Datorbutiken i konkurs

Robot
Medlem
Datorbutiken i konkurs

aj då.. beställde där ifrån för inte så längesedan.

Hoppas det löser sig för dom.

Medlem
MFC
Medlem

anade detta.

R.I.P
Kommer mest sakna JME-data men det har man ju gjort flera år för sista tiden kan inte ha varit bra för någon del av detta företag.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vafan alltså , dem är skyldiga mig 728kr som jag inte fått.

Medlem

Hängde väl tyvärr i luften. Trist, köpt mycket grejer där för några år sen... Men har blivit sämre de senaste åren och antar att komplett.se (som har blivit bättre, förutom en kort period då dom hade strul med lagret) har väl plockat åt sig en stor del kunder.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Tråkigt att höra, har beställt ganska mycket därifrån. Även handlat en del i butikerna.

Inaktiv

Bekräftelse på att snabb leverans och bra support och returrutiner lönar sig...

Inaktiv

Fick ju nyhetsbrev av dom idag. Konstigt att dom skickar ut reklam när dom konkat.

Medlem

Sjukt. Datorbutiken var ju kung förr i tiden när man höll på med datorer som mest. Nuförtiden blir det dock mest Komplett och Webhallen för min del. Får nästan lite ångest nu för att man inte handlat mer hos Datorbutiken de senaste åren

Inaktiv

Men gick själva Datorbutiken dåligt eller var det mest p g a att moderbolaget konkade? Skulle vara schysst om nån köpte upp det och började på ny kula då dom ju helt enkelt var bäst för en 5-10 år sen. Mindre konkurrens är ju aldrig bra.

Medlem

Usch då. Jag har ju en massa bonus liggande där!

Gissar att jag inte blir kompenserad för den på något vis. :/

Medlem

Har också bonus liggandes, och jag tror inte att man får någon kompensation för de då det bara är bonus, något dom bjuder på.

Tråkig nyhet but that's life.

Medlem

Mycket tråkig nyhet, är ju gammal kund hos dom. :/

Medlem
Skrivet av Hannu87:

shit happens

Är ganska lätt att säga när mamma och pappa betalar räkningarna.
Men det är nog svårt att säga för dom som jobbar där, och nu står på bar mark.

Medlem

Handlade alltid där förr, men som någon skrev ovan så har komplett blivit bättre och många kunder har väl börjat handla där istället. det gjorde jag


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Skit butik. Gjorde inget som hellst att de konkade :S


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Synd, tyckte det var en bra butik och har handlat mkt där. Aja, hoppas de som är anställda finner nytt arbete på annat håll snart.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Handlade mycket från datorbutiken och koplett tidigare men har hittat min nya favo.
dustinhome är där jag kör nu och framåt gillar deras upplägg på "vad det nu är man skall ha" ta en titt och säg vad ni tycker,
same shit different name


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Medlem

Det har ju hängt i luften. Man har förstått att något varit galet när de haft så få prylar i lager. Sen i somras har jag passat mig för att handla något där som ej fanns i lager. Men det är ändå synd och jag har faktiskt väldigt svårt att förstå hur de kan konka så snabbt. Det borde gått att dra ner på personal snabbare, och stänga ner butikerna. De var ju absolut inte billigast på allt, en del var billigare på Komplett, en del billigare på Inet. Så lite svårbegripligt faktiskt.

För övrigt har Datorbutiken sen senaste uppdateringen haft den bästa hemsidan av dem alla. Verkligen inte perfekt, men bäst av de som finns. Filtrerings och sökfunktionerna var jättebra. Sen slår ju Komplett alla andra med sin kommentarfunktion, men överlag gillade jag datorbutikens mera.

Får också hoppas att de kommer upp igen i ny regi. Men har svårt att tro det.

ptr
Medlem

jag gillade deras deal med den där skitbanken dom hade. Måste säga att det var jäklans nice att köpa en dator för cirka 30k, sätta upp att man ska pröjsa allt inom 6 månader och sen aldrig få något inbetalningskort(det var 2 år sedan)!

som tur va var det ju inte datorbutiken som förlorade på detta utan den där banken vad den nu heter.

Medlem

Vad trisst! Jag var inne på deras hemsida så sent som igår för att kolla vad dom hade för bonusprylar! Jag hade ju köpt för lite drygt 30 tusen hos dom! Tycker dom var mycket bra för övrigt, även fast dom är skåningar!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Har man följt Sweclockers nyheter så ser man en spiral neråt, deras nyhet om konkursen sammanfattar ganska bra.

Riktigt trist, har bara beställt därifrån två gånger men båda gångerna har det gått väldigt bra.

Medlem

Kul att man måste välja komplett nu då... Som i 99 fall av 100 har varit dyrare än db.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

ptr
Medlem
Skrivet av zdib:

Kul att man måste välja komplett nu då... Som i 99 fall av 100 har varit dyrare än db.

prisjakt.nu ftw

Medlem

trist. är en gammal stammis på db...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Dåligt för DB, Bra för Komplett/Inet/Dustin..

Medlem

Haha lustigt man fick nyhetsbrevet imorse.. vilka tomtar.

Medlem

Klart dom skickar ut nyhetsbrev in till det sista.
får dom ju in mer pengar, och går i mindre förlust.

http://www.idg.se/2.1085/1.185284/datorbutikencom-hardbantar
Kan läsa mer där, så kom ju inte jätte oväntat.
Finns en del annat att läsa på IDG dessutom.

Sedan så har väl Datorbutiken kanske varit billiga, men dom har fan aldrig haft produkter på lager.

Medlem

Handlade där en gång och då blev leveransen försenad i en vecka sen blev det Komplett.se dom är bäst snabba leveranser bra support och kommentar funktionen på sidan är GOD!


signatur

I got a Goldenshower.

123
Skriv svar