Sköna "fel" i spel.

Medlem
Sköna "fel" i spel.

Hej goda vänner.
en polare berättade om en härligt tråd på flashback där de diskuterade olika roliga fel i spel.
Så tänkte att den var given här också.

Jag börjar ge ett exempel så ni vet vad det handlar om.

Command and Conquer: Renegade. Träningsbanan, eller vad vi ska kalla den, där finns det sådana här måltavlor man ska skjuta på, de är uppställda så att missar man dem så skjuter man rakt in i lägret där andra soldater osv går förbi. Man liksom, WTH?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

jahapp det var ju kul

Medlem

Nepp, inte hittils här.
Trodde faktiskt det skulle fungera här också.
På flashback är den tråden hur underbar som helst.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

ett väldigt oskönt fel som åt mig inifrån när starcraft var nytt är de där äckliga SUV:sen som alltid bygger in sig själva.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av abz:

jahapp det var ju kul

"T#Y%¤RJTWEF!!!!

Budo: Blev själv förvånad över det svala intresset för tråden. Jag skall se om jag kan få tag på Renegade just p.g.a. ditt inlägg. Blev nyfiken på det du nämnde
(Som vanligt) minns man själv inte något speciellt mer än att man vid något tillfället i Track mania nations smackat så hårt inunder en ramp att bilen klämts ut på andra sidan banan för att sedan falla fritt ut i tomma speluniversum
(Mer en bugg än ett skönt fel antar jag..)

Medlem

Åh, tack ostmjukis. Den behövde jag efter abz:s otrevliga start <3


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Ja alltså jag kan inte tänka på något atm, men det är en bra idé budo


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skribent

Dörrar som stänger sig själv och precis när det är som mest bråttom att få ut gisslan.

Medlem

HAHA kom precis ihåg en bug från Splinter Cell, det allra första då. Under FBI eller CIA banan, kommer inte riktigt ihåg vilken "byggnad" man skulle infiltrera, nån av dom iaf, men iaf, när jag väl hade kommit in i fanskapet så fick nån snubbe syn på mig,och han sprang självfallet iväg och skulle sätta igång nåt alarm eller liknande men inget hände, sköänt tyckte jag, men efter sisådär 30 min så fick jag syn på honom igen men den här gången reagerade inte han utan han bara yrade runt och skrek "oh my god,who is that,is someone there" ,så jag följde efter honom ett tag och det visade sig att han följde ett visst mönster där han bara sprang omkring och....skrek. Gjorde inget annat hehe.

Kul tyckte jag:P


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

[http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=11904]

Jag gjorde en liknande tråd för ett tag sedan.

Ett "fel" som finns i många spel typ AoE, Empires eller total war är ju när man i krigssituation klickar fram en trupp eller grupp för att anfall fienden och de tar den sämsta möjliga vägen, gärna utmed fiendens försvarslinje så att det är tre pers kvar när de väl kommer fram...

UT99 fanns det en massa sköna "buggar" som man kunde utnyttja när man spelade, speciellt på custombanor men även på "riktiga" maps har jag för mig... att man kunde gömma sin inne i pelare osv...

Minns en grej speciellt... om man spelade CTF och ens lag inte hade en chans kunde man hoppa ner med flaggan i en avgrund så man teleportade man upp innan man slog mot botten, sedan när flaggan låg på botten kunde man teleporta ner och ta flaggan igen... oftast blev man inte upptäckt då avgrunden var riktigt djup och det ramlade ner mycket vapen och annat godis så om någon hittade en där nere var man väl förberedd. Fegt? Ja, kanske det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Håller på och lirar igenom Doom3 igen.

Lite konstigt att man kan höra forskar zombierna grymta/låta när dom inte har något huvud kvar.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

...men är det inte tungan och underkäken man ser där? Stämbanden kanske är kvar?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...men är det inte tungan och underkäken man ser där? Stämbanden kanske är kvar?

blääääää

Medlem

Fan va sugen ja blev på att lira Doom3 igen, det hade sin charm med att ta upp o ner ficklampan hela tiden :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hidden & Dangerous 1, fanns det en massa buggar i dock den roligaste som jag stötte på var en bana då man skulle köra en jeep i skogen och hade massa tyskar efter sig och helt plötsligt så sitter man uppe i luften och kör bilen bland molnen.. WTF!

Medlem
Skrivet av Loading:

Hidden & Dangerous 1, fanns det en massa buggar i dock den roligaste som jag stötte på var en bana då man skulle köra en jeep i skogen och hade massa tyskar efter sig och helt plötsligt så sitter man uppe i luften och kör bilen bland molnen.. WTF!

Don't drink and drive ?


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Araxnoid:
Skrivet av Loading:

Hidden & Dangerous 1, fanns det en massa buggar i dock den roligaste som jag stötte på var en bana då man skulle köra en jeep i skogen och hade massa tyskar efter sig och helt plötsligt så sitter man uppe i luften och kör bilen bland molnen.. WTF!

Don't drink and drive ?

Inte röka på menar du?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Dö nära en vägg i diablo 1 så tappar du fan allt du äger och har bakomväggen som inte går att nå


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

När jag bad en joggare i postal 2 att skriva på min petition så stod hon bara där ett tag o glodde... sen drog hon en .50 och skjöt skallen av mig samtidigt som hon skrek o sprang iväg.

Den skönaste felet jag kan komma på just nu är ändå från Thief 3.
Det började med att jag såg 3 personer på avstånd, 2 stora bodyguards och en tjej. Uppdraget var att mörda tjejen men jag kände inte för att boxas med jättarna så jag gömde mig i mörkret bakom en fontän och avlossade en pil i nacken på ena vakten, som dog tvärt.
De andra 2 hoppade såklart till och började leta efter mig. När de närmade sig fontänen så smög jag mig in i ett hörn och väntade på ett bra tillfälle. Killen tog ett håll runt den runda fontänen och tjejen det andra. När dom sen möttes på andra änden (väldigt mörkt) så skriker killen "AHA THERE YOU ARE!" och lägger ett tvåhands slag rakt i nyllet på tjejen med sitt svärd, som stupar på fläcken.
Jag höll på skratta ihjäl mig, snubben trodde sen att faran var över och hölstrade svärdet, så sätter jag en pil i nacken på han och uppdraget var klart.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Den skönaste felet jag kan komma på just nu är ändå från Thief 3.
Det började med att jag såg 3 personer på avstånd, 2 stora bodyguards och en tjej. Uppdraget var att mörda tjejen men jag kände inte för att boxas med jättarna så jag gömde mig i mörkret bakom en fontän och avlossade en pil i nacken på ena vakten, som dog tvärt.
De andra 2 hoppade såklart till och började leta efter mig. När de närmade sig fontänen så smög jag mig in i ett hörn och väntade på ett bra tillfälle. Killen tog ett håll runt den runda fontänen och tjejen det andra. När dom sen möttes på andra änden (väldigt mörkt) så skriker killen "AHA THERE YOU ARE!" och lägger ett tvåhands slag rakt i nyllet på tjejen med sitt svärd, som stupar på fläcken.
Jag höll på skratta ihjäl mig, snubben trodde sen att faran var över och hölstrade svärdet, så sätter jag en pil i nacken på han och uppdraget var klart.

Haha, simply a matter of outsmarting!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

I cross spelet elastomania får man superfart när man bromsar då hjulet har kommit i kläm nånstans. Ingen hemlighet men ett jävligt skönt fel.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Nu kommer jag ihåg fler fel!

Detta är ifrån HL2 och shockade mig djupt. När man har kommit till kusten så finns det en bit senare lite roddbåtar o skräp som sköljts upp på land och bland det hittar man en båtshake.
Inte nog med att den går att lyfta med gravity gun och rätar sig själv så spetsen alltid är fram när man skjuter den på fi, utan den går även att använda på mänskliga allies! Pajjade spelet genom att döda en tjej som skulle öppna en dörr åt mig :/ satt med hela grejen genom huvet i en vägg. Eftersom alla normalt är totalt odödliga för egna skott så kändes det rätt mysko.

När "betan" av HL2 var ute så fanns det också en del roliga buggar. En av dom var dödliga pissoarer, man gick på en så lossnade de från väggen och krossade dig med sin enorma fart.

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Svenpa:

Den skönaste felet jag kan komma på just nu är ändå från Thief 3.
Det började med att jag såg 3 personer på avstånd, 2 stora bodyguards och en tjej. Uppdraget var att mörda tjejen men jag kände inte för att boxas med jättarna så jag gömde mig i mörkret bakom en fontän och avlossade en pil i nacken på ena vakten, som dog tvärt.
De andra 2 hoppade såklart till och började leta efter mig. När de närmade sig fontänen så smög jag mig in i ett hörn och väntade på ett bra tillfälle. Killen tog ett håll runt den runda fontänen och tjejen det andra. När dom sen möttes på andra änden (väldigt mörkt) så skriker killen "AHA THERE YOU ARE!" och lägger ett tvåhands slag rakt i nyllet på tjejen med sitt svärd, som stupar på fläcken.
Jag höll på skratta ihjäl mig, snubben trodde sen att faran var över och hölstrade svärdet, så sätter jag en pil i nacken på han och uppdraget var klart.

Haha, simply a matter of outsmarting!

När vakten sedan sätter tillbaka svärdet och vandrar iväg får man en liten känsla av "Ingen såg att jag köttade ner henne, kanske hinner jag undan killen med pilbågen också!"


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Den skönaste felet jag kan komma på just nu är ändå från Thief 3.
Det började med att jag såg 3 personer på avstånd, 2 stora bodyguards och en tjej. Uppdraget var att mörda tjejen (...)

Att döda henne är en fullt möjlig lösning förstås, men det är definitivt inte en del av uppdraget, eftersom det går att klara hela spelet utan att döda eller ens klubba ner någon.

Inaktiv

I Icewind Dale II så hände en kul grej för mig.

Var inne i ett ganska trångt rum och flyttade hela mitt party utanför. Alla börjar springa dit men två figurer väljer att springa på varsin sida om ett bord. När de senare möter varandra springer de åt motsatt håll, för att senare möta varandra på andra sidan bordet igen och börja springa åt andra hållet för att mötas igen. HAHA lät dom hålla på sådär ett bra tag eftersom jag ansåg att de behövde lite träning. "Spring och ställ dig i hörnet typ."


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Precis samma sak har hänt mig med stardust och jag har åtminstone för mig att det var i ID2. Men kan ha varit nån av de andra titlarna i samma anda.

Medlem

finns många roliga fel i Oblivion men en fick mej att skratta ett bra tag, det var ett uppdrag då man skulle smyga in i ett hus och stjäla nånting om jag inte minns fel och inne i huset fanns blinda munkar som gick runt här o var så man skulle vara försiktig och inte göra oväsen. Så jag smyger bakom en munk som går åt samma håll som jag då han plötsligt stannar och säger "huh! what was that?" han går runt sen säger han "nothing i guess, just my EYES playing tricks on me"

i ett senare tillfälle så misstänkte en annan muck att han hörde nånting sen sa han "guess it was nothing, i better cut off the ale, im starting to SEE things"

vet inte om det var en bugg eller ett litet skämt från utvecklarna men det var roligt det

Medlem

Haha, en gång när jag lirade Gta SA multiplayer sköt en av mej huvudet och jag dog men det var bara det att jag sakna huvud när jag vakna till liv igen:P Så jag sprang runt å blödde ner hela stan


signatur
1
Skriv svar