Extreme Winter Sports

Medlem
Extreme Winter Sports

För en tid sen så kom jag och min fru in på en extrem vintersport. Idag när vi tittat på James Bond (Ur dödlig synvinkel) så kom vi in på det igen.

Sporten utövas på följande sätt:
Man börjar med bastu som är upphettad till 100 C, det är ok att dricka öl, men inget tvång. De som åker ut först får stå utanför och vänta tills alla andra är ute. Därefter börjar nästa utmaning, 100 meter vaksimm, vilket kanske är extra svårt för de som stått utanför och frusit medan de väntat på de andra deltagarna, så det är vettigt att dricka ölen och stanna kvar i bastun så länge som möjligt, samtidigt är det antagligen enklast för den person som kommer ut sist... ja det är frågan, beror på promillenivån på den personen såklart...
Slocknar du däremot av ölen eller av värmen blir du slängd i vaket istället.

Ja, för att öka spänningen så ska deltagarna upp i liftar för att ta sig till backhoppningen. Det låter kanske inte så spännande, men tänk er själv hur lustigt det kan se ut när halvt nerfrusna män ska hoppa backe, stelt värre!
Efter backhoppet fortsätter man nerför ett slalombacke som är fylld med minor, så det gäller att ta flaggorna, ja.. ni kanske förstår varför..?

Som med alla sporter där man utövar uthållighet så måste man få en belöning, dessa stackare är helt nedfrusna och måste få upp värmen och detta ska åstadkommas med längdskidåkning på 50 km, detta sker direkt efter minf.. slalombacken, man kör vidare på samma skidor in mot den ryska gränsen, med risk för att bli beskjuten av ryska gränsvakter. Deltagarna har heller inga kläder på sig efter vaksimmet så det gäller att skida på och inte stanna kvar och gömma sig, annars fryser man ihjäl.

Efter en stund med James Bond ikväll var vi jätteimponerade av snubben som slängde iväg en motorcykel på James Bond, jag trodde själv inte att det var möjligt, men återigen bevisade tv att allt är möjligt och därför, som bonus, vill vi se denna med i våran extrema vintersport.

Efter längdskidåkningen vill vi gärna se hur väl mjölksyran satt i deltagarnas kroppar, den deltagare som klarar av att slänga motorcykeln längst vinner tävlingen.

Jag är inte själv så där jätteintresserad av vintersporter, men denna sport skulle jag helt klart följa. Vad tror ni?
Kom gärna med egna förslag och synpunkter


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Det låter ju ganska makabert, antar för det första att man inte överlever 100m vaksim och troligen inte resten heller.

Medlem

en finne kan nog göra det... hörde igår att det finns finska mästerskap i 20 meter vaksim..


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar