Medlem
Spelrepliker

UPPDATERAT:
Det är längre ingen tävling. Samma regler gäller alltså - förutom svårighetsgrad + poäng på frågan. Ingen vinnare utses heller.

Topplista:

Så var då den första veckan över. Det var lite klurigt att rätta på grund av att anarki uppstod på en sida i tråden. Det slutliga resultatet blev dock så rättvist det kan bli. Jag kan säga att ett par stycken låg ganska nära vinnaren - men han vann ändå med relativt bra marginal. Gissa på en vecka till så kanske ditt namn står här nästa vecka!

Vinnare Vecka 1: [u]WildThing[/u]

"Leken":

Det här är en ganska kul grej.

Reglerna är enkla:
Den som gissar rätt på föregående replik (om ingen annan har gjort det först) får ställa en fråga. Om personen i fråga väljer att inte ställa en fråga eller när det har gått 24 timmar får vem som helst ställa en fråga.
Personen som skriver frågan får hinta om han vill. Till exempel kan han säga att repliken är från ett spel som släpptes 2002.
Om ingen har lyckats svara rätt på den ställda frågan inom 24 timmar blir den inaktiv och vem som helst får ställa en ny fråga.

Den som skriver frågan ska även sätta en svårighetsgrad på frågan. (1-5) I samma inlägg som den är ställd. Den som svarar rätt får då 1-5 poäng. För att tråden inte ska vara full av "en-poängare" så får du hälften av poängen själv när någon svarar på din fråga.

Exempel:
Jag:
Svårighetsgrad: 1
"May the Force be with you"
(Den här gången ger jag ingen hint - gissa varför? )
Den som svarar rätt:
"Star Wars"
Jag:
"Rätt!"
Den som svarade rätt får nu skriva en replik som vem som helst får gissa på.

Max 2 gissningar i rad! Finns ingen exakt gräns på hur många gissningar per person (per dygn) som är tillåtet. Men använd sunt förnuft och gissa bara på det som du verkligen tror!

OBS! Inget google-fusk eller liknande. Jag menar det! Det förstör liksom hela tanken med tråden.

För att öka trådens aktivitet och livslängd kommer jag varje fredag kring klockan 18.00 (från och med 30 mars) skriva upp en vinnare här. (Den som har svarat rätt flest gånger)
Till exempel:
Vinnare vecka 1. Mikaelh
Och nej... vinnaren får ingenting förutom ära. ;P

Jag börjar:
Svårighetsgrad: 3
"I never asked to be squadleader".

UPPDATERAT:
Det är längre ingen tävling. Samma regler gäller alltså - förutom svårighetsgrad + poäng på frågan. Ingen vinnare utses heller.

Medlem

erhm.. är osäker men Brothers in Arms? minns iaf att något ww2 spel hade den repliken.

Medlem

Rätt. Brothers in Arms: Road to Hill 30.

Din tur.

Medlem

Whenever I smell asphalt, I think of Maureen. That's the last sensation I had before I blacked out; that thick smell of asphalt. She said she'd fix my bike. Free. No strings attached. I shoulda've known then that things were never that simple. Yeah, when I think of Maureen, I think of two things: Asphalt, and trouble.

Medlem

Ingen aning faktiskt. :/

Jag har lagt till ett poängsystem också för att krydda det hela och för att belöna de som svarar på de lite svårare frågorna.

Från de uppdaterade reglerna:
"Den som skriver frågan ska även sätta en svårighetsgrad på frågan. (1-5) I samma inlägg som den är ställd. Den som svarar rätt får då 1-5 poäng."

Låt inte mig avbryta... fortsätt fundera, ni andra. ^^

Medlem
Skrivet av Loading:

Whenever I smell asphalt, I think of Maureen. That's the last sensation I had before I blacked out; that thick smell of asphalt. She said she'd fix my bike. Free. No strings attached. I shoulda've known then that things were never that simple. Yeah, when I think of Maureen, I think of two things: Asphalt, and trouble.

Kan det vara Max Payne?

Medlem

När du sa Max Payne fick jag en flashback till ett spel som jag har spelat väldigt nyligt. Hmm... vilket kan det vara? ARGH... jag har det på tungan...

Vänta nu... är det Brothers in Arms: Road to Hill 30? Är du så kuggig? ;P

Medlem

Tyvärr det är inte Max Payne och inte heller Brothers in Arms: Road to Hill 30^^

detta spel kör på full gas hela tiden.

Medlem

Jag blir frustrerad...

Det känns verkligen som att det är Brothers in Arms - men samtidigt hänvisar du till en helt annan genre. Jag har hört det nyss - och det enda spel jag kan tänka mig ha hört det där i är BiA. :S

Sätt en svårighetsgrad på frågan också, förresten. 4-5 passar nog. ;P

*EDIT*
Jag ger upp. Jag måste bara ha hört nåt liknande nyligen. Jag är till och med inne på fel genre.

Medlem

Men järnspikars!!! Visst är det ett motorcykelspel från sent 80-tal?
Sgrmpf! Minnet sviker efter 30 märker jag...

Medlem

Jag ska komma med en gissning innan jag ger upp på den där repliken. Den må vara dålig, men:

Road Rash. ^^

Medlem

Detta ska egentligen vara skitlätt >_<

spelet är från 95, man ska rädda sitt "team" som heter Polecats!

Medlem

Citatet är ifrån Full Throttle om jag inte minns helt fel


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Citatet är ifrån Full Throttle om jag inte minns helt fel

Ah... så måste det vara!

Medlem

Vore mycket mycket roligare att delta i den här leken om folk inte kommenterade onödigt efter varje gissning.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Araxnoid Det är rätt, det är Full Throttle!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Vore mycket mycket roligare att delta i den här leken om folk inte kommenterade onödigt efter varje gissning.

Precis.

Eller kommenterade onödigt efter någon hade kommenterat onödigt efter en gissning. :/

Medlem

Okej, eftersom jag hade rätt, så kommer min fråga här.

Svårighetsgrad 4.5

"Shut up and bleed faster"


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Duke Nukem? 8)

Medlem

gissar på samma sorts genre, serious sam?

Medlem

Då tar jag en vildgissning på serious sam second encounter


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Här kommer 2 hints till spelet jag söker ^^
Repliken kommer i från ett spel som släpptes 1998.
Namnet på spelet involverar en speciell grind..:P

Jag har en hint till, om det behövs


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Baldurs Gate? ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Baldurs Gate? ^_^

Jajamensan

För dom som inte vet det så finns det en karaktär i Baldur's Gate som heter Slythe. (Referens till en bad guy i Thundercats?)
Han hittas i Undercellar som finns i närheten av Baldur's Gate's kloaker i den senare delen av spelet.
Han säger bland annat denna replik, och flera andra..Han är utan tvekan en av dom häftigaste NPC:erna jag stött på i ett RPG..
Hans kommentarer..jadu..:heart:


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Då är det väl jag då ^_^

”Now! This is it! Now is the time to choose!
Die and be free of pain or live and fight your sorrow!
Now is the time to shape your stories! Your fate is in your hands!”

Svårighetsgrad på 3.5 kanske Så svårt att sätta poäng på sånt här.


signatur

Videomupp

Avstängd

Jag vet verkligen inte men jag gissar på Kingdom Hearts.

Medlem

Nära, men inte nära nog ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Neverwinter Nights? ^^

Medlem

Nopp, tyvärr. Ska ge en ledtråd, EliasN var nära, för Kingdom hearts har mycket gemensamt med detta spel.


signatur

Videomupp

Avstängd

Synd att jag kollade det på Google just efter, annars hade jag nog kunnat gissa mig fram till det rätta svaret. ^^

Skriv svar