Dags att återuppväcka bloggen igen, antar jag

Avstängd
Dags att återuppväcka bloggen igen, antar jag

Härmed förklarar jag min blogg officiellt återuppväckt. Efter att ha att läst @Mikaelhs blogginlägg om abort reagerade jag med att skriva ett eget blogginlägg, något jag inte gjort sedan påsken 2008, tror jag. Sedan blev jag mer sugen, bloggnyheten gjorde mig inte mindre sugen, heller. Jag har nämligen tänkt på det på sistone, att det är bra att ha både en blogg och Twitter. Senast blev jag less på att påbörja men inte avsluta en massa blogginlägg. Jag kom fram till att bloggen ofta kräver lite längre inlägg än Twitter gör, men å andra sidan så kräver Twitter att jag snuttifierar nästan alla inlägg jag vill skriva -- vilket både är bra och dåligt. En fördel är att det inte blir lika jobbigt att läsa för andra, samt att jag får träna mig i att uttrycka mig i korthet, men nackdelen är att jag ofta känner att jag inte kan uttrycka mig riktigt som jag vill. Därför har jag nu tagit beslutet att återuppliva bloggen och använda både den och Twitter samtidigt.

Släng bort gravstenen och sorgekläderna, plocka fram tårtan och partyhattarna! Nu är det dags att fira!

#blogg

Medlem
Dags att återuppväcka bloggen igen, antar jag

Trevligt att höra! Välkommen tillbaka då:)

1
Skriv svar