Ensemble-utvecklare pratar om nedläggningen

Robot
Medlem
Ensemble-utvecklare pratar om nedläggningen

hur roligt kan det vara att veta att så fort spelet är klart är man utan jobb?

Medlem
Skrivet av aakerlind:

hur roligt kan det vara att veta att så fort spelet är klart är man utan jobb?

Antagligen känns det förjävligt, men är man professionell avslutar man den uppgift man har blivit tilldelad.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Eller så ger man svinen vad de förtjänar och gör ett riktigt buggigt och opatchbart spel

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Eller så ger man svinen vad de förtjänar och gör ett riktigt buggigt och opatchbart spel

agree.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är i alla lägen bäst att göra det proffsigt när man vet att man sitter löst efteråt. Om spelet blir bra blir man attraktivare på marknaden och har antagligen lättare att få nytt jobb. Dessutom måste man ju avsluta en stor spelstudios undergång med en smäll.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

"Han nämner också att Microsoft har en del planer för Age of Empires-serien. "
Hmm...

Hoppas att de gör något bra denna gången, trean var inget vidare.


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Inaktiv

Ensemble <3

Såklart att spelet kommer vara färdigt när det släpps.. jag fattar inte varför folket klagar?

När vår generation ska få jobb finns det ju inga heller? :S

Man ska vara glad att man har något jobb och att man tjänar fullt ut.

Väntar gärna på ett till Age of Empires 2

Pansarknekt

All hail, its from the allmighty Megasoft!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Skulle vara trevligt att få en kommentar från microsoft varför de ville stänga Ensemble!

Medlem

Sjukt att stänga en studio som ändå gjort så bra spel, Age of Empire III är ren kvalitet rakt igenom, ett av de bäst producerade strategispelen jag spelat tror jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Även om jag aldrig riktigt fastnat för deras spel så var det tråkigt att höra...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Age III är så sjukt skönt att lira lan.. Kommer ihåg när jag var 11 och spelare Age I , satt flera timma i sträck med demot och byggde upp städer ^^ Ville inte att demot skulle ta slut så jag deffade bara, gick inte till attack hehe. tror det är därför jag spelar back idag ^^

Inaktiv

Nej !


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Om Microsoft har planer för Age of empires serien så tycker jag att Esembles studios ska vara kvar. Får nån annan utvecklare ta hand om Age of empires spelen så anar jag att dom blir dåliga.

Skärpning Microsoft!!!!

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Eller så ger man svinen vad de förtjänar och gör ett riktigt buggigt och opatchbart spel

Så man inte får jobb igen inom spelbranschen?

Som Benjamin Guggenheim sa,

"We are dressed in our best and are prepared to go down as gentlemen"

Inaktiv

Äsch, det var tråkiga nyheter Antar att det krossar alla möjligheter att få se en uppföljare till Age of Mythology.

NEEEJ! inte Ensemble jag har haft grymt kul med Age 2 var miit första spel och en gammal favorit, fast 3an var väl inte någon succe precis, men ändå gör ett age 4 innan ni slutar iallafall, snälla? Förbaskade impotenta microsoft!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Jokkocze:

Eller så ger man svinen vad de förtjänar och gör ett riktigt buggigt och opatchbart spel

agree.

JÄVLA MOCROSOFT!! BOJKOTTA Xbox360, Wii äger!!!! Skoja bara, synd, att dom slutar, age of empire serien var jävligt bra. jag hadde hoppas att dom hade gjort "age of empire 4 World war1"

Medlem

som sagt skulle det va mycket intressant att få motiveringen till att lägga ner en så bra och och kompetent spelstudio som ensemble studios med tanke på all cash dom har dragit in med AoE
serien.
Känns lite som sista uppdraget för leone maffian i gta 3 så att säga.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv
Skrivet av SWE|OggE:

"Han nämner också att Microsoft har en del planer för Age of Empires-serien. "
Hmm...

Hoppas att de gör något bra denna gången, trean var inget vidare.

Men de kommer ju ge ut serien till ett annat skit företag, som inte vet någonting om det för att SPARA pengar.

Age of Empires är ju populärt på grund av att det är så bra gjort. Dö M$!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

ea har väll lagt något mastodontbud på serien eller nåt liknande


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Bomba M$


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Age of Empirers utan Ensembles, vågar inte föreställa mig det!

Hela jävla RTS-Genren går i graven nu tsm med Ensembles!

1
Skriv svar