är att om det kommer från en serietidning kan det inte vara dåligt manus? eller menar du att det inte ska vara bra manus?

legenden i sig må vara ett epos, men denna film är långt ifrån episk. däremot har du helt rätt i att det är gott om våld och blod


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

såg 300 idag, tyckte den var riktigt bra, kunde vart längre men hur som helst grymt bra
Inte närheten världens bästa film dock, och hoppas inte det blir årets bästa.

Inaktiv

Matrix, Blade (1), 300 - Testosterongodis i bioformat... Mer tack! =D

Medlem

Vilken tillfällighet att det kommer en film just nu som målar upp en ondskefull bild av iranier!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

nah... nu läser du in för mycket. perserna var elaka monster redan i millers version, och den är rätt gammal (från 98 tror jag).

filmen är rätt trogen boken/serien.

Medlem

300 är en snygg, vacker och poetiskt utförd actionrulle. Braveheart möter Sincity ungefär.

Klart att alla inte kan gilla den, någon måste ju ha dålig smak också så att vi med bra smak kan gotta oss i hur mycket bättre smak vi har. 300 ftw.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar