Betala med Euro i svenska butiker?

Medlem
Betala med Euro i svenska butiker?

Som topic lyder, jag vet att det går i vissa butiker men har vi någon lag eller liknande som säger att alla butiker måste ta emot euro?

Googlade runt lite utan resultat.

Har bara euro på mig och jag måste ner och handla snus.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Nej, med största sannolikhet tar de flesta inte Euro. Handlar du i turiststråken så är det dock större chans. Dra till Gamla stan och shoppa vettja.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Nej, med största sannolikhet tar de flesta inte Euro. Handlar du i turiststråken så är det dock större chans. Dra till Gamla stan och shoppa vettja.

Haha, inte pallar jag pallra mig ut på stan för att handla snus, då får det vara.

Hade det gått i kiosken nere på hörnet så hade det varit en annan historia.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Sluta snusa helt enkelt.:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Sluta snusa helt enkelt.:)

exakt, det gjorde jag för en månad sedan. nu slösar jag bort pengarna på mat/godis/läsk istället, så det har jag ju verkligen sparat pengar på :crazy:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Sluta snusa helt enkelt.:)

HÄDELSE!!


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

MFC
Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Zelaxe:

Sluta snusa helt enkelt.:)

HÄDELSE!!

jag gjorde det.. helt plötsligt hade jag råd att köpa en webcam, en elgura och lite annat shit.. helt fantastiskt vad cash man sparar.. saknar inte snuset men kommer alltid att vara en förespråkare för det, det var gott och drabbade ingen i omgivningen.. synd bara att jag var tvungen att lägga av.. (behövde cash just då).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ja jösses vad pengar ni sparar när ni går och köper annat.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Att snusa/röka är som att skjuta sej själv i skallen, fast med en otroligt långsam kula.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Att snusa/röka är som att skjuta sej själv i skallen, fast med en otroligt långsam kula.

Att göra fåniga liknelser med rökning/snusning är som att vara en otroligt naiv 12-åring.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Att snusa/röka är som att skjuta sej själv i skallen, fast med en otroligt långsam kula.

som i matrix, när kulan närmar sig så är det bara att ducka.. np.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

ja man kan göra det. Men då måste man betala lite mer. För att man inte betalar med kr


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av SgtKelly:

Att snusa/röka är som att skjuta sej själv i skallen, fast med en otroligt långsam kula.

Att göra fåniga liknelser med rökning/snusning är som att vara en otroligt naiv 12-åring.

Är väl inte helt och hållet fel, att snusa eller röka är inte hälsosamt på något vis.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av SgtKelly:

Att snusa/röka är som att skjuta sej själv i skallen, fast med en otroligt långsam kula.

Att göra fåniga liknelser med rökning/snusning är som att vara en otroligt naiv 12-åring.

Är väl inte helt och hållet fel, att snusa eller röka är inte hälsosamt på något vis.

Liksom tusen andra saker folk ägnar sig åt dagligen eller väldigt ofta. Så nej, det är inte fel. Det är bara naivt.

Medlem

Om det är rätt är det väl inte naivt?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Om det är rätt är det väl inte naivt?

Jo, det är det eftersom man så enkelspårigt kör sitt mantra att rökning och snusning är farligt. Som jag påpekade är tusen andra saker det också, men jag ser ingen som drar till med "att dricka läsk är som att sakta dra en fil över sina tänder" så fort läsk dyker upp i något sammanhang.
Det hela får en bara att tänka på grundskolebarn som skriver insändare om att rädda djuren, regnskogen eller "varför kan inte alla bara vara snälla mot varandra".

Medlem

Vadå mantra? Varenda kotta vet att snusning och rökning är dåligt. Naiv betyder att man är lättlurad, så det kan ju inte vara naivt att säga nåt som stämmer, eller?

Att dricka läsk må vara dåligt men inte direkt livshotande om man dricker för mycket.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Vadå mantra? Varenda kotta vet att snusning och rökning är dåligt. Naiv betyder att man är lättlurad, så det kan ju inte vara naivt att säga nåt som stämmer, eller?

Att dricka läsk må vara dåligt men inte direkt livshotande om man dricker för mycket.

Precis! Varenda kotte vet det. Alltså är det överflödigt att varenda gång cigaretter nämns klämma fram dessa krystade försök till att visa hur farligt tobak är. Däri ligger det naiva.

Jo, fetma är en av de största hälsoproblemen vi har i västvärlden. Läsk är en starkt bidragande faktor till den fetman. Vidare är syran och sockret i läsken också skadlig för dina tänder, om än att det inte är dödligt att bli av med sina naturliga tänder. O s v. Men nu ska vi inte diskutera kosthållning eller vilken konsumption som är sämst av alla dåliga saker folk sätter i sig.

Edit: Naiv betyder inte nödvändigtvis att man är lättlurad, men visst är det roligt att just rökning är något som folk verkligen har lyckats få in att det är farligt. Vi tackar socialstyrelsen för ett gott arbete. Så kanske lättlurad ändå...

Inaktiv

Nja, nu är det så att det är naivt att tro att man kommer leva länge trots rökning snusning.

Men å andra sidan hela livet är en enda lång resa mot döden, så att inte röka/snusa är som att skjuta sej själv i huvudet med en kul.

Fast då har kula bara hälften av hastigheten.

Å sen ska vi ta det lugnt med att skrika NAIIIVT så fort någon nämner en "inconvenient truth". Annars brukar det leda till personangrepp.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Nja, nu är det så att det är naivt att tro att man kommer leva länge trots rökning snusning.

jag har en granne som varit storrökare sen hon var 14, hon är en bra bit över 90 nu

citat för dem som envisas med att skylla den allt sämre folkhälsan enbart på nikotin: sila mygg och svälja kameler


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Den allt sämre folkhälsan skylls väl på fetman numera. Det är bara att folkhälsoinstitutet har inte förklarat för alla hur dåligt det är och därför kan inte alla så fort McD nämns skrika sig hesa över att en burgare inte är bättre än att svälja en handgranat.

Min Farfar var 95 när han dog och han rökte inte så du ser Hwergelmer.

En inconvenient truth är ju knappast något som alla redan vet. En inconvenient truth är att Al Gore själv för personligt bruk bränner av mer energi än 100 vanliga familjer. DET är en inconvenient truth det.
Det står på cigarettpaketen att man kommer att skada sig själv när man röker. T o m de amerikanska domstolarna anser ju att alla bör veta att det är skadligt i dagsläget. Den enda slutsatsen man kan dra då är att folk vill röka.
Men åter igen, jag ser ingen som står och pekar och vrålar "du kommer att bli en tjockis och dö i förtid (vad det nu är)" så fort någon står i kön på McD.

Medlem

Karma, lite research innan man kommer med sånna påståenden om Al Gore skulle nog varit på sin plats.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Avstängd

Jag kan inte för min del förstå varför folk utsätter sig för droger. Det är onyttigt/farligt, dyrt och i vägen. Jag bryr mig inte särskilt mycket om folk som snusar, (förutsatt att de inte slänger prillorna på golvet som folk på min skola gör), men folk som röker skadar andra genom att sprida ut stinkande rök, och alkohol skadar också andra. Det var en kille i Umeå som blev ihjälsparkad efter att ha sagt till några alkisar som stod och urinerade mot en vägg eller så.

Medlem

Nja andrahands rökning är inte så farligt som det ofta sägs att det är, man kommer nog inte få cancer iaf, men det luktar förjävligt (inte så roligt för folk med astma heller). Vill folk stinka ner sina hem får dom väl göra det men inte där annat folk vistas.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Karma, lite research innan man kommer med sånna påståenden om Al Gore skulle nog varit på sin plats.

Jag är väl medveten om deras svar på kritiken. Slutsatsen är att är du rik så får du använda hur mycket energi du vill. Låter bra det.

Medlem

Läste du jag länkade till? Ja han är rik så varför ska han inte spendera dom pengarna på att köpa miljövänlig energi?

Och så står det ju att han även använder sitt hem som sitt eget kontor och att hans fru även har sitt kontor där. Och att p.g.a det så har dom ett ganska stort säkerhetpådrag där. Så hans hus används till mycket mer än bara att bo i. Så det kan inte helt och hållet jämföras med ett vanligt hushålls energiåtgång.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av SgtKelly:

Nja, nu är det så att det är naivt att tro att man kommer leva länge trots rökning snusning.

jag har en granne som varit storrökare sen hon var 14, hon är en bra bit över 90 nu

citat för dem som envisas med att skylla den allt sämre folkhälsan enbart på nikotin: sila mygg och svälja kameler

Anekdotisk bevisföring

Medlem
Skrivet av m0rfar:
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av SgtKelly:

Nja, nu är det så att det är naivt att tro att man kommer leva länge trots rökning snusning.

jag har en granne som varit storrökare sen hon var 14, hon är en bra bit över 90 nu

citat för dem som envisas med att skylla den allt sämre folkhälsan enbart på nikotin: sila mygg och svälja kameler

Anekdotisk bevisföring

nej, jag gjorde mig bara lustig över att det faktiskt finns folk som tror att man dör när man är 40 om man röker.

men du kanske håller med SgtKelly om att det är omöjligt att leva länge om man röker?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Dr. Cox i scrubs:

"I have seen athletes drop dead at 30 and seen smokers live to be a hundred"

Medlem

Nej, självklart är det inte omöjligt, men sannolikheten minskar

12
Skriv svar