Robot
Mirror's Edge

För första gången på länge har Dice lämnat sin säkra tillvaro i Battlefield-serien och de gör det med Mirror's Edge - ett spel som dragit många intresserade blickar till sig. Att följa upp en kassako är givetvis ingen lätt uppgift och även om Dice inte når ända fram den här gången så råder det ingen tvekan om att de är något stort på spåren.


Medlem
Provsprunget - Mirror's Edge

klent betyg!

Medlem

Betyget stämmer ganska bra tycker jag. Klart köpbart, underhållande i viss mån, men inte en av de starkare ljusen i min spelsamling.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Klent spel? Kommer det till PC?


signatur

a"C"RED -

Medlem

Klart ett spel som verkar sticka ut, men det verkar inte vara någon riktig höjdare. Kan tänka mig att det är en riktig "woow"-känska när man först sätter igång men att det lägger sig och tonas ut till något alldagligt mot spelets slut.

Blir till att testa det till PC och se.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Inte förvånad över betyget då det faktiskt känns som att DICE bara doppar ner tån i vattnet, då de kommer fram till att det får ett varmt mottagande med konceptet så tror jag att uppföljarna har GOTY potential.

Medlem

Efter att ha testat det i någon timme så kan jag bara säga... det är inget för mig iallafall. Men trots det så är det iallafall riktigt kul att Dice har vågat stick ut lite mer ifrån mängden o satsat på ett lite annorlunda koncept.

Medlem

En av troféerna går alltså ut på att spela igenom hela spelet på en dryg timme? Oj det var verkligen inte långt. Förstår att det drar ner för ett fullpris-spel.

Tyckte demot var bra och hade en skön stämning men har just köpt flera andra tunga titlar. Detta får vänta till ev. reahylla.

Flakmonkey
Skrivet av Frux:

En av troféerna går alltså ut på att spela igenom hela spelet på en dryg timme? Oj det var verkligen inte långt. Förstår att det drar ner för ett fullpris-spel.

Tyckte demot var bra och hade en skön stämning men har just köpt flera andra tunga titlar. Detta får vänta till ev. reahylla.

Mja, det är en trofé för varje kapitel och de ska klaras ut på en viss tid... Slår du ihop de här tiderna för varje kapitel så blir det 75 minuter

Medlem

gillade starkt demot!
helt oroligt kul att kunna hoppa runt <3
precis som i UT2k3, fast utan RL :>

gillar det skarpt! röra sig fort och hoppande, helt underbart område!
imo är det en starkt 4 av 5 i skalan av betyg.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Frux:

En av troféerna går alltså ut på att spela igenom hela spelet på en dryg timme? Oj det var verkligen inte långt. Förstår att det drar ner för ett fullpris-spel.

Tyckte demot var bra och hade en skön stämning men har just köpt flera andra tunga titlar. Detta får vänta till ev. reahylla.

Mja, det är en trofé för varje kapitel och de ska klaras ut på en viss tid... Slår du ihop de här tiderna för varje kapitel så blir det 75 minuter

... Borde förövrigt tilläggas att klara ett kapitel på kvalificerings tiden är ganska svårt, oftast i alla fall. Gäller o veta exakt var man ska och exakt hur man ska ta sig ditt, vilket är ganska mycket trial 'n error. Med andra ord så tar det långt mer än 75 minuter för att lyckas klara det i speedrun läget.

Time trial läget var mycket roligare än jag hade förväntat mig, otroligt tillfredsställande att få 3 stjärnor (även om detta är ganska lätt på vissa banor).

Medlem

Har även jag lagt ner 2 timmar på spelet, men det blir rätt snabbt repetativt, de lyckas inte hålla det intressant efter att man lärt sig kontrollerna imho.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Det som var roligast i spelet enligt mig var när jag inte blev jagad av poliser. Hur ska jag kunna utforska banorna och försöka göra snygga hopp när jag har ett gäng SWAT bakom mig som pepprar mig full med bly? Blev automatiskt att jag sprang mot det som var rött, hela tiden och varje gång jag blev jagad. Inte så roligt.

Time trial är däremot riktigt skoj! Önskar att det var fler banor utan polis i "riktiga" spelet. Speedrun är okej, men som tidigare nämnt är det svårt att hitta snabbare vägar då poliserna dödar dig så enkelt.

Några irritationsmoment finns det tyvärr. Att slåss var inte så roligt, en misslyckad disarm och du är körd. Poliser överallt, inte heller så jätteroligt. Jag vill utforska banorna! Det är därför jag tycker om time trial så mycket - inga poliser, bara jag, min hjärna, och en viss tid som ska klås (tittar inte heller på andras ghosts, det roliga är ju att komma på den snabbaste vägen själv).

EDIT: En fyra är det i varje fall värt tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

gillade starkt demot!
helt oroligt kul att kunna hoppa runt <3
precis som i UT2k3, fast utan RL :>

gillar det skarpt! röra sig fort och hoppande, helt underbart område!
imo är det en starkt 4 av 5 i skalan av betyg.

Trodde du bara spelade på PC?...

Skägg.
10 Chambers

Vart är banverktyget, att låta användare skapa innehåll måste ju vara ett av de smartare dragen när utveckling kostar så mycket pengar. Vart är racingläget där du tävlar mot andra i realtid, tänk Trackmania fast till fots.

Längre story och med gediget flerspelarläge och del två i denna trilogi kommer att rocka. Eller är det försent då?


signatur
Medlem

Banverktyget kommer i någon av uppföljarna. ska bli en trilogi säger DICE.

Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Frux:

En av troféerna går alltså ut på att spela igenom hela spelet på en dryg timme? Oj det var verkligen inte långt. Förstår att det drar ner för ett fullpris-spel.

Tyckte demot var bra och hade en skön stämning men har just köpt flera andra tunga titlar. Detta får vänta till ev. reahylla.

Mja, det är en trofé för varje kapitel och de ska klaras ut på en viss tid... Slår du ihop de här tiderna för varje kapitel så blir det 75 minuter

... Borde förövrigt tilläggas att klara ett kapitel på kvalificerings tiden är ganska svårt, oftast i alla fall. Gäller o veta exakt var man ska och exakt hur man ska ta sig ditt, vilket är ganska mycket trial 'n error. Med andra ord så tar det långt mer än 75 minuter för att lyckas klara det i speedrun läget.

Time trial läget var mycket roligare än jag hade förväntat mig, otroligt tillfredsställande att få 3 stjärnor (även om detta är ganska lätt på vissa banor).

Tiden inkluderar inte cutscenes heller.

Medlem

Än så länge är Mirror's Edge roligt, fast som skribenten påpekar finns det ju faktiskt nackdelar med det också. Striderna är faktiskt frustrerande fast man kan faktiskt oftast springa ifrån fienderna också.

However, av någon anledning lyckas jag alltid trycka på R1 (spelar på PS3:an) när jag vill attackera, men den knappen används för att vända sig 180 grader. R2 används för attackera istället i detta spel.

Det största misstaget de gjorde var att inte lägga in någon bra multiplayer-funktion. Trist.

Medlem

Räknade med att det här skulle bli åtminstone en 4, men vad man fick döma av demon så är det nog allt en 3a... Synd. Kanske säljer bra och låter de jobba mer med nästa.

Fann kontrollen lite svår till början, ovant att använda axelknapparna till sådan majoritet.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag har aldrig förstått vad som är så jävla bra med det här spelet? Att springa omkring och hoppa och fly ifrån fienden? Kanske roligt första 2 timmarna men sen blir det nog väääldigt enformigt.

Nej fy fan, detta skulle jag kunna tänka mig att hyra för 40kr för 2 dygn eller något. Aldrig köpa. Usch! Detta spelet bleknar i jämförelse med en massa andra spel som kommer.

Man kan inte köpa allt och ha tid med allt dessutom.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Hade höga förväntningar av ME. Jag gillade verkligen de trailers som släppts under de senaste månaderna, allt från den mysiga stämningen, sköna flytet i spelandet och den underbara musiken. Jag vet inte vaför men jag förväntade mig något nyskapande och intressant i samma anda som Portels hade när det kom (givetvis inte samma typ av spel). Demot gav bara mersmak och även om det kom många andra stora titlar i höst så var det baram ME som jag verkligen sett fram emot. Tyvärr levde det inte upp till dom höga förväntningarna men det är ändå ett jättebra spel. Spelet har en tunn story och man tappar känslan och anledningen till vaför man hoppar och skuttar runt, vilket mål man igentligen har under varje uppdrag/kapitel. Mer sneak och undvika fienden än att slåss, mycket för att kontrollerna under fighterna är stela och rent sagt kassa. Kanske är det bara jag som tappade bort mig under vissa uppdrag, speciellt när man har en arme av skjutglada poliser efter sig, hur som helst tycker jag bandesignen kunde vara lite bättre och ge fler alternativa "rutter" till uppdrags målet. Hur som helst, ett bra spel och en schyst recension.

Medlem

bästa spelet jag spelat på typ 25 år och ni ger det 3

fy fz.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag har aldrig förstått vad som är så jävla bra med det här spelet? Att springa omkring och hoppa och fly ifrån fienden? Kanske roligt första 2 timmarna men sen blir det nog väääldigt enformigt.

Ungefär som att springa omkring och döda allt på precis sammasätt i 8 timmar? oh wait...

Medlem

Påminner lite om Assassins Creed tycker jag. Inget spel man spelar i mer än 10-20 timmar totalt.
Får prova det iaf, se om man fastnar för det eller inte!
Finns det coop så kan jag tänka mig att det skulle vara rätt skojsigt.

Medlem

inge fy här....FZ kan man lita på....avaktar på Pc demo om det nu dyker upp....

Medlem

Jag gillar det i alla fall men så sant, för kort.

Medlem

Fan vad chockad jag blev över betyget 3 av 5 när demot att hyllats så. Har själv ingen konsol så får snällt vänta på PC-demot. Jag vägrar inse att det kommer vara annat än kick ass.

Medlem

Har spelat igenom det på normal, och håller nu på att spela igenom det på easy. Ska spela igenom det på hard också.

På ett ställe (tror det är chapter 7 eller 8 ) fick jag känslan jag får vid höga höjder. Paniken infanns sig nästan på en gång, då man mötte polisen som jagade en hela tiden.

Riktigt kul spel är det.

Medlem

Shit vad snål du är med betyget Simon. Det fanns ju inte så mycket att klaga på i förhållade till andra spel som har fått fyror och femor.


signatur

The only thing worse than dead people is dead people who are living

Flakmonkey
Skrivet av Haptik:

Shit vad snål du är med betyget Simon. Det fanns ju inte så mycket att klaga på i förhållade till andra spel som har fått fyror och femor.

Tja, jag kan ju inte tala för vad andra sätter för betyg, men en fyra innebär att det är ett "Säkert köp" och det är det i min mening inte. Varför ska jag inte gå in på en gång till, det står klart och tydligt i recensionen.

Sen så vill jag också påpeka att jag sätter betyg under protest. Jag tycker att de är en väldigt enkelt och på tok för dåligt sätt att säga vad man tycker om ett spel. Jag hade hellre bara lämnat ifrån mig texten med plus/minus och låtit det vara där. Det är mest rättvist mot alla parter, men det känns ju inte som om "vi" i spelvärlden är riktigt redo för det - det tycks ju vara det enda folk skriker efter.

123
Skriv svar