Kolla in New Xbox Experience-introt

Robot
Medlem
Kolla in New Xbox Experience-introt

Tycker att det ser bra ut
Har hört att man kan stänga av den. Längtar tills på onsdag

Medlem

Synd att man bara har 20gb-hårddisken. 5-6gb äts upp av krysslådans egna systemfiler, och räknar man med nerladdat extramatieral och spel så har jag bara drygt 12gb ledigt. Det räcker knappt för två spel

Medlem

det var nice, men hoppas bara man inte behöver se den varje gång


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

1 dag kvar! :D:D

Medlem

Skitsamma med allt annat lullull, att kunna slippa jetmotorn till DVD spelare och minska laddtider överglänser precis allt annat!

Som sagt 20gb är i minsta laget men kan jag ha 1 spel i taget inlagt istället för på skiva är jag mer än nöjd.

Inaktiv

jag fattar inte var all min plats på boxen tagit vägen. Jag har 2 demo och kanske 3-4 trailers och nu har jag bara 1gb kvar :/


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Alla sparfiler tar upp plats också. Har man många sparfiler försvinner utrymmet fort.

Introt ser riktigt bra ut. Nu kanske man slipper se dett fula introt som finns idag.

Medlem

om man installerar ett spel och sen raderar spelet finns save filerna kvar? så man kan på så sätt installera spel som man vet man kommer typ att spela ofta och sen av installera så man kan bytta spel.

Medlem

xbox.com är nere för underhåll. Undra om det kan ha med den nya uppdateringen att göra.

Vet någon vilken tid den 19 nov uppdateringen kommer bli tillgänglig för nerladdning?

Medlem
Skrivet av Angelino:

det var nice, men hoppas bara man inte behöver se den varje gång

Du kommer bara behöva se den första gången du startar krysslådan.

Medlem

Fantastiskt snyggt måste jag säga, bland det snyggaste jag sett under en väldigt lång tid. Otroligt kreativt

10/10!


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Coolt, men är det krångligt o flytta över allt från hårddisken om man köper större??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av warrior:

om man installerar ett spel och sen raderar spelet finns save filerna kvar? så man kan på så sätt installera spel som man vet man kommer typ att spela ofta och sen av installera så man kan bytta spel.

Det borde dom väl göra. Har inte NXE själv än men skulle det inte funka så är det rätt värdelöst.

Medlem
Skrivet av warrior:

om man installerar ett spel och sen raderar spelet finns save filerna kvar? så man kan på så sätt installera spel som man vet man kommer typ att spela ofta och sen av installera så man kan bytta spel.

Du rederar ju bara den installerade kopian av spelet, inte spar filerna.

Medlem
Skrivet av mr speed:

Coolt, men är det krångligt o flytta över allt från hårddisken om man köper större??

Nej, man får en kabel med i 120gbspaketet och instruktioner för hur man överför allting. Tar lite olika tid beroende på hur mkt du har på disken.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av MarwinElMaco:

Skitsamma med allt annat lullull, att kunna slippa jetmotorn till DVD spelare och minska laddtider överglänser precis allt annat!

Som sagt 20gb är i minsta laget men kan jag ha 1 spel i taget inlagt istället för på skiva är jag mer än nöjd.

Kan folk skippa det där jetmotordravlet, eller har folk aldrig hört en jetmotor?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Kan folk skippa det där jetmotordravlet, eller har folk aldrig hört en jetmotor?

Har du aldrig hört en 360?;) Skämt åsido så har jag aldrig stört mig på ljudnivån på min 360, iaf inte förrän jag började lira Fable 2 då den helt plötsligt låter så att det räcker och blir över, vet inte varför den gör så, den är tyst när jag spelar andra spel...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Kan folk skippa det där jetmotordravlet, eller har folk aldrig hört en jetmotor?

Tror du på allvar att det var en bokstavlig jämförelse?

360n låter för jävligt - även utan DVD snurrandes. Sen om man stör sig eller ej är individuellt. Men det går inte att förneka att det är en högljudd maskin. Med installationsmöjligheter slipper man i alla fall det värsta.


signatur
Medlem

Som sagts tidigare i tråden, den dära filmen får man bara första gången man bootar om efter NXE installation.

Sen går det tillbaka till samma gamla tråkiga Xboll som flyger in på skärmen.

Och angående ljudnivån... man vänjer sig rätt snabbt vid tystnaden från DVD:n och stör sig på fläktarna istället men dom e ju iaf lättare o överrösta utan o behöva pumpa upp volymen till 11


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Precis, så jäkligt låter den ju inte om man nu ska ta det precis bokstavligt. Men tystlåten är den inte och ju mindre lådan låter desto nöjdare blir jag och troligtvis många andra. Hoppas MS och dom andra konsoltillverkarna tänker på det till nästa generation.

Medlem

Nu var xbox.com uppe igen. var in under editera profil.
Till höger så fanns en skuggfigur av en avatar, så något har dom uppdaterat iaf.

Är det någon som vet när uppdateringen kommer på xbox live inatt, här i sverige?

Medlem

NXE har man ju haft länge :)...Tror jag haft den i typ 2-3 veckor...Coolt att installera spel, jag måste fan sätta örat mot min Elite för att höra att den låter. Tyst som en mus.

Texturerna som poppar upp i olika spel, mest spel som använder UE3 motorn, det är totalt bortblåst. GOW, GOW2, Mass Effect Brothers in arms. Det är dom spelen jag prövat, laddningstiderna blir supersnabba, inga jobbiga texturer som poppar fram samt en super tyst maskin. Det är nog den bästa uppdateringen på länge...

Samt nya färgval när du har HDMI kabel, nya upplösningar då du kör på VGA-kabel. Coolt och användbart är också att man kan starta partyn på upp till 8 spelare och snacka med micken, samt att ljudet i mick högtalarna är drastiskt förbättrade.

Ja, imorgon får ni också pröva...NXE är helt jävla awesome!!

Fast ännu bättre i staterna, dom får ju netflix...vill också hyra HD filmer på min box... :(.

Btw, jag fick pröva nxe pga att jag anmälde mig på majornelsons hemsida...

Inaktiv

Låter intressant. Om man ska införskaffa sig ett 360 snart.


signatur

synden FX - Graphic design

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

NXE har man ju haft länge :)...Tror jag haft den i typ 2-3 veckor...Coolt att installera spel, jag måste fan sätta örat mot min Elite för att höra att den låter. Tyst som en mus.

Texturerna som poppar upp i olika spel, mest spel som använder UE3 motorn, det är totalt bortblåst. GOW, GOW2, Mass Effect Brothers in arms. Det är dom spelen jag prövat, laddningstiderna blir supersnabba, inga jobbiga texturer som poppar fram samt en super tyst maskin. Det är nog den bästa uppdateringen på länge...

Samt nya färgval när du har HDMI kabel, nya upplösningar då du kör på VGA-kabel. Coolt och användbart är också att man kan starta partyn på upp till 8 spelare och snacka med micken, samt att ljudet i mick högtalarna är drastiskt förbättrade.

Ja, imorgon får ni också pröva...NXE är helt jävla awesome!!

Fast ännu bättre i staterna, dom får ju netflix...vill också hyra HD filmer på min box... :(.

Btw, jag fick pröva nxe pga att jag anmälde mig på majornelsons hemsida...

Låter kanon, särskilt det om mickarna och att man kan "partychatta". Kommer bli en intressant dag imorn.


signatur

I fart in your general direction

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Dumlen:

Kan folk skippa det där jetmotordravlet, eller har folk aldrig hört en jetmotor?

Har du aldrig hört en 360?;) Skämt åsido så har jag aldrig stört mig på ljudnivån på min 360, iaf inte förrän jag började lira Fable 2 då den helt plötsligt låter så att det räcker och blir över, vet inte varför den gör så, den är tyst när jag spelar andra spel...

Om du bara införskaffade en hemmabio


signatur

I fart in your general direction

Medlem

woohoo självklart har man förberett sig och införskaffat en 120 gb! imorrn då jävlar!

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av MarwinElMaco:

Skitsamma med allt annat lullull, att kunna slippa jetmotorn till DVD spelare och minska laddtider överglänser precis allt annat!

Som sagt 20gb är i minsta laget men kan jag ha 1 spel i taget inlagt istället för på skiva är jag mer än nöjd.

Kan folk skippa det där jetmotordravlet, eller har folk aldrig hört en jetmotor?

De som är väldigt ljudkänsliga och inte har något ljud på tv/stereo klagar sådär. ^^

Medlem

Men för i h*e!
Loggade in Live nu men hittade - INGENTING!!!
nooOOOoO

Vill ju testa NXE nu!
F*n också... :((

Någon annan (förutom Elit-mannen) som fått sin 360 att uppdatera sig själv? Eller måste jag forcera den? 3,5 tums diskett forcerat in i HDMI porten? =((

Medlem

Ryktet säger att uppdateringen kommer vid 9-10 tiden (nu på förmiddagen såklart), så det är bara att logga in lite då och då
Testade precis (kl 08:25). Inget nytt ännu.
Riktigt spänd på om det ska bli bra eller barnsligt.
Känns lite som om det kommer bli bättre och mer "anpassat för nytillkomna xbox gamers".

12
Skriv svar