Andar/spöken tror ni på det?

Inaktiv
Andar/spöken tror ni på det?

En tråd för diskusioner om endast en sak: Andar/spöken, något som har förbluffat människan i alla tider.
Posta historier,bilder,sidor och videos. Allt som kan öppna andras intresse för det andliga. Personligen så tror jag på att andar finns och jag tror även på att de kan fastna I någon sorts mellanvärld. Det som har facinerat min mest är det som fångades på övervakningskameran på Hamton Court 2003. Det har även varit iaktagelser av andar vid Phuket, efter tsunamin.

Mer om det här!

Poltergeist i någons hem: http://www.youtube.com/watch?v=Hi0da8v_dk0&feature=PlayList&p...

Från Hamton Courts filmkamera, dock dåligt redigerat: http://www.youtube.com/watch?v=g03KB9tsuac&feature=PlayList&p...

Spökbil: http://www.youtube.com/watch?v=CO9Ve03s41w&feature=PlayList&p...

EVP: http://www.youtube.com/watch?v=RnukY0kVvZg&feature=PlayList&p...

Barton Mansion: (inte så pålitlig fakta enligt mig)
Det är dock väldigt svårt att dömma vilka iaktagelser som är falska eller sanna av dem som finns ute på nätet eftersom det finns miljontals förfalskade. aja sidan: http://www.bartonmansion.com/video_2.html

Min information om Hampton Court ser ut så här:

- Det hände på natten.
- Ingen av personalen jobbade.
- Folk har klagat på att en brand dörr som skall vara låst öppnas.
- En kvinna/man i 1500-tals kläder ploppar upp i övervaknings kameran.
- Mannen/kvinnen () öppnar den utan problem.
- Efter frågade personalen ut alla som jobbade där om det var nåt slags ''skämt''.
- Ingen visste något om detta.
- Det var ingen som gick ut, eller in på övervakningskamerorna.

Jag tror att det är Catherine Howard eftersom hon var hans fru. För övrigt byggdes slottet av Henry WIII s lordkansler. Om man tittar på videon så ser man att hennes andsikte är en ''vit ihålighet'' - det är svart med en luva på. Catherine Howard avrättades 1542, då hon halshögs.

Aftonbladets artikel om Hampton Court
''Första bilden på ett spöke''. Lite ouppdaterade kanske.:
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,408177,00.html

Några sidor.

ghostpix: http://www.ghostpix.com/

JK cinema: http://www.jkcinema.com/gamesmov.asp?type=5
Ghost voices: http://www.ghost-voices.com/

Diskutera vidare. Har ni varit med om något? Har någon som ni känner varit det?

För er som vill se om det finns några iaktagelser I närheten av er gå in på denna länk: http://web.telia.com/~u45402488/ghost.html


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Alla vet att spöken finns, har ni inte sett Casper FFS?!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har alltid undrat hur det kommer sig att varje bild, film och ljudupptagning som påstås vara ett spöke alltid är av usel kvalite?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Nej.
Det som ska få mig att tro på det är att jag själv ska se något. Andra som berättar om det har jag väldigt svårt att tro på.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Det spökar i mitt hus faktis, men det känns bara lite småroligt

Har varit med om enormt skumma saker genom åren fast det är ingen fara för det är snälla spöken.

Medlem

när jag sett det med egna ögon kommer jag tro på det, kanske

förresten, är detta femte, sjätte eller sjunde tråden med samma ämne?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Nej.
Det som ska få mig att tro på det är att jag själv ska se något. Andra som berättar om det har jag väldigt svårt att tro på.

Agreed.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

jag tror inte på spöken och om jag ska vara ärlig kan jag inte fatta hur någon kan tro på det. Visst finns det blder med en person som får med en fot på flicka som levde 105 f kr. Men ärligt, finns det något bevis för att spöken finns?

Och även om det inte finns fastställande bevis att spöken INTE finns så undrar jag bara varför när det endast gäller gudar, andar, spöken och monster, ska man helt plötsligt gå efter att det inte finns bevis att det INTE finns.

Medlem

Tror på spöken lika mycket som jag tror på andra fantasifulla väsen som gud, troll, drakar, vättar, älvor och flygande fjällgrisar.

Men jag ändrar mig gärna så fort jag ser något utav dom med mina egna ögon.

Inaktiv

Hur kan något eller någon som inte längre har en fysisk existens göra fysiska aktiviteter?

Spökfilmer är alltid inspelade med dålig kvalité och man får aldrig överblick över händelsen. Ta t. ex den första filmen du postat, han står liksom och hyperventilerar, vilket är otroligt om man skulle vara rädd på riktigt. När jag blir rädd på riktigt så börjar jag inte låta som ett jävla vindkraftverk i alla fall.

Att folk som påstår sig ha råkat ut för spöken på natten är inte heller så konstigt, vaknar man mitt i natten ska man veta att det 1) är mörkt, man ser inget 2) hjärnan är knappt vaken och man kan således inte koppla det som hänt.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Hur kan något eller någon som inte längre har en fysisk existens göra fysiska aktiviteter?

precis

Medlem

Gud, rymdvarelser, spöken, psykiska krafter, odjur i skogen... att folk orkar :dead:


signatur

yolo

Medlem

"Scientists have proven that the sasquatch he is real
Take a look at the plaster cast of his foot now you know he's real
Listen real close to the audio tape not human now you know he's real
Couldn't be a man in gorilla suit no fuckin' way now you know he's real
Real real real-real real real really-real real"

Tenacious D - Sasquatch


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Hur kan något eller någon som inte längre har en fysisk existens göra fysiska aktiviteter?

Så du påstår att olika kraftfält såsom magnetisk dragningskraft, statisk elektricitet med mera inte kan påverka den materiella världen?

Jag tror att det mesta som folk ser som spöken är synvillor som framstått på ett eller annat sätt, t ex dimma, solreflexer, skuggor etc och de gånger som saker har rört på sig beror på det jag skrev ovan - olika kraftfält och olika urladdningar av energi. Det är dock inte sagt att spöken/andar inte finns, precis som jag inte säger att det gör det.

Det är svårt att avgöra eftersom det varken går att bevisa eller motbevisa. Om nu videoupptagningar inte räcker som bevis, så blir det svårt att få fram bevis - eftersom att vittnens berättelser inte heller räcker. Det blir lite som religion, antingen tror man på det eller också inte. Det är dock ett intressant fenomen.

// edit

Stavning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kritiken mot videoklippen osv är väl främst att det alltid av nån anledning är kass kvalite.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jao, men vem tar med sig en kamera a lá filmstudio när man går ut på stan eller skall pyssla med ett hobbyprojekt? Sannolikheten för att ngn med riktigt bra kamera skall vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt för att fånga ev spöken är därför tyvärr ganska liten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mjo men dagens kameror är rätt bra, även bilder och filmer tagna med lite äldra kameror så är det lite konstigt att allt blir suddigt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Kanske det beror på att den som ser ett spöke blir rätt och darrar på handen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Njao, på varje bild och film som någonsin tagits?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Nej, det är det nog inte. Men att en del har darr på handen och de flesta har dålig kvalle på kameran kanske.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spöken och andar finns självklart. Det kan man inte förneka - även om man vill.

Vad dessa spöken och andar är kan man ju spekulera i - men jag tror att det är demoner som vill skrämma/förvirra människor.

Så TVs "form" av andar tror jag absolut inte på.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Spöken och andar finns självklart. Det kan man inte förneka - även om man vill.

Vad dessa spöken och andar är kan man ju spekulera i - men jag tror att det är demoner som vill skrämma/förvirra människor.

Så TVs "form" av andar tror jag absolut inte på.

Närmare 30 st av oss som röstat har precis förnekat att dom finns, just för att vi vill. Så jag tror faktiskt att det går ganska bra.

Inaktiv

hihihihihihahhaha

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Så du påstår att olika kraftfält såsom magnetisk dragningskraft, statisk elektricitet med mera inte kan påverka den materiella världen?

Jodå. Fast magnetism och elektricitet består av en jäkla massa elektroner som far runt. Och elektroner har en fysisk existens (både massa + laddning).
Sen skulle jag bra gärna vilja se den magnetiska kraft som lyckas öppna en trädörr.

Citat:

Jag tror att det mesta som folk ser som spöken är synvillor som framstått på ett eller annat sätt, t ex dimma, solreflexer, skuggor etc och de gånger som saker har rört på sig beror på det jag skrev ovan - olika kraftfält och olika urladdningar av energi. Det är dock inte sagt att spöken/andar inte finns, precis som jag inte säger att det gör det.

Så länge det varken finns tillfredsställande bevis eller vetenskapliga dokument på paranormal aktivitet väljer jag heller att inte tro på det. Men precis som du säger, "konstiga" saker har alltid en förklaring i naturen.

Citat:

Det är svårt att avgöra eftersom det varken går att bevisa eller motbevisa. Om nu videoupptagningar inte räcker som bevis, så blir det svårt att få fram bevis - eftersom att vittnens berättelser inte heller räcker. Det blir lite som religion, antingen tror man på det eller också inte. Det är dock ett intressant fenomen.

// edit

Stavning.

Fenomenet blir intressant för mig dagen jag råkar ut för något konstigt, om jag gör det.

Att spökhistorier och dylikt numera är kult gör det inte hela mer troligt. Vad säger du, ska du och jag resa till Hampton Court och se om det är något spöke som vill inleda en konversation med oss så att vi kan reda ut det här en gång för alla?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Hehe, tja varför inte? Synd att man inte har tid. Skicka ett PM till mig till sommaren, så kan vi kan ta en tripp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Spöken och andar finns självklart. Det kan man inte förneka - även om man vill.

Vad dessa spöken och andar är kan man ju spekulera i - men jag tror att det är demoner som vill skrämma/förvirra människor.

hur kan du ens säga att andar och spöken självklart finns?
Jag FÖRNEKAR och är själv SÄKER på att andar och spöken inte finns, andar och spöken är allt vad motsatsen till fysikens lagar heter, jag kan ändra min uppfattning om det är någon här som kan visa ett riktigt, ordentligt bevis på att spöken finns, men det är ingen som kan.

Och till andra som har sett spöken, hjärnan ser vad den vill, även om det finns eller inte, det kallas hallucination, man behöver inte vara hög för att hallucinera, varför ser man bara spöken på natten tex? För att man har lärt sig att spöken visar sig på natten, om man är rädd eller precis vaknat så kan man se saker som inte finns.
Det är vad jag tror.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Spöken och andar finns självklart. Det kan man inte förneka - även om man vill.

Vad dessa spöken och andar är kan man ju spekulera i - men jag tror att det är demoner som vill skrämma/förvirra människor.

Så TVs "form" av andar tror jag absolut inte på.

De "andar" man brukar se på TV ÄR ju just demoner och sånt skit...

Personligen förnekar jag alla former av spöken och andar (och demoner), tror inte ett skit på nått av det och anser att samtliga berättelser om spöken och liknande antingen är ens egen sinnen som spelar ett spratt eller rent skitsnack som folk drar för att verka lite speciella, söka umgänge eller bara önska lite extra uppmärksamhet.

Respektera min åsikt eller dööööö!!!!! :evil:

(ta mig inte på allvar, ingen annan gör )


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

ja självfallet


signatur

Meep!

Medlem

Nej, och det är av samma skäl jag inte tror på diverse religioner.

Medlem

svar nej


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar