Sällsynt hård sågning och replik

Inaktiv
Sällsynt hård sågning och replik

Dreamlords har både hyllats och sågats, åsikterna går isär men de flesta verkar ändå nån stans anse att spelet har sina för- och nackdelar.

En åsikt som inte delas av Ed Zitron på PCZone UK.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=161365&si...

Självklart har reviewers total åsiktsfrihet/pressfrihet och en skyldighet att vara ärliga, men kan det gå för långt?

Döm själva.

Här är repliken på Zitrons review.
[http://clicktoplay.blogspot.com]

Medlem

nu är jag inte så inne i spelvärlden/spelindustrin längre men det där spelet verkade inte vara sämre än något annat liknande spel (tänker främst på Diablo och alla dess kopior och kloner)

"We just scored 74% in the largest swedish PC Gaming magazine (PC Gamer sweden) that was a blast."

där har du den poäng som räknas (förutom FZ's poäng såklart)

*edit*

kollat klart hela filmen nu, verkar vara en schysst, mer hardcore-gamer version av wow på en viss nivå eller så liksom, ett MMORPG för alla som älskar strategi, taktik m.m och inte bara lever för att levla en karaktär, måste ha grafik att r*nka till osv. osv. hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Du var mej en vettig människa

*edit*
FZ gav 3.5 av 5

MFC
Medlem

dålig dag på jobbet?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ser väl egentligen inget fel på hans sågning om jag nu ska vara ärlig. Har då sett betydligt värre iaf. Han säger vad han tycker och om inte folk håller med, så big deal liksom.

Medlem

kan man ens kalla det en recension?... 235 ord...

jag får inte en enda uppfattning av hans fjuttiga "recension" om vad spelet handlar om, hur det fungerar eller något sådant - enbart hans hat mot spelet.

hans "recension" känns mer som ett fjantigt fjortis-inlägg på ett forum alt. som ett uselt blogg-inlägg.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av jingai:

Ser väl egentligen inget fel på hans sågning om jag nu ska vara ärlig. Har då sett betydligt värre iaf. Han säger vad han tycker och om inte folk håller med, så big deal liksom.

Helt rätt i att vara ärlig. Han har all rätt att skriva det han skriver, men jag tycker som werzion att han inte argumenterar för och emot. Alla spel hur skitiga dom än har har ju positiva delar eller bra idéer som inte nåt enda fram.

Hans review är ett stycke kåseri imo och på nåt sätt hade det känts mycket mer rimligt om det inte includerade ett officiellt betyg.

Inaktiv

http://www.stratics.com/content/exclusives/dreamlords/review_...

den här reviwern hade en annan åsikt, det kanske bara är jag men ska det skilja så mycket mellan proffs?

Zitron är fan utanför gränsen imo..

Inaktiv

Han kastar ju verkligen bara bajs på spelet. Skulle inte kalla det en recension.
Å andra sidan verkar det inte vara nåt höjdarlir direkt. Är väldigt skeptisk till webb-interface grejen. kul idé kanske men inte mer.

1
Skriv svar