Klinik för spelberoende i Vietnam

Robot
Klinik för spelberoende i Vietnam
Inaktiv
Klinik för spelberoende i Vietnam

Undrar verkligen hur det kommer kännas för dom de två första veckorna? Dom måste ju faktist ha ont i hela kroppen och i hjärnan. Det handlar först om att bli av med smärtan.

Men det kanske är värt det, så att folket inte spelar ihjäl sig.

Medlem

Hihi, illa när man inte har någon självdiciplin

Medlem

Ingen diagnos i Sverige? Dåligt... Jag känner mig rätt spelberoende... jag mår dåligt om jag är ifrån spel för länge... =/ Fast jag skulle inte vilja sluta spela... Men det skulle vara skönt att klara sig utan ibland också...

Visste inte de hade PC överhuvudtaget i Vietnam. Trodde de hade mest risfält och annat sånt däringa jungelaktigt.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Visste inte de hade PC överhuvudtaget i Vietnam. Trodde de hade mest risfält och annat sånt däringa jungelaktigt.

asså wtf? hur gammal e du? 9 år? och nej jag tror inte att du e 26

Inaktiv

Asså jag får damp på alla asiater och amerikanungar som missbrukar sina spel. Det är inte de som får sota. de är de vanliga kidsen som en själv. Spelar typ max 6 timmar i veckan.

Medans missbrukarbarnen får oroliga blickar av sina föräldrar( som de inte ens märker) så får man själv en utdragen sladd mitt uppe i matchen.

Missbrukarmorsorna vet vad som krävs. En kurs i vardagselektronik och smiska barnrumpa med träsmak i.:evil:

Medlem
Skrivet av Xrick:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Visste inte de hade PC överhuvudtaget i Vietnam. Trodde de hade mest risfält och annat sånt däringa jungelaktigt.

asså wtf? hur gammal e du? 9 år? och nej jag tror inte att du e 26

Har du hört talas om Humor?

Själv är jag överkvalificerad för den kliniken.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Äh spelberoende är ingenting, pröva heroin i några veckor så vet ni vad riktig smärta är när abstinensen biter en!? Tro mig vara utan spel i några veckor är inget jämfört!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

vad var adressen? ^^

Medlem

varför lägger ni upp det här på FZ, så vi ska sluta spela?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Vem betalar det här? Staten i Vietnam?

Medlem

Man skulle kunna tänka att föräldrar kan betala en del för att få in sina barn här - det är ju så farligt med spel...


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Visste inte de hade PC överhuvudtaget i Vietnam. Trodde de hade mest risfält och annat sånt däringa jungelaktigt.

För att citera Kenny Starfighter; "du är så jäkla slut tyrone", klart att de har PC:s i Vitenam. Alla förstår ju att det är kambodja du tänker på, *där* har de bara risfält och röda khmerer.;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

hahaha!!! nu får alla ta och ge sig... det är väl ändå bättre att bli spelberoende än at vara ute och supa och slåss??

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

varför lägger ni upp det här på FZ, så vi ska sluta spela?

För att det är en nyhet som innehåller datorspel kanske?
Måste inte alltid vara något positivt för att anses som en nyhet ju.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

hahaha!!! nu får alla ta och ge sig... det är väl ändå bättre att bli spelberoende än at vara ute och supa och slåss??

Eh, nja? Du försöker ju bara rättfärdiga ditt eget beroende. Dessutom är majoriteten av de som är ute och super INTE ute och slåss och det är definitivt värre att vara datorspelsberoende än att gå på krogen.

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Du försöker ju bara rättfärdiga ditt eget beroende. Dessutom är majoriteten av de som är ute och super INTE ute och slåss och det är definitivt värre att vara datorspelsberoende än att gå på krogen.

Det är det inte. Du blåser inte bort dina järnceller, säger inte saker du inte borde (tja, du fattar vad jag menar), blir inte bakfull, kostar inte lika mycket (iofs mycket beroende på ditt beroende), du riskerar inte hamna i slagsmål eller gripas av polis, du slipper taxi, du slipper vakna upp intil någon du supit vacker etc etc.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av natogundalf:

Du försöker ju bara rättfärdiga ditt eget beroende. Dessutom är majoriteten av de som är ute och super INTE ute och slåss och det är definitivt värre att vara datorspelsberoende än att gå på krogen.

Det är det inte. Du blåser inte bort dina järnceller, säger inte saker du inte borde (tja, du fattar vad jag menar), blir inte bakfull, kostar inte lika mycket (iofs mycket beroende på ditt beroende), du riskerar inte hamna i slagsmål eller gripas av polis, du slipper taxi, du slipper vakna upp intil någon du supit vacker etc etc.

Det är ingen som tvingar dig att berätta ditt livs historia, det är ingen som tvingar dig att hamna i slagsmål, det är ingen som tvingar dig att bli gripen av polis (varför skulle man bli det?), det är ingen som tvingar dig att ta en taxi och det är ingen som tvingar dig att ha sex med folk.

Datorspelsberoende leder till sömnrubbningar, minskad social förmåga (påstå inget annat), troligtvis kroppsliga problem och omotivation. Det är definitivt ett större problem att femtonåringar spelar WoW 24/7 än att majoriteten tar några öl på lördag kväll.

1
Skriv svar