9 månader senare

Avstängd
9 månader senare

Det är nu ungefär nio månader sedan jag tog mig för att skriva en bok/novell, lära mig japanska och programmera ett gissningsspel. Hur har det då gått?

I mitt senaste blogginlägg skrev jag att jag just hade tänkt börja. Nu har jag faktiskt börjat fila litegrann på en novell. Det är lite klurigt, för hur ska jag göra för att få det att bli så bra som möjligt? Hur kommer jag på egna idéer? Det är svårt. En idé som känns bra en kväll kan kännas dålig dagen därpå. Jag kan naturligtvis inte förvänta mig att min första novell ska bli en världssuccé, men jag vill ju åtminstone vara nöjd med den själv.

Japanskan har det väl gått sådär med. Det känns som att det blir lite lågt prioriterat ibland. Ibland glömmer jag bort det också. På sistone har jag dock ryckt upp mig lite. Jag har skaffat ett program så jag kan förhöra mig och träna på kanji. Jag har även en del böcker att träna med samt ett program på datorn för språkinlärning, men det känns lite halvdåligt. I vilket fall så känner jag att jag har kommit framåt, men kanske inte så mycket som jag hade kunnat göra.

Programmeringsprojektet blev aldrig av. Det kändes lite redundant när jag ändå studerar programmering i skolan. Det går i alla fall bra. Just nu är det Datorspels-AI som gäller. Jag håller på med labb 2 nu: Path Finding. Intressant.

Nå, jag är nöjd med att jag inte har lagt ner något i alla fall. ^^

#blogg

Inaktiv
9 månader senare

Jag som trodde du skulle få barn


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Sex är ju omoraliskt vet du väl...

Skämt åsido, vad/var pluggar du?

Hajimemashite Elias-san. Ogenki desu ka? Watashi wa Walter Igeo-san desu... Japanska är underbart!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Haha, bortsett från det med barn o allt.
När du skrev på japanska trodde jag du skrev på finska xD


signatur

When It's Game Over. It Is.

Avstängd

Hehe, ja, det var väl lite den effekten jag hade planerat. ^^

Pluggar på Luleå Tekniska Universitets filial i Skellefteå. Blir högskoleingenjör inom datateknik. 180 poäng.

はじめましてWalterさん。 おげんきでう。 あなたは?

日本語を好きでう!

Ja, språket känns så okomplicerat och enkelt, faktiskt. De annorlunda tecknen är bara roligt.

1
Skriv svar