Medlem

Fast denna är ju baserad på serien av frank miller och det är ju det som är hela grejen.

Och filmer baserade på serietidningar har ju lövtunn historia om den överhuvudtaget har någon.

Själv tycker jag det är befriande att se en bra actionrulle ala denna som omväxling.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

@mack: har han gjort så mycket mer än 300, sin city och en massa marvel prylar? det känns rätt kört med en miller spindelmannen eller daredevil, det är redan gjort. återstår en massa sin city böcker. lyckligtvis kommer en av mina favoriter att vara med i nästa film: a dame to kill for.

@KazikluBey: nej, samma sak händer i serien som i filmen. missfostret får inte vara med och hoppar själv nerför klippan. det som skiljer serien från filmen är främst bitarna när drottningen kämpar mot politikerna hemmavid, och att perserna har fler orcher och grotttroll i filmn.

Medlem

Inte hoppar missfostret ner efter att han har blivit nekad att vara med, eller blir nerslängd av Leonidas. Han går ju över till perserna. Eller kommer jag ihåg så jävla fel?

Medlem

han kastar sig över klippan, men överlever och går till perserna istället.

i boken liksom i filmen.

Inaktiv

sin city är bra, den är Cool för att vissa detaljer är i färg men inte super bra.

Medlem

Riktigt dålig faktiskt. Mer komisk än vad den borde vara, te.x den hellöjliga kommentatorn och de olika monstrena, Puckelryggen liknande Toxic Avenger vilket gjorde att man skratta extra mycket åt eländet.

Blod-effekten var väldigt dåligt gjort, något som man "kanske" borde lagt ner lite mer tid på om i stort sett varje scen ska innehålla splatter?? Dels fade'ar blodet ut på ett dataspelsliknande sätt, såg extremt artificiellt ut (nästan som tecknat) samt gick det ofta i slowmotion medans det andra inte var i slowmo (miss i syncen).

Fanns EN ruggigt snygg scen, då alla ligger döda.. ser ut som en tavla, riktigt tjusigt. Resten imonerande mig inte speciellt.. Jämfört med Sin City kändes denna som nått man kokat ihop på en pisskvart för att få ihop lite snabba $$$.


signatur
Inaktiv
Youtube-proffs
Skrivet av MKultra:

Blod-effekten var väldigt dåligt gjort, något som man "kanske" borde lagt ner lite mer tid på om i stort sett varje scen ska innehålla splatter?? Dels fade'ar blodet ut på ett dataspelsliknande sätt, såg extremt artificiellt ut (nästan som tecknat) samt gick det ofta i slowmotion medans det andra inte var i slowmo (miss i syncen).

Tror dom tänker på sådant .

Kolla bara på kill bill, hur verkligt ser blodet ut där?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av MKultra:

Blod-effekten var väldigt dåligt gjort, något som man "kanske" borde lagt ner lite mer tid på om i stort sett varje scen ska innehålla splatter?? Dels fade'ar blodet ut på ett dataspelsliknande sätt, såg extremt artificiellt ut (nästan som tecknat) samt gick det ofta i slowmotion medans det andra inte var i slowmo (miss i syncen).

Tror dom tänker på sådant .

Kolla bara på kill bill, hur verkligt ser blodet ut där?

Ja, men hur bra var kill bill sen då?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

grejen är att.. sånna stora missar skulle dom ALDIRG göra på en sån stor/dyr/kalla det vad ni vill film, och inte heller för att det sitter folk som jobbar dagarna ut och fixar småfel.

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Polish:
Skrivet av MKultra:

Blod-effekten var väldigt dåligt gjort, något som man "kanske" borde lagt ner lite mer tid på om i stort sett varje scen ska innehålla splatter?? Dels fade'ar blodet ut på ett dataspelsliknande sätt, såg extremt artificiellt ut (nästan som tecknat) samt gick det ofta i slowmotion medans det andra inte var i slowmo (miss i syncen).

Tror dom tänker på sådant .

Kolla bara på kill bill, hur verkligt ser blodet ut där?

Ja, men hur bra var kill bill sen då?

Häda inte kill bill var ju grymt bra


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=gNqiSkd1M6k


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Ja, men hur bra var kill bill sen då?

Häda inte kill bill var ju grymt bra[/quote]

jaså, jahappja. Måste jag missar. Dock så kollade jag bara lite här och där på ettan, lanade samtidigt. Den var så dålig så vägrat se tvåan


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av teX:

(bild)

Haha, grymt bra.

Skrivet av Budolicious:

Dock så kollade jag bara lite här och där på ettan, lanade samtidigt. Den var så dålig så vägrat se tvåan

Tvåan är enl mig ljusår bättre än ettan: inte lika överdriven, berättar mkt bättre och har bättre handling.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

hrm
en film som ska efterlikna en serietidning.. och folk här dissar den för att den är overklig? att blodet fade:ar osv? wtf?
det är väl meningen att den skall vara surrealistisk, typ..

och lanar man samtidigt som man ser en film så har man inte sett filmen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Världens bästa film är de verkligen inte, de är en titel som ingen film kan få då de skulle vara omöjligt att göra en film som innehåller något som alla vill ha, men det är ju helt klart en av årets bästa filmer. Fråga är ju vilken som kommer ta hem oscarsstatyetten. Vi har ju filmer som Spider-Man 3, Pirates of the Caribbean 3, Die Hard 4, Transformers m.m. Men en sak är säker iaf, 2007 kommer bli ett jävla trevligt år både inom spel och film

Medlem

Rikgit bra film.

Medlem

Såg den i söndags, det var en riktigt skön upplevelse! Vilket tempo och en massa action i filmen! :heart:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

trevlig hjärndöd massaker, mysigt


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Klart överraskad. Får 3 av 5.

Medlem

Såg den i söndags, fantastiskt missnöjd. 1.5 av 5.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Såg den också i söndags, mycket tråkig film. 1/5.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

sämsta filmen i år

Medlem

Min favorit film sen starship troopers, såg den förra veckan dagen efter premiären.

Det är inte historien eller slagen som gör att jag älskar den, det är hur sjukt manlig den är. Spartanerna är helt utsålda i antal men har extrem disiplin, moral och krigs erfarenhet som får dom att klå en rejäl hög med perser innan de stupar. Allvarligt hur många sitter o skrattar eller äter äpplen medans de bombarderas av pilar eller flyttar döingar? De har verkligen ingen fruktan att dö. Antar man måste leva sig in i filmen ordentligt för att inte tänka "det är på låtsas bara, självklart fruktar man inget".

Sen hur brutalt starka de framges att vara är sagolikt vackert att se, sätta ett spjut i en som är midair som sen börjar falla bakåt bara för att för spjutet utdraget och satt i en ny pers, wow.

Deras samhälle var också omväxlande än de brukar visa i filmer från antiken. Som när tex den första budbäraren kom och störde sig på att Leonidas fru var med i samtalet så säger hon "Only spartan women gives birth to strong men". Wunderbar.

Om någon tankat den i telesync eller liknande skitkvalitet så är det väldigt dumt gjort, filmen är för bövelen orehört grafisk inte kan man sitta med utdragna pixlar och njuta då :/

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Det är inte historien eller slagen som gör att jag älskar den, det är hur sjukt manlig den är.

"Det är inte piskan de är rädda för"
Huga.
Mer gay armé har jag inte sett, och då har jag ändå sett ett avsnitt av gay army.

påminde som sagt verkligen om brandmännen i Nile City


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Väldigt mycket blod, men inte en droppe på marken.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Såg den i Söndags. Tyckte den var riktigt, riktigt bra! Den skulle gärna ha fått vara längre dock, och då fördjuppat sig mer på karaktärerna och storyn.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

anledning till att många perser stupade mot spartaner var för att dom kände sej illa till mods när dom såg ett gäng muskulösa nakna män som vrålar "come and get some!!"

ja i filmen var dom inte nakna men i riktiga historien så var dom det

Medlem

@svenpa: ah, kul att båda dina favvisfilmer hyllar ett fascistiskts samhälle, den ena som en satir, den andra på, tyvärr, blodigt allvar.

för en manlig scen, kolla in "Hero". När pilarna regnar ner över staden och invånarna söker upp gamlingen för att kolla vad de ska göra. Han: "Today you learn the true meaning of culture". Sen sätter de sig ner och tecknar kalligrafi i pilregnet. Har för mig att gamlingens penna går av mot en pil, varpå han bryter av en annan pil för att kunna fortsätta skriva.

DET är manligt det....

Medlem
Skrivet av lave:

@svenpa: ah, kul att båda dina favvisfilmer hyllar ett fascistiskts samhälle, den ena som en satir, den andra på, tyvärr, blodigt allvar.

för en manlig scen, kolla in "Hero". När pilarna regnar ner över staden och invånarna söker upp gamlingen för att kolla vad de ska göra. Han: "Today you learn the true meaning of culture". Sen sätter de sig ner och tecknar kalligrafi i pilregnet. Har för mig att gamlingens penna går av mot en pil, varpå han bryter av en annan pil för att kunna fortsätta skriva.

DET är manligt det....

Alltså, kom inte och peka finger på vad filmer härmar/hittar på för samhällen, det är knappast av det man (eller iaf jag) hyllar filmer just pga hur dess civil struktur är. Det är som att säga alla som spelar onda karaktärer hyllar stalin.

Kan man inte säga något snällt ska man inte säga något alls.

Skriv svar